Medlem
Är jag galen?

Herrejösses!

Måsta bara höra, tycker ni jag är galen om jag i dagens läge sätter mig ner och spelar "Batman" till NES 8-Bitars idag, och verkligen tycker att spelet e fantastiskt? Vilken spelglädje, vilken utmaning!
Framförallt, vilken musik! Wow, ibland kan man ju gå tillbaka till vissa gammla spel och tycka ; hur fan kunde jag tycka det här var bra?

Men gud, det här är verkligen en spelfantast våtaste drömmar.

Att 8 bitar i en så sjukt grafisk avancerad tid kan göra mig nästan som en liten 5 åring igen. Nästan så man blir tårögd, vilken lycka man känner!


signatur

Nämen!

Medlem

mmm nostalgi. Nää jag tycker du gör helt rätt, funderar på att skaffa mej en NES igen och mysa


signatur

yolo

Medlem

I så fall är jag väl också galen. Blev sittandes med Metroid till NES när jag var ute i mina förädrars stuga för ett par helger sedan. Nu ångrar jag bara att jag sålde mitt gamla SNES och Super Metroid. Hade varit klockrent att plocka med sig och lämna kvar vid nästa sväng ut till stugan.

Medlem

Du är galen, stäng av skiten och börja spela något vettigt, som Crysis! Jag är en riktig spel connoisseur som kan min sak, det är dåligt för dig att spela så usla spel!

Nej seriöst, jag hamnar ofta i samma situation, plockar fram min PSX och spelar Crash Bandicoot :heart:.

Medlem

Jag tycker det är helt i sin ordning att gilla de äldre materialen så länge som man inte slänger sig med fraser som "Det var bättre förr".

Spel upprepar sig, visst. Att ett spel var först betyder dock inte att det var/är bäst på samma sätt som en ny bil är bättre än en T-ford på alla sätt och vis.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Zelda: A Link To The Past någon?

Btw. Jag har hört att det finns ett fan-made Zelda ALTTP som skall vara ursinning svårt.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Har ett 8-bitars som aldrig ska säljas.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag är så lyckligt lottat att mitt favvo-retro nes lir har fått en riktigt bra ansiktslyftning! Tack GRIN för bionic commando . Fast challenge rooms är brutalt svåra...

Medlem
Skrivet av lave:

Jag är så lyckligt lottat att mitt favvo-retro nes lir har fått en riktigt bra ansiktslyftning! Tack GRIN för bionic commando . Fast challenge rooms är brutalt svåra...

Spelade det på lunchen nu hos en polare... Han var som du, överlycklig - själv fattar jag nog inte det roliga.

Han har klarat ett rum på 3 sekunder - det du!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

kan mycket väl vara nostalgins rosenglasögon som gör att jag gillar det så mycket...

vilket rum klarade han på 3 sek?

Medlem
Skrivet av lave:

kan mycket väl vara nostalgins rosenglasögon som gör att jag gillar det så mycket...

vilket rum klarade han på 3 sek?

Skall fråga honom när vi går förbi varandra i korridoren nästa gång.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det finns flera rum som är rätt lätta att klara på 3 sek eller under, men det finns också rum som är totalt överjävliga och inte går att klara öht. Jag struntade i dem när jag insåg att jag inte hade roligt utan mest bara blev förbannad, spelar hellre storyn.

Medlem

Om du tycker att det finns challengerooms som är svåra så ska du testa story mode på extra-hard... uj, jag fixade inte att ta mig till första radiorummet på första banan, och då har jag ända varvat nes-spelet ett otal gånger och xbox-varianten på normal utan större bekymmer...

Medlem
Skrivet av Struggle:

Herrejösses!

Måsta bara höra, tycker ni jag är galen om jag i dagens läge sätter mig ner och spelar "Batman" till NES 8-Bitars idag, och verkligen tycker att spelet e fantastiskt? Vilken spelglädje, vilken utmaning!
Framförallt, vilken musik! Wow, ibland kan man ju gå tillbaka till vissa gammla spel och tycka ; hur fan kunde jag tycka det här var bra?

Men gud, det här är verkligen en spelfantast våtaste drömmar.

Att 8 bitar i en så sjukt grafisk avancerad tid kan göra mig nästan som en liten 5 åring igen. Nästan så man blir tårögd, vilken lycka man känner!

Kanske är kul dom första minuterna sen är det bara skit


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Galen? Snarare tvärtom. Det finns gamla spel som är lika bra (och i vissa fall bättre) än de bästa av dagens spel. För min egen del beror det ofta på vilket humör jag är på. Ibland sätter jag mig hellre med ett 15 år gammalt spel än ett modernare dito.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Struggle:

Herrejösses!

