Søker efter ett gammalt spel...

Inaktiv
Søker efter ett gammalt spel...

Hallo!

Tænkte jag skulle førsøka att be er om hjælp att komma på namnet på ett gammalt spel som jag inte minns vad det heter.......

Spelet går ut på att man ær nån form av Commander. Man utgår ifrån ett stor fartyg. Dær ifrån kan man flyga, ta en båt och æven ta en svævare før att attackera land. Man kan æven bli slæppt sittandes i ett fordon. Och man blir slæppt via heli Man kan æven skjuta artelleri från fartyget. Jag har spelat två varianter av spelet. Ett mycket gammalt. tror det var på Amigan eller nått. Då var grafiken inte speciellt bra. Det var stora pixlar och færgerna var knappt 256 færger. Sen har jag spelat ett senare och det var en nyare version. Då var grafiken helt okej. Vi snackar om 90tal hær.
Hoppas nån kan hjælpa mig;-)

Medlem
Skrivet av DrHofmann:

Hoppas nån kan hjælpa mig

Spelet du tänker på är med all sannolikhet #Segas klassiska actionäventyr #Urban Strike från [[1994]]. För den som inte tidigare sett det - så här ser det ut:

Spelet är däremot tyvärr inte släppt till Amiga utan enbart till [[Game Boy]], [[Game Gear]], [[Mega Drive | Sega Mega Drive]] och [[SNES | Super Nintendo]].

Vänliga hälsningar,
Peter på FZ


signatur

FZ | Load "Boulder Dash", 8, 1 : Run | Var är Brad S?

Inaktiv

Tack før svaret!!
Men det ær inte det spelet jag ær ute efter tyværr...

Det ær ett simulatorspel. Du sitter sjælv bakom spakarna i flygplanet, svævaren, helikoptern, i båten och i nått fordon på land. Du utgår hela tiden från ett stort fatyg som ligger ute i havet. Så man kan væl sæga att man ær ganska så amfibisk.-)

Medlem
Skrivet av DrHofmann:

Det ær ett simulatorspel.

Det kan inte vara #Rainbirds hederliga actionstrategispel #Carrier Command från [[1988]] som du tänker på? Spelet är mycket riktigt släppt till Amiga (med flera format). Så här ser det ut:

Som skärmdumparna illustrerar så använder spelmotorn vektorgrafik (med jämn bilduppdatering), dock utan texturer. Istället är man begränsad till den så kallade OCS-grafikens NTSC-upplösning (320 * 200 pixlar) med palett på 32 färger. Den som har spelets orginalutgåva har även en bandinspelning med [[David Whittaker | David Whittakers]] utmärkta vinjettmusik (som även finns digitalt lagrad på disketten som ett "[[easter egg]]" - vill minnas att man trycker control-M från huvudmenyn för att höra den).

Hälsningar,
Peter på FZ


signatur

FZ | Load "Boulder Dash", 8, 1 : Run | Var är Brad S?

Inaktiv

Yes!! Så var det!! Tack Peter!!:-)
Det var just det spelat jag tänkte på. Har haft många rolig timmar med det spelet. Jag har spelat ett nyare spel som bygger på Carrier Commander. Man kan begära artilleri understöd av moder skeppt. Jag kan tänka mig att du har kolla på det mesta inom spel branschen så du kanske kan ge exempel på nyare varianter av detta helt undebara spel:-)

Tack ännu en gång!!

Inaktiv

Found it!!;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Hostile_Waters_(game)

Så grymt spel finns næstan inte:-)

Tack før hjælpen!!

1
Skriv svar