Dragon Age behöver tips till min rouge

Medlem
Dragon Age behöver tips till min rouge

Är på min tredje genomspelning och har tidigare spelat som warrior och mage men nu har jag skapat en human rouge och behöver tips på vilka specializations med mera jag ska satsa på... Är i level 7 nu och har hittills satsat mycket på dextertivety och cunning sen så skulle jag bli glad om ni kunde tips vilka
partymembers jag borde ha med mig.

Medlem

shit, har du spelat igenom spelet 3 gånger?


signatur

Niet.

Medlem

nej två gånger...första gången gjorde jag inga sidequest och missade typ allt. Andra gången gjorde jag inte mycket heller knappt några sidequest alls.

Testpilot

Jag kör min 2a vända som Rogue

De som jag har med som partymembers är oftast Shale (Tank)
Wynne (Healer) , Sten (2hands DPS)
Sten har brutal DPS då han fått ett svärd man kan smida med hjälp av smeden i i Wardens Keep (DLC)
Men även Stens egna svärd är bra. (Quest då man har tillräckligt bra goodwill mot Sten)

Brukar ibland swappa Wynne mot Morrigan om jag vill ha ännu mera offensiv power men det brukar gå finfint med det partyt.

Jag har själv satsat mycket på Cunning build på min rogue , men har lite drygt 2/3 cunning och 1/3 dex då jag levlar.
Se till att fixa 2 bra daggers lite snabbt , finns en bra i en kista där man plockar upp Shale och sen om man som jag har collectors edition får man "the edge" som är kungligt bra.
Finns en brutal dagger annars i dvärgstaden hos en av försäljarna där men den e dyr.

Sidequests som kan va kul ,

döda draken i urn of sacred ashes questet så kan du med dragon scales + scales från smådrakarna göra jättebra läder rustning till din rogue , det kostar en del cash.

Har du bra stealing så kan du plocka alla du ser på pengar.

Bra specs för Rogue är Bard eller duelist , jag satte min som ranger/bard och upptäckte att ranger inte va speciellt skoj men shit happens

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Bra specs för Rogue är Bard eller duelist , jag satte min som ranger/bard och upptäckte att ranger inte va speciellt skoj men shit happens

Ranger är visst bra. Du får ju i princip en extra tank.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Testpilot
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Harakiri:

Bra specs för Rogue är Bard eller duelist , jag satte min som ranger/bard och upptäckte att ranger inte va speciellt skoj men shit happens

Ranger är visst bra. Du får ju i princip en extra tank.

Ja det är bra men problemet är att det stjäl stamina.
Om man då som jag har momentum + song of courage som tar stamina samtidigt som man ska ha sin ranger-pet uppe , har man ingen stamina kvar.

Medlem

Försök skaffa Stealth lvl 3 snabbt - då har man en hygglig chans att gömma sig om och om igen i combat, för att sedan backstabba. Fortsätt följa upp attack serien med skills som tex Dirty fighting för att hålla motståndaren knockad.

Harakiri nämnde Duelist. Som Duelist kan du använda Riposte - motståndaren är knockad och undertiden du slår finns en chans att varje slag räknas som en backstab. Det går rätt fort för en Rogue med två bra dolkar (eller tex long sword och dagger) att ta kol på en gubbe, för att sedan stealtha bort igen.

Traps kan vara kul, men är för drygt. Det tar för lång tid att placera ut alla partymedlemmar för att du ska kunna få till alla traps i rätt lägen.

Ett måste att maxa är Lock picking. Om du är rouge i partyt så måste du ha skillen för att inte missa loot i alla kistor.


signatur

//Snaazex

Medlem

jag saknar förmågan att slå sönder kistor/dörrar med hjälp av hög str om man saknar en rogue i partyt. det kunde man i tex neverwinter nights. har för mig att man även kunda låsa upp med någon form av magi.. i dragon age är man nästan tvungen att ha med en rogue bara för lockpicking. lite surt faktiskt

1
Skriv svar