Måsta bara höra, tycker ni jag är galen om jag i dagens läge sätter mig ner och spelar "Batman" till NES 8-Bitars idag, och verkligen tycker att spelet e fantastiskt? Vilken spelglädje, vilken utmaning!
Framförallt, vilken musik! Wow, ibland kan man ju gå tillbaka till vissa gammla spel och tycka ; hur fan kunde jag tycka det här var bra?

Men gud, det här är verkligen en spelfantast våtaste drömmar.

Att 8 bitar i en så sjukt grafisk avancerad tid kan göra mig nästan som en liten 5 åring igen. Nästan så man blir tårögd, vilken lycka man känner!

Kanske är kul dom första minuterna sen är det bara skit

Jahadu...

Medlem

Låter i mina öron som en relativt frisk människa.
Även om grafik och ljud i spel idag är ljusår bättre än NES så saknar dom ofta det underhållningsvärde som Nintendo genom åren oftast har varit bäst på.
Kan vilken dag som helst köra lite Zelda och Metroid på NES bara för att det är så jä**a roligt.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Jag har både NES och C-64 inkopplade. Jag spelade igenom Bubble Bobble på 64:an och Zelda 2 på NES för en vecka sen. Spelen tog inte så lång tid att klara på den tiden, inte ovan nämnda iaf:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Ja det är ju skönt att höra att man inte är galen i alla fall!
Visst håller jag med om att de kan kännas föråldrat och simpelt, men det är det som är charmen tycker jag. Spelglädje framför utseende.
Självklart ställer jag mig inte och säger att det var bättre förr...

Men jag tycker att när man gör sånna här överslag och flyttar sig "bakåt i tiden" så kommer man ihåg vad det var som gjorde spel roliga, enkelheten. Tror det skulle kunna vara på ett sätt nyttigt att spelutvecklare kunde kika lite mera på detta sättet? Som tex GRIN gjort, med Bionic Commando Rearmed och Bionic Commando.

Men självklart finns det bra spel igenom alla generationer spel,
Super Mario Bros 3 - Ocarina of Time - Half-Life - Max Payne os.v
Bara för att ta ett exempel.

Sist men inte minst, till alla "yngre" gamers där ute, ta er tiden och verkligen sätt er ner och testa på alla dessa forna spelklassiker. Ge det en chans för det de är och döm inte ut dom bara för första intrycket säger, kass grafik kass kontroll kass känsla kass story.
Tänk enkelheten.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Ariath:

Jag har både NES och C-64 inkopplade. Jag spelade igenom Bubble Bobble på 64:an och Zelda 2 på NES för en vecka sen. Spelen tog inte så lång tid att klara på den tiden, inte ovan nämnda iaf:)

Är inte det lite av charmen med det med?
Du kan sätta dig ner före du ska göra något, en timme och klara av ett spel.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Är inte det lite av charmen med det med?
Du kan sätta dig ner före du ska göra något, en timme och klara av ett spel.

Exakt så är det. Jag älskar att nostalgitrippa så apparaterna får sitta i ett tag till.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

För mig så är retro spel ett sätt att få dom tankarna och känslorna som man hade när man var yngre tillbaka. Längtar redan nu efter att köra Super Mario World på SNES igen


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av Struggle:

... sätter mig ner och spelar "Batman" till NES 8-Bitars idag, och verkligen tycker att spelet e fantastiskt? Vilken spelglädje, vilken utmaning!
Framförallt, vilken musik!

Batman är ett riktigt guldspel! Och som tidigare talare så är du nog inte galen, men en riktig nostalgiker, som jag
De gamla spelen kan vara grymt underhållande (och musiken brukar göra en hel del) men de håller kanske inte lika länge som ett av dagens PC-spel, som sagt...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Jag tycker inte att man är galen för att man spelar retro-spel. Själv tycker jag ibland att vissa Sega-spel är roligare än mina PS2 spel.
Om jag har kört PS2-spel för mkt!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Ariath:

Jag har både NES och C-64 inkopplade. Jag spelade igenom Bubble Bobble på 64:an och Zelda 2 på NES för en vecka sen. Spelen tog inte så lång tid att klara på den tiden, inte ovan nämnda iaf:)

Är inte det lite av charmen med det med?
Du kan sätta dig ner före du ska göra något, en timme och klara av ett spel.

De kan jag mer göra.
Kan klara av Herkules (till PSOne) på mindre än 1 timma.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Haha. Inte är du galen. Jag är i precis samma sits: att jag uppskattar spelglädje framför flash:ig grafik.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

Zelda: A Link To The Past någon?

Btw. Jag har hört att det finns ett fan-made Zelda ALTTP som skall vara ursinning svårt.

enda jag spelar

Medlem

Nej, du är inte galen! Jag gör det samma, brukar sätta mig ner och lira lite NES när jag har tid över.

1
Skriv svar