Sugen på taktisk RPG. Förslag?

Medlem
Sugen på taktisk RPG. Förslag?

Har på sista tiden varit otroligt sugen på att testa ett turbaserat, taktiskt RPG(i stil med Disgaea typ).
Har dock ej kört spel av den typen förut så tänkte fråga runt lite här om någon på FZ har ett par hyfsade förslag.
Ska gärna vara en bra story och rikligt med gameplay-timmar. Har dator men ska gärna vara till konsol. De enda konsoler jag har är en fet 60 gig PS3(vilket gör att jag automatiskt har tillgång till PS2;)) och ett SNES(dock svårt och oftast dyrt att köpa spel till det så tipsa gärna mest om PS2/PS3 spel).

Tack på förhand!

(OBS: Tipsa ej om Fallout: BoS tack)


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Disgaea är bra som fan. Del 3 på PS3 är sprite-godis i HD. Eller hade du spelat dom redan? Om inte så rekommenderar jag Disgaea 3 varmt. En annan titel som kanske kan vara av intresse är Valkyria Chronicles.

På PS2 fronten har vi en hel dröse med spel. Disgaea ligger högt på min lista även här men det finns lite annat också. Chaos Wars var riktigt trevligt, till exempel. Sen får vi inte glömma PS1-pärlan Final Fantasy Tactics.

ps.
Om du har en 360 och är sugen på lite SRPG-light så har Vandal Hearts - Flames of Judgement just släppts på Live Arcade.
ds.


signatur
Medlem

Fallout Tactics, till PC dock.

Medlem

tackar för tipsen. ledsen för det lite sena svaret men hade nästan glömt bort helt att jag gjort denna tråd:p

Får ta och testa Disgaea då. Har inte spelat det förut kan tilläggas. Sen finns det ju ett SRPG som heter "soul nomad" till ps2 som många säger är bra så det ska ja nog också skaffa.


signatur

Where are we runnin'?

1
Skriv svar