Robot
Nintendo Land

En samling minispel att äga dem alla – eller? Nintendo fortsätter att göra saker på sitt eget, lite speciella sätt. Frågan är om det är en bra sak den här gången.

#sony, #nintendo, #nintendo-land, #pac-man, #wii-sports-resort


Medlem
Nintendo Land

För er som gillar handhållna spel:
http://www.pica-pic.com/
Fungerar toppen, testa! Styr med WASD. Hoppa med K.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tybalt:

För er som gillar handhållna spel:
http://www.pica-pic.com/
Fungerar toppen, testa! Styr med WASD. Hoppa med K.

Tackar, har många av det där i min byrålåda


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

För er som gillar handhållna spel:
http://www.pica-pic.com/
Fungerar toppen, testa! Styr med WASD. Hoppa med K.

Gamla hederliga Game & Watch, tusan vad jag spelade dessa när jag var yngre men själv blev det aldrig mer än ett köp och det spelet var Donkey Kong JR. Tack som tusan för länken, här ska spelas=).

Medlem

det måste väl ändå vara meningen att Nintendo Land ska skickas tillsammans med Wii U? De gjorde väl likadant med Wii? var det inte Wii sports lr nåt som skickades med? samma stuk. ett gäng småspel som ingen riktigt vill ha men som demonstrerar hur allt fungerar.
Om det inte är så blir det nog pinsamt dåliga försäljningssiffror på detta.

Inaktiv

Shiiiiiiiit!

Tänk om det megafloppar? Hur mycket pengar har dom kvar? Dags att skärpa sig rejält det är inte Sega dom slåss mot längre

Medlem
Skrivet av Aresz:

Shiiiiiiiit!

Tänk om det megafloppar? Hur mycket pengar har dom kvar? Dags att skärpa sig rejält det är inte Sega dom slåss mot längre

Vad snackar du om? Nintendo har ALLTID gått med vinst, till skillnad från sina konkurrenter...

Detta spel verkar vara Wii U's motsvarighet till Wii Sports.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Aresz:

Shiiiiiiiit!

Tänk om det megafloppar? Hur mycket pengar har dom kvar? Dags att skärpa sig rejält det är inte Sega dom slåss mot längre

Är inte nintendo de enda av de tre stora som går med vinst?!

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:
Skrivet av Aresz:

Shiiiiiiiit!

Tänk om det megafloppar? Hur mycket pengar har dom kvar? Dags att skärpa sig rejält det är inte Sega dom slåss mot längre

Är inte nintendo de enda av de tre stora som går med vinst?!

Fram tills i år så har Nintendo gått med vinst, förra beräkningsskapsåret gick Nintendo med en riktigt stor förlust för första gången på väldigt länge.

Även försäljning av deras konsoler gick ner markant mer än vad som beräknat.

Sammanlagd förlust förra året för Nintendo var minus ca 38 miljarder yen (ca 3.3 miljarder svenska kronor) och uppskattade totala förlusten var ca 41 miljarder yen (ca 3.6 miljader svenska kronor).

När det gäller Sonys och Microsofts vinst/förlust på konsolmarknaden blir det lite grumligare, men inget företag gjorde något plusresultat på konsolsidan förra året. För Sonys del handlade mycket om problemen med PSN under förra året vilket gjorde att de förlorade en hel del intäkter och för microsoft har det till stor handlat om att färra och färra konsoller har säljts pga rykten om kommande konsol.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Shiiiiiiiit!

Tänk om det megafloppar? Hur mycket pengar har dom kvar? Dags att skärpa sig rejält det är inte Sega dom slåss mot längre

När de släppte Wii så var det knappast Sega som var konkurrenten utan Sony och även då så trodde många att de skulle floppa totalt. Enda gången som Nintendo "floppat" var med Gamecube och Wii (eller Revolution som den kallades då) var verkligen en konsol som de tog en stor risk med.

Jag skulle inte räkna ut Nintendo är på långa vägar, de har visat gång på gång att de kan leverera när det verkligen gäller och de har varit en del av denna industri längre än någon annan konsoltillverkare.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Aresz:

Shiiiiiiiit!

Tänk om det megafloppar? Hur mycket pengar har dom kvar? Dags att skärpa sig rejält det är inte Sega dom slåss mot längre

När de släppte Wii så var det knappast Sega som var konkurrenten utan Sony och även då så trodde många att de skulle floppa totalt. Enda gången som Nintendo "floppat" var med Gamecube och Wii (eller Revolution som den kallades då) var verkligen en konsol som de tog en stor risk med.

Jag skulle inte räkna ut Nintendo är på långa vägar, de har visat gång på gång att de kan leverera när det verkligen gäller och de har varit en del av denna industri längre än någon annan konsoltillverkare.

Största problemet för Nintendo har dock varit utanför deras möjlighet att kontrollera, speciellt då yen gick ner markant förra året vilket skapade rätt stora förluster för Nintendo på deras spellicenser och hårdvara just på spelmarknaden utan en direkt möjlighet att göra en korrigering uppåt på sina priser på licenser och hårdvara.

