Medlem
tubracer

har suttit och förlustat mig med ridge racer 64 här imorse, och det gick ju som på räls.
så jag kom och tänka på ett annat gammalt racingspel, minns inte tyvärr inte namnet eller så speciellt mycket från det, men det jag minns är:
det var till pc, det kom nån gång runt samma tid som eller strax före red alert 2. det var futuristiskt och man åkte som i en tub eller i stil med en rodelbana.

hoppas att det är nån som känner igen det och vet namnet, det skulle uppskattas.

Medlem

High Octane tror jag det heter. Inte helt säker dock. Redigerar.. Hi-octane heter det


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

det var inte det spelet tyvärr, det jag menade borde vara ett par år nyare än det. och som sagt man åker i en tub eller ett rör.

Medlem

Öh? Wipeout kanske. Det är futuristiskt iaf..


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

det var det inte heller. jag hade wipeout, men det här var nåt annat.

Medlem

Ah, ljuva minnen. Mesta fartkänslan jag upplevt i ett spel (kanske någonsin om inte nostalgin förvränger minnet).

Spelet du letar efter är #Ballistics


signatur
Medlem

woho, tusen tack, nu kan jag sova om nätterna igen. nu måste jag bara försöka få tag på det.

1
Skriv svar