Sega, NES, SNES och Atari!!

Medlem
Sega, NES, SNES och Atari!!

Tja, tänkte skapa en tråd som handlar om spel från Sega, NES, SNES och Atari konsollerna!!
Vad är era favoritspel, vilken konsoll gilla ni bäst av Sega, NES, SNES och Atari??:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

SNES... efterföljt av SEGA.

Favoritspel är Goof Troop! Bästa minnena i mitt liv är fan från det spelet.
Saknar SNES!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

NES, helt klart. Hade själv en Sega MMSII som bringat mången stund av glädje den med.
Starkast minnen från denna era bär Rush'n'Attack, Starforce, Chip'n'Dale. Förstås oundvikliga Zelda(1) och SMB3 också.

Snes kom jag aldrig in på riktigt, mer än Bomberman och SF2. Lagom då kom man ju in på PC och har så hållt sig sedan dess.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Road Rash spelen på Megadriven var fina.
tycker det är synd att inget av dom finns som retro spel än på nån konsol.

Inaktiv

NES såklart Härliga minnen bara jag tänker på det.
*plockar fram NES igen*


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Medlem

Men alltså... va? Vad är menigen med tråden? Generell diskussion om ett antal gamla konsoller? Kliade det helt enkelt bara i skapa-ny-tråd-fingrarna?

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

NES, helt klart. Hade själv en Sega MMSII som bringat mången stund av glädje den med.
Starkast minnen från denna era bär Rush'n'Attack, Starforce, Chip'n'Dale. Förstås oundvikliga Zelda(1) och SMB3 också.

Snes kom jag aldrig in på riktigt, mer än Bomberman och SF2. Lagom då kom man ju in på PC och har så hållt sig sedan dess.

Lite intresserad av hur du kom in på PC och stannade där. Jag har en SNES som står och jag har spelat på PC sen 92-93 nån gång kanske, om inte innan dess och då menar jag spelat spel och inte suttit och bara flummat. I min mening så gick det inte att stanna med bara PC utan så fort jag kom hem till en polare så lirade man ju konsol-spel istället. I mina hemtrakter så va det helt oundvikligt.


signatur
Medlem

^Kul fråga, jag ser var du kommer ifrån. Jag antar att jag redan då uppskattade mängden mer man kunde dona med på en PC, plus de små spel som rörde sig då. "Flummandet" om du nu vill. Ingen i ens umgängeskrets stegade vidare till Snes, vilket lämnades Nes'en kvar som konsollrepresentant, och när då 486'an kom och plattformen blev lekvänlig så blev det väl naturligt.
Sedan så var det väl inte förräns Warcraft 2 som man spikade dit sig som PC-nörd. Goa minnen i ett litet rum med två direktkopplade datorer och mängder skirmish-matcher.
Worms och Doom 2 ska inte glömmas heller.

Så nu är det väl Wii som är den konsoll man spelat intensivast på sedan N64.
Hoppas jag lyckades svara någorlunda iaf, var ju inte igår direkt. xD


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

NES! Nes är så vackert och härligt med dess ljuva grafik och ljuva musik. Det finns inget som är så härligt som att spela ett litet mysigt nes-spel (som tex SMB3) tidigt en lördagsmorgon Ahhh that's life how it should be.....:P
Men SNES och Sega är fina konsoler de me:)
Jag vet faktiskt inte vad Atari är
Favoritspel är en sån svår fråga. DET FINNS SÅ MÅNGA!!!!! Men ett av mina favoriter är Castelvania 2 Simons Quest. DE ÄGER!
Är det bara jag som tycker att det äger ut ettan?

Medlem

SEGA!

Våran första konsol vi fick var ett Sega Master System. Vi hade upp mot 30-40 spel och många av dom var ju helt underbara.
Shinobi, Choplifter, Bank Panic, Alex Kidd och massor med andra spel man hade glömt. Sedan fixade vi en Megadrive med många roliga spel där också t.e.x. Mortal Kombat, Buck Rogers, Flashback m.m.. Prenumerade på tidningen Sega Force som jag tyckte var riktigt bra faktiskt, har fortfarande alla nummer hemma tills tidningen lades ner.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

^Alex Kidd in Miracle World, Strider, Mickey Mouse Castle of Illusion och Speedball :heart:
Summer Games var ju underhållande också, men med nötta tummar och ständigt slagen av min äldre bror ligger det väl lite oförtjänt minus. Sedan att min bästa gren var simhopp känns ju bara omanligt.
Tyvärr fick SEGA inte mycket mer kärlek än så fram till Virtua Tennis på dreamcast, men nåväl. :\


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

mega drive var ju klart deras bästa konsoll

har ca 60 spel
2konsoller
4 kontroller + en 4 spelars adapter

speedball 2brutal delux är riktigt bra även sonic spelen och en del andra så som earth worm jim mm


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Ingen mer som hade ngt retro spel???:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

jag har även ett gammalt nintendo 8bit


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

sitter på NES, SNES, SEGA MEGA DRIVE å SEGA MEGA DRIVE2, ca 60spel till segat å bara ett allt för få till NES å SNES.

gillar verkligen SNES konsollen, pånått sätt känns den så jälva perfekt. Dock kan ingen slå mega drive2 när det gäller utsende


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

sitter på NES, SNES, N64, GC, WII och ett GBA

Fast tyckte nog mest om N64/GC tror jag.

Zelda till SNES är oslagbart iofs.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

en bild på min mega drive samling

har dock köpt till några spel sedan dess


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Min samling av äldre konsoller består för närvarande av NES, SNES, N64, Sega Master System, Mega Drive, Mega Drive 2, Dreamcast och Playstation. NES:en är och förblir min absoluta favorit.

Inaktiv

min favorit konsol kommer 4 ever att var snes satt med den så mycket när jag var liten, mina favorit spel som det finns mycket minnen i är super mario world,super mario allstars och jurassic park och så måste jag bara ta med super offroad n64 var ju också en av mina favoriter


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av DarthZ:

SNES... efterföljt av SEGA.

Favoritspel är Goof Troop! Bästa minnena i mitt liv är fan från det spelet.
Saknar SNES!

Jag laddade ner bl a Goof Troop ifrån nätet, tillsammans med en massa andra spel. Askul;)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Har forfarande min gamla SNES kvar som är i prima skick. Brukar spela ibland när Cod4 inte frestar

Medlem

Kanske ska rada upp mina favorit retro-spel också.
Till sega: Sonic (1,2,3), Spider-man, Olympic Games, Jurassic Park (1:an), TMNT Turtles in Time, Ristar, NHL 94 och FIFA 95, varulfsspel (minns ej namnet), krigsspel (minns heller ej namnet på).
Till NES: TMNT (I,II,III,IV), Super Star Wars (IV,V,VI)
SNES: Super Mario (1,2, och om det finns en 3:a) (kan ha blandat ihop SNES spel med NES)
Atari: har inga, fast har spelat Superman vilket var sådär.

Jag tycker nog att Sega är min favorit, kanske för att den var den ända konsollen jag hade (som retro alltså). Spelade endast NES och SNES spel på datorn (som jag laddat ner ifrån nätet, ni kan fråga mig om sajten om ni vill genom att skriva ett mail på mitt fz konto).:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar