Spel liknande FF-serien!

Medlem
Spel liknande FF-serien!

Hallå där alla spelglada!

Nu är det så att jag precis lirat ut FF7! Sjukt bra spel för övrigt.

Men nu är det så att jag söker lite nyare titlar med samma stuk och genre. Det jag söker till är PC, men kom gärna med 360 förslag också.

Så kom på alla ni kan nu, hellre lite nyare spel. Söker gärna någon utmaning med en halvkskaplig grafik!

Medlem

Nästan alla japanska rollspel borde väll duga.
Har själv spelat Lost Odyssey till Xbox 360 som har samma skapare som Final Fantasy serien (denna snubbe). Vet inte hur det mäts med FF serien men jag tyckte det var rätt kul iaf.

Medlem

Mjo, men är mest ute efter ett PC spel nu. Vet att det ska ha släppts ett FF-likande spel till PC nyligen. Har totalt glömt bort vad det heter så skulle gärna uppskatta om någon kunde veta av något.

Inaktiv

Breath of Fire IV har funnits ett bra tag nu till Pc. Dock kanske inte är så likt FF?

Medlem
Skrivet av unoR:

Mjo, men är mest ute efter ett PC spel nu. Vet att det ska ha släppts ett FF-likande spel till PC nyligen. Har totalt glömt bort vad det heter så skulle gärna uppskatta om någon kunde veta av något.

Är det möjligen The Last Remnant du tänker på?

Medlem

Faktiskt så kommer ju Final Fantasy XIII nästa månad den nionde, du har ju det att se fram emot :3

Till 360 skulle jag rekommendera Eternal Sonata, lite annat stridssystem än Final Fantasy VII men ack så otroligt bra spel!

Medlem

FF8 finns till pc

1
Skriv svar