Söker spel ;) gammalt doomliknande

Inaktiv
Söker spel ;) gammalt doomliknande

tja. på farsan första bruk så hade jag doom2 som var nytt på den tiden och alldesllesunderbart, dock så hade jag ett mycket snarliktspel.

Man kunde ha 2 olika racketgevär, men bara ett åtgången och lite andra vapen, det fanns lite plattformar man kunde hoppa på osv.
Jag kom även ihåg att man kunde bli en hund eller något för att komma in under låga gångar osv. vad jag minns så har spelet bara några få bokstäver, fast det kan varit förkottningar.

Jag kom ihåg att jag alldrig redigt klarade spelet då det var rätt svårt,

Medlem

duke 3d
inte hund men man kunde förminska sig genom att skuta förminskningsstråle mot en spegel så den studsade tillbaka på en själv.

annars fanns det på den tiden

blood
wolfenstein
hexen
zero tollerance
quake

med mera


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

ROTT "Rise of the triad"

Medlem

Rise of the triad, vilket gött spel det var!

Första spelet jag spelade i nätverk samt det första 3d-spelet jag lirade med mus. När man väl hade lärt sig det ägde man alla suckers som fortfarande gnetade på med tangentbordet...

Sen var det helt plötsligt ingen som ville spela mer, kan inte förstå varför...

[http://www.3drealms.com/rott/]


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Medlem

bodycount
så jävla bra, först spelet man kunde spränga sig igenom väggar om man ville ta en genväg


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Vad hetta det tidiga fps-spelet där man var "ninja".. eller ja.. man hade ett svärd iaf.. och man kunde slå med knytnävarna... minns att knogarna blev blodiga om man slog på en vägg vilket jag tyckte var gör fräckt på den tiden^^
Typ Shadow Warrior eller liknande har jag för mig namnet kunde ha varit..

Medlem
Skrivet av thefonze:

Vad hetta det tidiga fps-spelet där man var "ninja".. eller ja.. man hade ett svärd iaf.. och man kunde slå med knytnävarna... minns att knogarna blev blodiga om man slog på en vägg vilket jag tyckte var gör fräckt på den tiden^^
Typ Shadow Warrior eller liknande har jag för mig namnet kunde ha varit..

Yep, Shadow Warrior är det.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar