Eran första spelkonsol

Medlem
Eran första spelkonsol

Vad var eran första spelkonsol?
Min var den första Sega som kom ut, sen pajade det så jag köpte det första nintendo!
Hatade kasseterna!:up:

Medlem

Nintendo 8-bit


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Dator med windows 95.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Sega saturn
Min första EGNA konsoll!

Förövrigt passar nog tråden bättre i "retro gaming" :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Sega saturn
Min första EGNA konsoll!

Förövrigt passar nog tråden bättre i "retro gaming" :heart:

vet jag glömde välja det på kategoring:(

Inaktiv

super nintendo:heart:

Medlem

SNES was the shit:up:


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

NES ^_^ Oldschool, but not olschool enough.


signatur

Videomupp

Medlem
Youtube-proffs

...... (svart skärm) .....

*sprak i ljudet*

SEEEEGGAAAAAAAAA (tänk på introt)


signatur

Calle säger att jag är influencer

00a
Medlem

xbox 360 är den första konsollen jag hade/har. har hållt mig till datorn innan.

Inaktiv

Tror jag hade en Atari VCS 2600 som första konsole. Den hade vanliga spakar och runda som på bild. Saken var att den gick på batteri och något batteri brast så skiten gick sönder. Pong var med iaf Sen är det väl commandore 64 -> NES SNES and so on

Medlem

Tråd est moved.

Medlem

Min första konsoll var en Sega Mega Drive II.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

En C-64 var min första.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Commodore 128, värstingvarianten av C64:an. 8)

Medlem

Super nintendo tyvär


signatur

C OL O R

Medlem

Den första konsollen var ett NES som jag inhandlade efter att ha sparat länge. Det gick åt många veckopengar. Hade en C64 sedan tidigare som jag fått i julklapp. Jag har fortfarande kvar (och använder) båda.

Inaktiv

Dator med Windows 3.1 tror jag. Har säkert haft någon med äldre OS innan det med.

Medlem

Super Nintendo Entertaiment System (SNES)

Medlem

Min första var en Commodore 64. Dom härliga tiderna med kassettband innehållande X antal spel och att man var tvungen att spol fram bandet till ett visst nummer för att kunna ladda ett specifikt spel.
Sen att sitta i 15-20 minuter och vänta på att spelet skulle laddas klart, och om det skulle krascha så fick man vänta igen.


signatur

You fail

Medlem
Medlem

Min första konsoll var en sega mega drive, blev skitsur på mina föräldrar för dom köpt den när jag egentligen ville ha ett nintendo 8-bitars för alla kompisar hade det

Medlem

NES, strax därefter Sega master system. På den tiden det var självklart att hyra ett gäng spel till helgen. Those were the days.

Inaktiv

Min första, och enda, spel konsol är en Gameboy Color(Cyan) med tillhörande Pokémon Röd.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Sega Megadrive jag köpte på loppis för ett par 3 år sedan för 30kr. Sen började jag samla på mig flera olika. Innan dess var det Cplus4, Amiga och PC.

Medlem

Luxor.. urk


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Playstation. Innan dess var det datorer som gällde. Dom fortsatte att gälla iofs - men PSX är den första konsollen jag köpte.

Som liten hade vi inte råd med sånt desvärre hehe.


signatur
Medlem

PS2 var den första rena konsolen som köptes, från -82(c-64) fram till köpet av den var det enbart datorer(och datorerna är fortfarande de huvudsakliga spelplattformarna i hemmet).

Hyrde vectrex-system då och då och nötte en av grannarnas 2600 rätt hårt innan vectrexen fanns att tillgå

Medlem
Skrivet av bapelsin:

På den tiden det var självklart att hyra ett gäng spel till helgen. Those were the days.

Innan jag köpte eget brukade jag springa ner till den lokala kiosken och hyra ett NES och några spel. Sedan satt man hela dagen och nötte Super Mario Bros, Metroid, Zelda, Castlevania och alla de andra klassikerna. Det var tider det. Fan vad nostalgisk man blir när man tänker tillbaka på det.

Skriv svar