Electronic Arts marknadsvärde sjunker drastiskt

Medlem
Skrivet av visten:

"Helt fantastiskt" menar du pve? Isåfall så har jag ingen kommentar. Men menar du pvp, så kan jag säga att väntetid för en pvp-match på 10-15min är oaccetabelt, punkt slut. Och det värsta är att det ska ta flera månader att åtgärda saken, inte konstigt att folk droppar, som jag. Gick tillbaks till trygga WoW

Inte testat pvp alls faktiskt=)
Jag var ganska trött på wow efter att ha spelat de i 5 år så swtor kom som en frisk fläkt

Skrivet av 4liv3:

Då kanske de börjar inse vad de gör för fel. Satsa på vettiga spel som är nyskapande och gör inte ett 745:e Fifa eller NHL. Det lönar sig inte längre.

Leta upp nya talanger och stötta något kreativt istället.

Både NHL och Fifa säljer bra, vad snackar du om? Det bästa är väl snarare att fortsätta med populära serier folk köper, och sen i sådana fall anställa ytterligare personer som kan börja jobba med nya projekt. Lägga ner en kassakossa som FIfa vore vansinne.

Medlem

Fokusera mer på spelet än på cutscenes så kanske nån är intresserad av era produkter.

Ta bort forced cutscenes innan ja blir galen. Batteriet i kontrollern tar ju slut innan man hinner börja spela whats the point? Finns filmer att hyra om man vill se de.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Det är väl för att EA inte har gått F2P?

Dom var väl först

Medlem

Är inte slutsatsen lite simpel?

Har ni börsindex för samma period?
Pekar förmodligen ungefär samma.

Medlem
Skrivet av Veqtor:

Tror det helt enkelt är det att INGEN vill ha spel i still med world of warcraft mer, det är som om nån skulle släppa ett spel som quake idag, ingen vill ha sån gammal skit, det är 2012, world of warcraft släpptes 2004, det är EVIGHETER sen!

Jag skulle mer än gärna vilja se ett FPS som är mer likt Quake än dagens tråkiga och förutsägbara FPS...

Inaktiv
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av edgren:

Hahahaha!! Fan vad rätt alltså! Ner med skiten!

Väldigt moget.

De är ju som Apple - försöker att bli störst, bäst och vackrast, men ändå så sjunker de ner sig själva med att ge ut bra saker med dåligt innehåll. De (Electronic Arts) försöker att vara med på så mycket som möjligt, bara för att få så mycket pengar som möjligt.

EA har dock lyckats med några titlar, och det är NHL-serien (NHL 13 kommer att bli awesome!), The Sims 3 och de 3 första Need for Speed-spelen.

Medlem

Detta var väntat och om de inte återgår till det som gjort att de gått från att vara en liten utvecklare till att vara den största utgivaren så kommer det fortsätta. Läste att de trots Syndicate tänker satsa på gamla IP och det kan vara ett väldigt smart drag men gör då inte heller om samma misstag som ni gjorde med just Syndicate.

Medlem

EA suger så det förvånar mig inte.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

tror väl att ea's enda riktigt säkra kassakor är fifa och nhl, och battlefield

Vänta bara, snart går Mass Effect också in i mjölkindustrin.


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Inaktiv

Nytt från EA iaf, nu ska dom bli bättre än Steam, så det är ju bra att dom försöker iaf. Hursomhelst borde dom ta det chill med sina uttalanden.

http://www.joystiq.com/2012/06/23/demartini-origin-to-be-a-be...

""If MySpace had stayed the one answer in social networking and no one switched to Facebook, then we'd all be stuck on MySpace right now and we wouldn't have had the Facebook phenomenon," he said."

Så det DeMartini säger är att dom kommer att bli det nya Facebook och Steam blir bak i träsket såsom Myspace..

Så lär det knappast bli, jag tror dom är alldeles för sent ute för att bli en av de stora online, för få titlar och för dålig butik för att bli något. Kolla vilken konkurrens dom har av alla andra, gmg, steam, gog, gamersgate mfl i mängder som erbjuder lägre priser och smidiga downloads.

EA är den stora giganten som sakta men säkert tappar mark, det måste dom ju själva känna av?

Well bara mina högst personliga tankar, inte så att jag gjort någon analys av EA som helhet.

Medlem

Härlig kurva där...
Så där går det när man förvandlar varenda IP man har till konsollportar.

Som dom säger om STO;
"They made Star Trek Online so easy and accessible to so many, that no one wants to play it".

Så är det med Star Wars också.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av anon_276063:

Hahahaha!! Fan vad rätt alltså! Ner med skiten!

Väldigt moget.

De är ju som Apple - försöker att bli störst, bäst och vackrast, men ändå så sjunker de ner sig själva med att ge ut bra saker med dåligt innehåll. De (Electronic Arts) försöker att vara med på så mycket som möjligt, bara för att få så mycket pengar som möjligt.

EA har dock lyckats med några titlar, och det är NHL-serien (NHL 13 kommer att bli awesome!), The Sims 3 och de 3 första Need for Speed-spelen.

Haha som Apple har läst mycKent dumma saker med det där bland de dummaste jag hört på år och dar. Kul hur iq befriande en del är


signatur

AYY LMAO

Medlem

Man är inte förvånad.....men bryr jag mig? Tja..iaf såpass mkt att jag kommenterade.....

Inaktiv

det ska nog till mer innan dom fattar att kvaliet är viktigare än kvantitet

Medlem

Så går det.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Haziza:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av edgren:

Hahahaha!! Fan vad rätt alltså! Ner med skiten!

Väldigt moget.

De är ju som Apple - försöker att bli störst, bäst och vackrast, men ändå så sjunker de ner sig själva med att ge ut bra saker med dåligt innehåll. De (Electronic Arts) försöker att vara med på så mycket som möjligt, bara för att få så mycket pengar som möjligt.

EA har dock lyckats med några titlar, och det är NHL-serien (NHL 13 kommer att bli awesome!), The Sims 3 och de 3 första Need for Speed-spelen.

Haha som Apple har läst mycKent dumma saker med det där bland de dummaste jag hört på år och dar. Kul hur iq befriande en del är

Då vet du inte hur verkligheten är, för sådan är verkligheten för båda företagen!

Medlem

Jag tycker EA borde lugna ner sig med alla sina sportspel som dom släpper med en ny funktion per år... Nu kan gubbarna gråta när dom förlorar en match! Häftigt, men det är inte värt 599 kr

välförtjänt får man lov att säga .

Fattar för övrigt inte att man kan jämföra swtor med WoW .Wow var ju välgjort ...


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

12
Skriv svar