Just yen gick ner med nästan 33% under förra året mot specifikt US dollar, vilket är en rätt kännbar skillnad för ett företag baserat i Japan som handlar och säljer med utlandet. Vilket i princip att på ett år förlorade Nintendo bara genom valutakurser 33% av sina intäkter.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Shiiiiiiiit!

Tänk om det megafloppar? Hur mycket pengar har dom kvar? Dags att skärpa sig rejält det är inte Sega dom slåss mot längre

Nintendo riktar in sig på en helt annan målgrupp än Microsoft och Sony, och för att nå den målgruppen så krävs lite billigare hårdvara för att få ner priset. Wii U kommer garanterat bli en lika stor succé som Wii, om inte större, men det behöver ju inte betyda att vi som hänger på FZ kommer gilla konsolen då majoriteten här tillhör Microsofts och/eller Sonys målgrupp.

Inaktiv

hehe vad många svar jag fick men intressant dom har förlorat en hel del men vem vet det blir kanske en fullpott denna gång, jag hoppas själv på det!

Men till Wii försvann ju dom bra titlarna ganska fort, enligt mig var det endast Resident Evil, Mario o Zelda som var något att ha resten var mer eller mindre skit. Däremot håller jag inte med om att dom har lite billigare hårdvara än Sony och MS, för att lira Wii med kompisar (vilket ju är tanken från början) behöver man ju köpa en massa svindyra tillbehör.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Aresz:

hehe vad många svar jag fick men intressant dom har förlorat en hel del men vem vet det blir kanske en fullpott denna gång, jag hoppas själv på det!

Men till Wii försvann ju dom bra titlarna ganska fort, enligt mig var det endast Resident Evil, Mario o Zelda som var något att ha resten var mer eller mindre skit. Däremot håller jag inte med om att dom har lite billigare hårdvara än Sony och MS, för att lira Wii med kompisar (vilket ju är tanken från början) behöver man ju köpa en massa svindyra tillbehör.

Så man spelar inte Xbox med vänner gällande Kinect etc?

Nintendo funkar bara på ett helt annat sätt men du kan spela lika mycket SJÄLV på Nintendo Wii med som du själv skrev Mario och Zelda som du kan på det andra konsollerna samma gäller MP. Bara riktat åt helt andra personer.

Dessutom så har det kommit ganska så många trevliga titlar till Nintendo Wii som inte har Mario eller Zelda i sin titel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av Tybalt:

För er som gillar handhållna spel:
http://www.pica-pic.com/
Fungerar toppen, testa! Styr med WASD. Hoppa med K.

Nostalgi tripp av finaste slaget : D

Tack som sjutton för denna fantastiska länk \o/


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av Tybalt:

För er som gillar handhållna spel:
http://www.pica-pic.com/
Fungerar toppen, testa! Styr med WASD. Hoppa med K.

Nostalgi tripp av finaste slaget : D

Tack som sjutton för denna fantastiska länk \o/

Haha.
Ja, jag tycker den är fantastisk också. Jag älskar dessa gamla LCD-spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av Tybalt:

För er som gillar handhållna spel:
http://www.pica-pic.com/
Fungerar toppen, testa! Styr med WASD. Hoppa med K.

Nostalgi tripp av finaste slaget : D

Tack som sjutton för denna fantastiska länk \o/

Haha.
Ja, jag tycker den är fantastisk också. Jag älskar dessa gamla LCD-spel.

Fantastisk sajt! Octopus var tamejtusan till och med svårare än jag minns det. Vilken gammal godbit, har dock inte åldrats med värdighet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av Tybalt:

För er som gillar handhållna spel:
http://www.pica-pic.com/
Fungerar toppen, testa! Styr med WASD. Hoppa med K.

Nostalgi tripp av finaste slaget : D

Tack som sjutton för denna fantastiska länk \o/

Haha.
Ja, jag tycker den är fantastisk också. Jag älskar dessa gamla LCD-spel.

Fantastisk sajt! Octopus var tamejtusan till och med svårare än jag minns det. Vilken gammal godbit, har dock inte åldrats med värdighet.

Första gången jag fick spela Donkey Kong med två (!) skärmar blev jag imponerad. Så himla kul. Jag tycker Donkey Kong Jr är en liten pårla till spel också.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av cordylus:

det måste väl ändå vara meningen att Nintendo Land ska skickas tillsammans med Wii U? De gjorde väl likadant med Wii? var det inte Wii sports lr nåt som skickades med? samma stuk. ett gäng småspel som ingen riktigt vill ha men som demonstrerar hur allt fungerar.
Om det inte är så blir det nog pinsamt dåliga försäljningssiffror på detta.

kommer sälja slut lika snabbt som smör i solsken i japan

Medlem
Skrivet av Tybalt:

För er som gillar handhållna spel:
http://www.pica-pic.com/
Fungerar toppen, testa! Styr med WASD. Hoppa med K.

Inte för att förstöra det roliga med denna sida, men frågan är ju hur laglig denna sida är egentligen.

Nintendo har nog fortfarande copyright på dessa Game & Watchspel, dom andra kan jag inte säga något om...


signatur
1
Skriv svar