Dragon Age Awakening

Medlem
Dragon Age Awakening

I mars kommer då expansionen till detta underbara spel.

Jag klarade precis ut det.

Jag har en fråga (en väldigt stor spoiler såvida du inte har klarat ut spelet) som jag gärna skulle vilja ha svar på. Läs alltså inte detta om du inte har klarat ut spelet!

Man kan ju importera sin sparfil till expansionen och utifrån denna kan man fortsätta spela. Men om man har valt att offra sitt liv på slutet - hur fungerar det då? Någon som har läst något om detta?

Medlem

Jag vet inte hur det ligger till med Dragon Age, men när det gäller Mass Effect 2 så kommer det inte gå att överföra sin sparfil från Mass Effect 2 till Mass Effect 3

om man dör i slutet.

Och eftersom BioWare ligger bakom båda spelen så kan det gälla Dragon Age också.

Här är videon där Casey berättar just detta.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ok. Jobbigt...

Jag vill varken att jag eller Alistair ska vara döda i expansionen. Och jag har inget save i närheten av Morrigans erbjudande. -_-

Medlem

Bump. Någon som vet mer nu?

Medlem

"If a player wants to, they can import their "Dead Warden" into Awakening and play as them. For the story it's assumed that they didn't make the ultimate sacrifice, instead somehow survived. A player would start as the same level with the same gear as their "Dead Warden". Essentially, if a player doesn't have a problem hand-waiving the story in this regard - neither do we."


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

haha fan jag måste sluta läsa spoilers!

dumma mig som inte kan hålla mig ifrån att kolla sånt jag ej vill veta


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av WaltX:

"If a player wants to, they can import their "Dead Warden" into Awakening and play as them. For the story it's assumed that they didn't make the ultimate sacrifice, instead somehow survived. A player would start as the same level with the same gear as their "Dead Warden". Essentially, if a player doesn't have a problem hand-waiving the story in this regard - neither do we."

Great.

1
Skriv svar