Vilket är ditt ROLE PLAYING spel

Medlem
Vilket är ditt ROLE PLAYING spel

Vilket Roll spel har du haft en känsla och tänkt detta är äkta Role playing.

Själv har jag Dungeons and Dragons: Online

pga att detta är unikt inom rollspel (ni borde prova ni som inte har gjort) (är gratis)

+ bra voice acting.
+samarbete för att klara av vissa saker som man annars inte klarar själv.
+lite pussel tillfällen då du ska lösa saker
+fällor och annat smått och gott.
+varje karaktär har VERKLIGEN en egen roll. Tex en rough kan disarma en fälla så du kan gå igenom den så du slipper möta massa fiender.

-man kan ha två klasser vilket gör (för mig) att det inte känns rollspels aktigt.

-att vissa vapen ser för bra ut i början av spelet. (detta är kanske inget att klaga över men lite kritik måste ju D&D få xP ) Tex ett eldvapen får du i början.

Varsågod och skriv kära FZ medlemmar.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Vilket Roll spel har du haft en känsla och tänkt detta är äkta Role playing.

Själv har jag Dungeons and Dragons: Online

pga att detta är unikt inom rollspel (ni borde prova ni som inte har gjort) (är gratis)

1) + bra voice acting.
2) +samarbete för att klara av vissa saker som man annars inte klarar själv.
3) +lite pussel tillfällen då du ska lösa saker
4) +fällor och annat smått och gott.
5) +varje karaktär har VERKLIGEN en egen roll. Tex en rough kan disarma en fälla så du kan gå igenom den så du slipper möta massa fiender.

6) -man kan ha två klasser vilket gör (för mig) att det inte känns rollspels aktigt.

7) -att vissa vapen ser för bra ut i början av spelet. (detta är kanske inget att klaga över men lite kritik måste ju D&D få xP ) Tex ett eldvapen får du i början.

Varsågod och skriv kära FZ medlemmar.

1) inget unikt på senare tid, dock väldigt onödigt i MMOs då folk oftast skippar framåt så fort som möjligt

2) Ovanligt i senare MMO. I stort sett allt nytt utvecklas för casual gaming sedan 2005. Gissa varför?
Inget ovanligt i bra klassiska MMO.

3) Se #2

4) Fällor as in: Scriptade events som spawnar på tok för lätta fiender finns överallt.
Fällor as in: Hål där du faller ner och måste börja om från början är det ont om i MMOs men existerar i SP.

5) Disarma fällor hör väl ändå till ROGUEs primära abilities?

6) Varför är inte det rollspelsaktigt? Primary profession och secondary finns ju överallt.

7) Är väl ändå inget negativt? Då ser man ju helt klart roligare ut än med t-shirt, shorts och pinne av olika längd? (Läs, short sword, long sword, quarterstaff, short bow etc. Alla ser lika ut)

Nej du. Det finns nog inga unika och speciella MMOs /RPGs nu för tiden. Allt är ripoffs, och det finns för många nya på marknaden. Allt handlar om hur företag marknadsför sina spel.

Medlem

jaja. men det var min åsikt :). Jag skrev ju detta för JAG tyckte det var unikt. Har aldrig du haft en så ''känsla'' xD?.

Tex JAG kanske tycker att man inte ska ha 2 klasser för RolePlaying men det är ju JAG som tycker det.
Du vet.... Jag är inte du. o.0

Inaktiv

Du borde prova baldurs gate 2.

Bättre story

bättre rollspelande och mer komplex värld.

Du kan till och med köra solo utan party och springa runt och stjäla saker i hus om du känner för det (inte som i dragon age att du får ett quest att stjäla saker i hus).

Du KAN klara spelet solo även om det inte rekommenderas i första genomspelandet men det visar hur flexibelt spelet är. Det är riktigt svårt även med ett fullt party dock, svårare än DA. Ska man klara det solo får man veta typ allt om spelet.

I dragon age är de lätt att ha varit typ över allt. I baldurs gate ska du vara i alla hus, se allt som finns, alltså det tar riktigt lång tid. Jag tror inte du kan föreställa dig..

Mer intressanta party members i BG

Intressantare konflikter.

Fler och mer intressanta klasser att välja på. Du kan kombinera nästan alla klasser. Tex thief/mage. Dual och multiklass är sjukt intressant och ger den som vill gå lite djupare in på spelets spel mekanik mycket kul att testa

Mycket bättre stider

Mycket mer intressant magi. Du kan inte föreställa dig om du bara lirat DA.

Mycket bättre när man inte är i combat, dialoger bättre och roligare, finns mer att göra, utforska, stjäla,

Mer intressant att vara ond eller god tycker jag. Eller ja neutral också för den delen.

Romanser är mer givande.

