Inaktiv
Skräp-NES!

Alla talar om hur bra NES är. Alla liksom. Alla förutom de gamla senila starr-gubbarna på ålderdomshemmet alltså. Men jag förstår inte varför. Jag var hos en polare idag. Han tog fram sin NES. Vi satte igång maskinen, och gissa vad.

Man fick sig en riktig chock alltså. Grafiken totalsög ju! Värsta LEGO-grafiken! Gubbarna var jättekantiga, och allt kändes platt. Man kunde bara gå åt höger eller vänster. Kanske hoppa lite och så. Men kom igen liksom. Snacka om pissgrafik!

Sen tog vi fram grabbens SNES, och den var ju lika rutten. Ett spel som vi körde var gjort 1993. Va, tänkte jag. Jurassic Park kom ju -93. Alla vet ju vilken grym teknik de hade då. Dinosarna såg ju äkta ut. Varför var då grafiken så pissig på SNES?

Jag tror jag ska hålla mig till min 360. På den kan man iallafall se en gubbe i sex dimensioner. Fram/bak, Vänster/höger, Upp/ner. Det är grejer det!

Inaktiv

Det här var det värsta jag hört...
Hoppas du skämtar..

Inaktiv

Haha, hoppas också att du skämtar.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Hade inte du trollat färdigt?

Medlem
Medlem

nes var världsrevolutionerande innan sega kom med sin mega drive och sonic som sprängde alla hastighetsgränser på ett tvspel

så prata inte illa om nes


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Du är typ 7 år gammal och har nyss lärt dig använda fz forum?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Bra att jämföra NES med XBOX 360. Det var så det såg ut när vi gamla började spela. Ska du inte racka ner på Commodore 64 också när du ändå håller på. Nostalgi i fin bemärkelse är tyvärr något du aldrig kommer få uppleva Villy från Filly..


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

För att inte tala om svartvita tv-apparater de hade förr i tiden. Vad löjligt, världen är ju i färg..

Inaktiv

Då var det bra när man inte visste om bättre

Inaktiv

På deras tid satt man och dreglade över marios fyrkantig mage och när 3-d kom så började folk hallicunrea...av glädje och upphetsning.


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem

Grafiken är inte allt...

Medlem

Super Metroid > Hela 360s spelutbud all teh day

Inaktiv

Kan man göra annat än skratta?


signatur

Alla har olika åsikter. Om du inte kan acceptera att folk inte delar din åsikt har du inte på ett forum att göra.

Inaktiv

Typisk grafik idiot men noll koll på spel känsla:evil:

Medlem

Handlar inte om grafik idiot som du så fint uttrycker dig. Handlar mer om en liten ungen som inte har en aning om att han jämför sin spelmaskin som är från 2007? med konsoler som kom på slutet av 80 talet/början på 90 talet. Gissa om din Volvo 745 från 87 är sämre än min V50 från 07....


signatur
Medlem
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

På den kan man iallafall se en gubbe i sex dimensioner.

Det tvivlar jag på.

Medlem

Måste informera dig om att en människa endast kan uppfatta tre dimensioner längd , bredd och djup.

Om jag skulle få antingen ett XBOX360 eller ett NES skulle jag välja xboxen så att jag skulle kunna sälja den och köpa fler spel till mitt redan ägda NES.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv

gameplay is the shit !

Medlem

Ja asså seriöst grabben.. vad hade du förväntat dig?
utvecklingen har ju inte stått still sedan 80-talet, tro fan grafiken var sämre. men som sagt, grafik är inte allt.
Nintendo var den första konsolen jag ägde och det handlar helt och hållet om spel känsla.

Medlem

sex dimensioner?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Fram och tillbaks multiplicerat med tre hål = sex dimensioner.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Bara så ni vet så trollade den här personen i forumet och erkände detta senare och ursäktade sitt beteendet. Så hela inlägget är skrivet enbart för att göra oss upprörda.
Trist att dessutom se att grafiken blir påhoppad igen, men nu helt utan anledning...
edit: Då syftar jag på den kritik som menar att man lägger för mycket fokus på grafiken.

Inaktiv

Så dålig är väl inte grafiken? Nu vet jag inte om grafiken blir sämre på nya tv apparater som vill vara onödigt skarpa men när man spelade det på förr så blev ju rutorna liksom suddiga på tv skärmen så det såg ju snyggare ut än vad det skulle göra på dator.

Sen gäller det ju att spela rätt spel. Alla spel är ju inte roliga och många är rätt värdelösa men Super Mario Bros. 3 är det jag älskar mest. Det har en sån spelkännsla och passar perfekt med kontrollen. Finns mer bra spel men kanske är det så att man måste vara uppväxt med det för att kunna älska sånna spel. :\

Inaktiv

"På den kan man iallafall se en gubbe i sex dimensioner."

Haha LOL!


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Inaktiv
Skrivet av Vantskruv:

Fram och tillbaks multiplicerat med tre hål = sex dimensioner.

Vah? Vad har du rökt för jävla skit? Haha.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Det är klart som fan att grafiken suger om du spelar på den gamle saken. Men i ditt inlägg verkade ju du tro att det var den nyaste och häftigast och den va så inne att alla pratade om hur bra den var.


signatur
Inaktiv

Öhhh, Hur gammal är du? 7-8år?:P

Sex dimesioner? O.O Pwwaaahhahhhahhhhahahha!!

Medlem
Skrivet av Lusen:

Öhhh, Hur gammal är du? 7-8år?:P

Sex dimesioner? O.O Pwwaaahhahhhahhhhahahha!!

Han är ett Forumtroll förstår du väll:)


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv
Skrivet av nagash:
Skrivet av Lusen:

Öhhh, Hur gammal är du? 7-8år?:P

Sex dimesioner? O.O Pwwaaahhahhhahhhhahahha!!

Han är ett Forumtroll förstår du väll:)

Ja, men vilket troll isåfall!
Läs och skratta
http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=19147

12
Skriv svar