Vilken Mass Effect 2 klass spelar/ska Du spela?

Medlem
Vilken Mass Effect 2 klass spelar/ska Du spela?

Hej!

Har ännu inte bestämt mig för vilken klass jag ska spela i Mass Effect 2. (Har inte spelat ettan) Därför är jag nu nyfiken på vilken klass ni spelar samt varför ni gör det. Annat löst klassprat kan även det skrivas, är intresserad av allt som kan göra mitt val enklare.

Spelar ni flera klasser får ni skriva/rösta på de två ni gillar mest. Omröstningen är alltså öppen för upp till två svar.

Väl mött!

/Victor


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag ska spela som Soldier med min gamla Soldier under min första playthrough. Under min andra genomspelning så har jag tänkt att välja Adept.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Spelade som Adept i ettan, och klarade tvåan igår, jag var en Vanguard vilket var dunderroligt!

Testpilot

Jag minns inte vilken klass jag spelade 1an som , tror jag var Engineer.
Nu peppade jag o startade ett nytt spel och valde Vanguard som verkade riktigt fin o lira.

Blir gött o lira , kör 1an tills min Collectors Ed dimper ner i lådan om 1 vecka sisådär då.

Medlem

Spelade Adept i ME1 men har kört Vanguard nu i tvåan med 15 timmars speltid. Rekommenderas, kul klass.

Medlem

Hmm.. Har funderat på soldier då jag inte är helt såld på biotics. Även sentinel och vanguard verkar dock klart intressanta, vilka är de stora skillnaderna mellan de klasserna?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ska lira som Sentinel.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Hmm.. Har funderat på soldier då jag inte är helt såld på biotics. Även sentinel och vanguard verkar dock klart intressanta, vilka är de stora skillnaderna mellan de klasserna?

Vanguard är awesome! Lite jobbigt i början men vid lvl 10+ så kan du börja använda charge mycket och då blir det grymt kul!

Sentinel är typ en TECH/BIotic blandning... Har inte riktigt fattat allt om den...

Vanguard e coolast dock 8)

Medlem

Hmm... är lite fundersam till charge, står helst och skjuter eller "bioticar" mina fiender från lite länge håll. Lutar i nuläget åt sentinel eller soldier. Men än finns det tid att ändra sig..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Hmm... är lite fundersam till charge, står helst och skjuter eller "bioticar" mina fiender från lite länge håll. Lutar i nuläget åt sentinel eller soldier. Men än finns det tid att ändra sig..

skyll dig själv då!!!

finns dock inget bättre än att charga in med shotgun i handen och skjuta huvet av dem :heart:
Tro mig... du kommer vilja vara en biotic av nån sort

Medlem

Nja.. Föredrar ett lasergevär och tålamod.

Men vilka häftiga biotics får man då? (Övertyga mig..)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Biotic Charge, awesome! Du chargar in och pewpewar
Shockwave, du skickar en tryckvåg som kastar omkull fienderna

Incendiary ammo (eld ammo) och Cryo ammo (kulor som fryser)

om du inte spelar vanguard så e du dum, its that simple

Medlem

Jag kommer nog att lira alla klasser i 2:an, om jag orkar

I ME1 har jag spelat som Infiltrator, Vanguard och Soldier. Det är ju inte lika stor skillnad mellan klasserna i ettan, så Sentinel, Engineer och Adept kändes aldrig intressant.

I ME2 ska jag börja som Infiltrator tror jag, sniper ser ju mycket skönare ut nu och cloak kommer att bli roligt att leka med.

Se blir det nog Vanguard och efter det Engineer eller Soldier.

Fyfan, den 4:e smäller det.

Inaktiv

juste!

man har Pull också, som lift fast den drar fienden emot sig

awesomeme!!!

Medlem

Spelade första vändan som female/vanguard/paragon.
Andra male/infiltrator/renegade.
Och nu på tredje spelar jag female/sentinel/renegade.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Spelade första vändan som female/vanguard/paragon.
Andra male/infiltrator/renegade.
Och nu på tredje spelar jag female/sentinel/renegade.

Sentinel något kul?

Medlem

kör just nu male/engineer/paragon.. borde kört soldier istället, så jäkla tröttsamt att enbart köra SMG ett tag

Medlem

Körde först Male/Adept/Paragon och just nu kör jag en Female/Vanguard/Renegade. När jag blir klar med nuvarande blir det en Male/Sentinel/Renegade.

Fast av dom två jag prövat är helt klart Adept roligast. Slänga Throw och pull på fienden hela tiden blir aldrig tröttsamt. Tills en partypopper med armor/shield/Barrier dyker upp och förstör allting.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Varvade spelet först med min gamla Adept från ME1, sedan som Infiltrator. Just nu kör jag som Sentinel.

Kan lugnt säg att Infiltrator är den roligaste klassen av de tre jag prövat!


signatur

Metal is best served heavy.

1
Skriv svar