Med det sagt baldurs gate 2 är det bästa RPG jag spelat

Medlem

gillar romanser i spel xD och personligen gillar jag att vara god i dessa spel. fast en gång när jag var ond i fallout 3 och så sprängde staden Megaton så stod jag inte ut när farsan var sur på en xD.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

gillar romanser i spel xD och personligen gillar jag att vara god i dessa spel. fast en gång när jag var ond i fallout 3 och så sprängde staden Megaton så stod jag inte ut när farsan var sur på en xD.

Jag tänker alltid när jag kör något nytt rollspel.. att nu fan ska jag vara ond som ett svin! men så fort jag gör något dåligt får jag dåligt samvete och går tillbaks till mitt gamla goda jag..

haha fy fan för samvetet man har även när man spelar spel

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

jaja. men det var min åsikt :). Jag skrev ju detta för JAG tyckte det var unikt. Har aldrig du haft en så ''känsla'' xD?.

Tex JAG kanske tycker att man inte ska ha 2 klasser för RolePlaying men det är ju JAG som tycker det.
Du vet.... Jag är inte du. o.0

http://www.ne.se/unik

Något kan inte vara unikt och samtidigt inte... Det kan vara speciellt bra i dina ögon dock.

sedan vill jag säga en sak till jonne_man; läste du ens igenom första posten?
Dungeons And Dragons Online är INTE
Dragon Age Origins

Medlem
Skrivet av Homiecide:
Skrivet av cyberzaikoo:

gillar romanser i spel xD och personligen gillar jag att vara god i dessa spel. fast en gång när jag var ond i fallout 3 och så sprängde staden Megaton så stod jag inte ut när farsan var sur på en xD.

Jag tänker alltid när jag kör något nytt rollspel.. att nu fan ska jag vara ond som ett svin! men så fort jag gör något dåligt får jag dåligt samvete och går tillbaks till mitt gamla goda jag..

haha fy fan för samvetet man har även när man spelar spel

Exakt, man kan hålla på tills samvetet tar över en xD

Inaktiv
Skrivet av ionass:
Skrivet av cyberzaikoo:

jaja. men det var min åsikt :). Jag skrev ju detta för JAG tyckte det var unikt. Har aldrig du haft en så ''känsla'' xD?.

Tex JAG kanske tycker att man inte ska ha 2 klasser för RolePlaying men det är ju JAG som tycker det.
Du vet.... Jag är inte du. o.0

http://www.ne.se/unik

Något kan inte vara unikt och samtidigt inte... Det kan vara speciellt bra i dina ögon dock.

sedan vill jag säga en sak till jonne_man; läste du ens igenom första posten?
Dungeons And Dragons Online är INTE
Dragon Age Origins

lol, ja jag läste den. MEn jag läste fel

TBR
Medlem
Skrivet av jonne_man:

Du borde prova baldurs gate 2.

Bättre story

bättre rollspelande och mer komplex värld.

Du kan till och med köra solo utan party och springa runt och stjäla saker i hus om du känner för det (inte som i dragon age att du får ett quest att stjäla saker i hus).

Du KAN klara spelet solo även om det inte rekommenderas i första genomspelandet men det visar hur flexibelt spelet är. Det är riktigt svårt även med ett fullt party dock, svårare än DA. Ska man klara det solo får man veta typ allt om spelet.

I dragon age är de lätt att ha varit typ över allt. I baldurs gate ska du vara i alla hus, se allt som finns, alltså det tar riktigt lång tid. Jag tror inte du kan föreställa dig..

Mer intressanta party members i BG

Intressantare konflikter.

Fler och mer intressanta klasser att välja på. Du kan kombinera nästan alla klasser. Tex thief/mage. Dual och multiklass är sjukt intressant och ger den som vill gå lite djupare in på spelets spel mekanik mycket kul att testa

Mycket bättre stider

Mycket mer intressant magi. Du kan inte föreställa dig om du bara lirat DA.

Mycket bättre när man inte är i combat, dialoger bättre och roligare, finns mer att göra, utforska, stjäla,

Mer intressant att vara ond eller god tycker jag. Eller ja neutral också för den delen.

Romanser är mer givande.

Med det sagt baldurs gate 2 är det bästa RPG jag spelat

Håller med, Baldur's Gate 2 är mitt favorit spel än idag, spelade just igenom det solo. Men som du säger har man inte spelat det förr så ska man köra med grupp.

Missa inte att det finns även en fin pach som fixar widescreen, om nån ska testa det.

Medlem

Funkar BG2 fortfarande i multiplayer eller kräver det numera hamachi och liknande för dra igång ett lir?

Blev extremt sugen på att coopa igenom det

Inaktiv
Skrivet av Captain Spaulding:

Funkar BG2 fortfarande i multiplayer eller kräver det numera hamachi och liknande för dra igång ett lir?

Blev extremt sugen på att coopa igenom det

försökte få igång 1an med min bror över nätet.

Det var inte lätt kan jag säga.

Vill du vara hyfsat säker på att få det att fungera så se till att alla inblandade kör XP.

Hamachi är nog det bästa alternativet.

1
Skriv svar