Snart uppe på banan igen, men jag behöver nog vägledning

Flakmonkey
Snart uppe på banan igen, men jag behöver nog vägledning

Windows 7 håller på och installeras! Ska bli så jävla kul att konfigurera en dator igen, har nog inte gjort det sedan 2006 eller någe. Eller ja jag har ju gjort det med datorer jag har i arbetet, men inte en som ska användas för gaming och det är ju extra kul. Förhoppningsvis blir man klar innan kvällen är slut så att man kan få in lite speltid innan det är dags att sova, men då behöver jag nog lite tips. Så är det något speciellt jag ska tänka på eller undvika? Program som ska installeras? Drivrutiner som är extra kvicka? Alla tips är välkomna för nu ska det bli bra från början hade jag tänkt

[ia=22098; large]

#blogg

Medlem
Snart uppe på banan igen!

Det först du gör, installera en anti-virus mjukvara. Om du inte har någon licens, så är Microsoft Security Essentials bra och gratis. Har samma motor och definitioner som deras företagsprodukt Forefront.

Flakmonkey

Done! Någe mer som behöver göras?

Medlem

sen är det windows 7 så allt funkar "out of the box", förutom att du ska in och tanka grafikdrivrutiner.


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Flakmonkey

jo grafikdrivisar har jag fått in... sen så lite firefox, vlc. flash å såna grejjer förstås... verkar som att jag är redo att köra igång nu... men jag har dock upptäck en trist grej. Jag har ju bara 2gb ram i den här burken och det måste ju uppgraderas till 4gb snarast möjligt.... det och ny skärm förstås

Medlem

Som förut i princip.. som Eruku skrev, MS Security Essentials ftw .. om du ska installera mobil mjukvara kolla att dom klarar av win 7 64 .. gjorde tabben på jobb datorn som tur var o inte hemdatorn.. installerade samsungs programvara för mobilen, programmet funkar inte och jag kan inte avinstallera heller för den delen, men snällt nog kunde man installera..


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

1
Skriv svar