Mass Effect 2 - problem med cd skydd

Inaktiv
Mass Effect 2 - problem med cd skydd

Hej har installerat spelet, men när jag ska starta står det
"ME2 CDKey Check - Failed to authenticate , please insert correct dvd in drive and try again"

Japp spelet är original och inköpt hos MediaMarkt, så ingen piratkopia här inte.

Någon som ha förslag på vad jag kan göra? Finns en tråd om det hos Bioware men ingen lösning än så länge

(http://social.bioware.com/forum/Mass-Effect/Mass-Effect-PC-Te...)

Medlem

Mailkontakt med Supporten?

(Läs inte som "dumförklaring", läs som en välmenande fråga!)


signatur

Niet.

Inaktiv

Tack men jag körde en liten workaround som är förbjuden att diskutera på detta forum, lite tråkigt när man har köpt spelet men men...kan iaf spela och ansluta till Cerebrus för att få hem mina DLC.

Medlem

ja det är säkert skyddet som är så cp att din läsare inte kan läsa in ordentligt, hände samma sak för mig när jag köpte chaos theory jävla starforce fuckade min dvd läsare ordentligt med

Medlem

Finns en anledning till att starforce går under namnet starfu*k

För att det fuar upp din dator helt!
Bra för företaget i piratsyfte, Dåligt för dem i goodwill då man blir förbannad som in i helv*** på dem som använder ett skit skydd som sabbar datorer.

Inaktiv

Bra i piratsyfte? Det var ju crackat på releasedagen!

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Bra i piratsyfte? Det var ju crackat på releasedagen!

Rättelse: Innan releasedagen.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Testpilot
Skrivet av nekered:

Finns en anledning till att starforce går under namnet starfu*k

För att det fuar upp din dator helt!
Bra för företaget i piratsyfte, Dåligt för dem i goodwill då man blir förbannad som in i helv*** på dem som använder ett skit skydd som sabbar datorer.

Starforce är ute ur matchen pga detta , storspelen numera inkl Mass Effect 2 använder SecuROM som är mindre intrusivt men dock sunkigt som trådskaparen kan intyga.

Inaktiv

Du kan ju gå tillbacka till butiken om du har kvitot kvar och meddela att du fick upp den error koden vad du också kan testa är att installera om spelet eller använda en annan cd läsare men men

1
Skriv svar