Resident Evil & Gamecube

Medlem
Resident Evil & Gamecube

Ack,

Jo det är så att jag är ett troget fan av Resident Evil serien och har spelat i princip alla main spelen sedan det första kom ut. Hur jag lyckats med det är väl ganska förvånade med tanke på att jag är född 1989 men känns som om att jag ändå varit med och lirat alla gamla klassiker osv, på nåt sätt hann man med det. (90 tals klassiker alltså)

Hur som helst funderar på att köpa en gammal Gamecube och börja lire lite av de exklusiva spelen som dök upp till det så som Metal Gear Solid Twin Snakes och Resident Evil 1 remake + möjligen Resident Evil Zero.

Tänkte bara kolla om det är någon här som har gamecube eller har kört de flesta Resident Evil spelen, då jag undrar om det är värt det?

GC får man ju tag på för säkert 600kr eller något.

Medlem

Resident Evil Zero är väl remaken på ettan?
Har kör lite av det och det var väldigt bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Resident Evil Zero är väl remaken på ettan?
Har kör lite av det och det var väldigt bra.

Nope Resident Evil Zero kom 2002 samtidigt som remaken, och föreställer vad som hände innan Resident Evil 1.

;P

Medlem

Om du älskar Resident Evil spelen. Är det verkligen värt det. Två underbart bra och snygga spel. Och man har ju inte spelat allt förens man spelat dom.
Även om zero är ganska kort så väger nog remaken på ettan upp det rejält.

/Alex
@Start And Select
http://startandselect.wordpress.com

Medlem

Sen finns ju även Re:2 och 3 i orginal form till GC om du skulle vara sugen på en omspelning!
För att inte glömma Re:4

Medlem

Jag tror du får en Gamecube för 350 kronor ganska lätt numera så det är ju inte en dyr investering Ägde en sådan förut, så man är ju lite sugen att köpa en igen för att spela igenom Zero. Gjorde aldrig det, inte helt iallafall. Remaken av ettan är sjukt bra dock och Twin Snakes var en väldigt nostalgisk upplevelse för mig som älskade ettan på PS.


signatur

Videomupp

Medlem

Twin Snakes är ett sjukt bra spel!
kört igenom det och Ra1 remaken på GC. helt klart värt det!
och jag gjorde detta för 1-2år sedan, tex Twin snake, hade totallt missat att det spelet ens fanns
dvs det håller än för nya spelare.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

om du har en wii så behöver du inte införskaffa en gamecube, bara köra zero och remake där istället, men du bör skaffa en gammal gamecube kontrol dock

men jag köpte en gc enbart för zero och remake, hittade en för 500 lappen plus en jädrans massa tråkiga spel för en massa år sen så jag hade tur

men det är väldigt svårt att hitta alla gc spel nuförtiden, men rykten sägs att capcom ska släppa alla GC portarna av resident evill till Wii, och förhoppningstvisst med den nya kontrol systemet också

1
Skriv svar