Kotor 2 - dark side - besviken

Inaktiv
Kotor 2 - dark side - besviken

Så tänkte jag skulle spela igenom kotor 2 igen för första gången på ja 5år är det väl.

Har inte lirat dark side och tänkte prova det nu.

Blev oerhört besviken faktiskt.

Dark side i star wars universumet har alltid varit något man gradvis faller mot för att tillslut uppslukas helt.

I kotor så får man från första stund bete sig som en psykopat och massmördare samt dissa alla sina party members för att gå mot dark side. Tar man lite halv dissande svar eller manipulativa så får man ändå light side points. Tradigt känns inte alls "trovärdigt".

Det passar inte alls in i star wars loren. Många som slutat upp som sith har haft goda intentioner till att börja med och varit karismatiska ledare för att sedan genom sin passion och vilja att få ordning på saker och ting gått lite för långt och trillat dit. När de väl trillat dit och fått sin röda lightsaber då börjar de agera som psykopater, men inte innan.

Trodde faktiskt spelet skulle klara sig bättre där med tanke på hur hyllat det är (även av mig). Men jag har bara lirat som god innan och där funkar ju storyn riktigt bra. Men som ond tycker jag den är töntigt värdelös, inte särskilt välgjord faktiskt, mer dit slängd för att "ooooh man kan vara ond också" och "ens val betyder faktiskt något". Svåra val liksom?

Hade varit mycket häftigare om valen som gick mot dark side hade varit av typen att kanske attackera någon fiende som typ har dödat ens party member man haft en stark relation till. Tänk dig: den du försökt få en / har en romans med i mass effect blir dödad. Du får valet att jaga efter denna snubben och ta tillbaks ett riktigt bra item han snott (dark side) eller helt enkelt skita i det (light side).

Eller du får valet att använda en riktigt bra force power som hjälper dig igenom spelet typ force lighting. Men pga av smärtan den orsakar så går man mot dark side.

Nej klart besviken är jag iaf. Vissa saker ska man inte se om eller spela om alltså.

1
Skriv svar