Barnspel till DC?

Medlem
Barnspel till DC?

Jag har dammat av min dreamcast i förberedan på att underhålla en 6 åring
Vad finns det för spel som kan lämpa sig till en 6 årig tjej?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Ecco the Dolphin kanske vore något?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Virtua Tennis


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

tackar.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av bondmaster:

Virtua Tennis

Åh, en sådan favorit det var på den tiden! Minns hur man ofta tjatade på en polare att dra hem till han för att få lira det.
Ursäktar att jag annars inte tillför tråden något, men det är det enda jag egentligen lirat på DC, utöver SF om jag minns rätt.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Många av spelen på ebay är typ amerikanska och japanska. är det värt att stoppa in ett multi-x (eller vad det nu heter) chip i min dreamcast?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Finns en skiva du kan köpa också som du sätter i innan du sätter in spelet i fråga om du inte vill chippa. Vette fan vad det heter men min polare hade det, underlättade en hel del.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Finns en skiva du kan köpa också som du sätter i innan du sätter in spelet i fråga om du inte vill chippa. Vette fan vad det heter men min polare hade det, underlättade en hel del.

du menar utopia boot cd 1.3?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Dunno, så kanske den hette. Min polare som hade DC har tyvärr flyttat så kan inte fråga heller.


signatur

Videomupp

Medlem

Swap-magic heter den till PS2 och Freeloader till GC så det är bara att leta bland ställen där man hittar sånt.


signatur
Medlem

Det är bara att ladda ner Utopia BootCD, sök på någon torrentsida, tror inte den är olaglig. Funkar fint att boota NTSC spel med.


signatur

Pc, Xbox, Xbox360. PSP, Dreamcast, Gamecube, Nintendo64, NES, Sega Megadrive II, Playstation, Gameboy Color, Gameboy Classic, Intellevision.

Medlem

det verkar som om min dc har fått sig ett spel. 6 åringen överansträngde dreamcasten :'(


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar