Tips om sidor som har massvis med emulatorer och roms.

Inaktiv
Tips om sidor som har massvis med emulatorer och roms.

Man söker och söker men har inte nån större framgång med att hitta bra sidor.
Sidor med Megadrive, Snes, N64 , Atari Jaguar och mycke annat kul inom emulatorer och roms.
Och grejerna får gärna funka också

Jag kör med Windows XP för det är väl olika emulatorer till vista och xp gissar jag.

Medlem

signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

MFZ
Medlem

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

härligt, den där emulatorsidan spanar man in direkt

Vila i frid

Vill påminna om att även om emulatorer är lagliga så är inte vissa ROMs det. Vi kommer inte tillåta länkning till sidor med upphovsrättskyddade spel på.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

jo iofs, nu när retro spel drar in cash igen för spelföretagen.
fast jag tycker att det fortfarande är alltför mycke smörja som säljs i retro väg.
Spel från typ Atari jaguar, och Sega megadrive 32x lär man väl aldrig kunna köpa igen.

Helst så vill man se spel från sega saturn och Dreamcast bli återupplivade som retro spel.

Inaktiv

Det har alltid varit olagligt... så länge dom inte är abandonware, typ som WarCraft.

Hade för mig att emulatorer också var olagliga?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

MFZ
Medlem

emulatorer i sig själva är inte olagliga, men däremot kan bios-filer vara olagliga.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Det har alltid varit olagligt... så länge dom inte är abandonware, typ som WarCraft.

Hade för mig att emulatorer också var olagliga?

ganska lustigt om emulatorer för spel som är 10 år gammla är olagliga, men det är lagligt att chippa ps2 ,Xbox och xbox 360.

låter helt sjukt.
jag menar gammla spel som inte säljs längre tjänar ingen pengar på och kan ju inte skada ett företag om nån tar hem sånt,

men om man chippar en ny konsol så kan ju vem som helst tanka hem dagens spel,
även om nu många påstår att dom inte gör det.

men jag säger det rakt ut att det är skitsnack, dom som har en chippad maskin och inte har minst ett brännt spel kallar jag lögnare !

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Det har alltid varit olagligt... så länge dom inte är abandonware, typ som WarCraft.

Hade för mig att emulatorer också var olagliga?

En vanlig missuppfattning är att Abandonware är lagligt, det stämmer EJ.
Abandonware är OLAGLIGT, såvidare inte den som äger rättigheterna sagt annorlunda.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av DarthZ:

Det har alltid varit olagligt... så länge dom inte är abandonware, typ som WarCraft.

Hade för mig att emulatorer också var olagliga?

ganska lustigt om emulatorer för spel som är 10 år gammla är olagliga, men det är lagligt att chippa ps2 ,Xbox och xbox 360.

låter helt sjukt.
jag menar gammla spel som inte säljs längre tjänar ingen pengar på och kan ju inte skada ett företag om nån tar hem sånt,

men om man chippar en ny konsol så kan ju vem som helst tanka hem dagens spel,
även om nu många påstår att dom inte gör det.

men jag säger det rakt ut att det är skitsnack, dom som har en chippad maskin och inte har minst ett brännt spel kallar jag lögnare !

Kan man chippa sin PS2:a och spela brända spel som man laddat ner??:O


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar