Medlem
PnP RPG?

Jag vet att FZ är ju till för TV/Dator spel, men jag är lite nyfiken på hur många här fortfarande spelar gamla hederliga Papper och Penna rollspel

Själv har jag konstant lirat gamla Drakar och Demoner -91 i över 10 år. Har spelat en del annat vid sidan om oxå, men DoD's regelsystem är en så länge det bästa jag sprungit på.

Jag är dock lite sugen på att testa något nytt, finns det någon spelgrupp i Järfälla området?

Annars lär jag dra igång ett Dragon Age PnP


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Jag har varit lite småsugen att testa på rollspel någon gång, men det har aldrig blivit av. Är det någon som kan ge något tips på ett bra spel för en person?

Medlem

Det finns "single player" böcker på SF bokhandeln, ring och kolla med dem för några bra titlar. Sådana böcker är dock bara hälften så roliga som ett riktigt äventyr med kompisar runt ett bord med tärningar, miniatyrfigurer och pappersark


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

1
Skriv svar