Varför spelade du inte igenom dragon-age?

Inaktiv
Varför spelade du inte igenom dragon-age?

Kan börja med att jag aldrig spelat BG så kan inte den serien. Jag började med PC på allvar 96 när quake 1 kom ut, men spelade mycket annat innan dess bla. bla. Men quake gjorde mig seriös. Men sedan jag spelat diablo 1 och efter jag nött gothic 2 så blev jag helt sold på historier i spel. (jo sant, bakgrunden i diablo drog mig in i rpg träsket)

Efter min tid som rpg-spelare så kan jag säga att kotor-spelen är de bästa spelan jag upplevt vid mitt skrivbord. Då var det karaktärerna och dialogerna som fick mig att älska dessa spel, otroligt djupa. Sådant djup som gör att de kan stå över filmer, jepp, och kan mäta sig med böcker i vissa sekvenser.

Anledningen till att jag undrar är för att alla de timmar jag la ner på karaktärerna i Dragon Age så fick jag ingen utdelning, alla bara var bla bla och gnälliga, gåvorna bara tog plats i mitt inventory o till slut så rann världen ut genom mina fingrar och försvann.

jag har 70 timmars speltid och spelat igenom alla platserna förutom orzigammar. Stämningen som kotor hade var där. Mass-effect fixa det utan (kamrat)karaktärer. Men slutnigen drar spelet sig ner ganska hårt i bottnen och blir förlångt för mig att spela igenom.

Dragon Age är fortfarna ett av de bättre spelen , det jag gör är o jämför serie-A o La liga. Somnade ganska ofta till serie-A faktiskt

Medlem

Så du har med andra ord gett upp spelet? Jag har själv inte kört igenom det än, men jag har verkligen inte gett upp. Just nu ligger jag på c:a 40 timmars speltid och har säkerligen mer än 50% kvar att klara av, men har absolut inga tankar på att bara lägga ner.

Jag tröttnade lite smått för c:a två veckor sedan och har inte spelat allt för mycket sedan dess, med undantag från igår då jag spelade igenom början av Denerim. Vad jag försöker säga är, varför inte bara ta en liten paus istället för att bara ge upp? Det är inte många gånger jag orkar sitta med ett och samma spel i 50+ timmar i en enda lång genomspelning. Är spelet av den längre sorten brukar jag ta små pauser för att sedan ta upp det igen senare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Får jag fråga vad du gjorde de där 70 timmarna? Gjorde det mesta som gick att göra när jag körde igenom spelet första gången på hard och jag kom inte ens i närheten av 70 timmar när spelet var slut. Känns som du bara drivit runt och gjort ingenting, kan förstå varför det känns tomt.

Medlem

Som Dmb säger, jag skulle också tröttna på ett spel om jag aldrig tog mig framåt i spelet. Hade för mig att man tidigt sa uppskattningsvis 60 timmar om man drog ut på upplevelsen. Menar du att du somnade under spelets gång och sparade efter att du vaknat?
Personligen spelar jag det fortfarande, och har inga planer på att lägga ned. Jag drar medvetet ut på upplevelsen.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Har inte spelat klart, men det är bara för att jag insåg att jag behövde spela klart Mass Effect innan Mass Effect 2 kom ut för att kunna njuta av det. Snart är det tillbaka till Dragon Age för min del

Medlem

Jag ser uppriktigt sagt inte storheten i spelet. Men å andra sidan så har jag inte spelat särskilt länge. Började med en Mage och spelade runt 15 timmar men den, tyckte det var för lätt och trist att bara stå i bakgrunden och kasta spells. Gjorde istället en typisk tank-warrior, fick lite mer att göra och kände mig lite mer delaktig i striderna osv men har bara spelat runt 10-12 timmar varav det mesta har jag redan sett och gjort - om än annorlunda med min Mage - och nu har jag inte orkat spela på 2 veckor.

Jag vet inte, jag kanske förväntade mig för mycket. Får se när jag orkar fortsätta igen men jag känner inget sug alls.

Medlem

Till och börja med så måste man ju ta spelet för vad det är, rollspel och enligt min mening så har bioware gjort vad dom är bäst på, just rollspel. Varför det då kan kännas tråkigt är väl för att minst halva spelet faktiskt inte går ut på att just "spela" utan snarare lyssna på dialoger utforska världen för att förstå alla sammanhangen genom spelets gång.

Det jag blev lite besviken på var att den hypade combat upplevelsen inte riktigt levde upp till förväntningarna, taktikermenyerna är alldeles för krångliga i jfr med AI:n och att behöva pausa varenda sekund för att byta struktur kändes sådär, jag spelade dock igenom alla kampanjer på hard (har inte velat prövat på nightmare) och körde ändå rättså basic taktiker rakt igenom och körde mest med min maingubbe. Dom borde göra det lite enklare eller göra AI:n bättre så att gubbarna själva kan reagera utifrån omgivning.

Inaktiv

För det är för dåligt precis som alla andra rpgs (tänk b film och b spel), Elder Scrolls 4: Oblivion har lyckats bäst men den håller inte i längden heller (tröttnat på det efter flera år) och så märks dess brister nu när det är 2010 och standarden höjts (inte pga andra spel vilket är synd).

Medlem

B-spel som The False Prophet säger. Berättandet är på en makalöst låg nivå. Det märkliga är att det knappt finns några "a-spel". På de här planen har berättandet inte utvecklats alls sedan Baldurs Gate & Fallout, i min mening. Spelen var inte på något sätt bättre förr, de var bara ett större steg från vad som fanns ännu tidigare.

Jag gav upp Dragon Age efter att ha spelat det ett bra tag: Räddat både alver, dvärgar och magiker etc... men fram tills dess iaf är storyn, berättandet och karaktärerna så otroligt ointressanta och förutsägbara att jag bara inte kunnat fortsätta. Jag ska dock ge det ett nytt försök snart: jag drömmer fortfarande om att det BORDE vara bra.

Medlem

jag gav upp efter 30 timmar och jag tror jag bara låg på 30% in i spelet.. det blev för långdragen och jag fann inget intresse med att klara ut spelet då jag tyckte storyn dog ut efter ett tag,

Ibland försöker jag tvinga mig att spela klart allt men jag klarar max att spela en timme för sedan lägga det på hyllan igen. ääh tror jag aldrig kommer orka köra igenom skitet, har börjat spela BG2 igen så jag är inte ledsen


signatur

Suup homie

Ish
Medlem

Kändes så jävla meh att springa runt och rekrytera folk höger och vänster. Det känns som att spelet "stallar" (svengelska) att man tappar intressent för vad som egentligen pågår. Spelade ganska långt dock.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Spelade max en halvtimma, och hade tråkigt från första minut.

Medlem

Jag körde kanske 20-25 timmar, pallade inte mer eftersom jag inte gillar stridssystemet :/ Riktigt synd, för spelet var annars riktigt roligt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag gav det precis ett nytt försök, men jag avskyr det verkligen på alla plan!

Medlem

Hade fantastiskt kul och klarade ut en relativt stor del av spelet, men sen kom jag till någon stad och insåg att jag hade två timmar dialog-race att se fram emot. Tänkte att jag skulle ta tag i det någon dag när jag hade energi, men det har inte hänt än.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Gen
Medlem

Orkar helt enkelt inte För mycket dialoger och om man spelar så som spelet egentligen är uppbyggt dvs genom kommandon osv så tar det bara ännu längre tid att spela igenom.

Dock är det inget fel på spelet i sig, det är väldigt bra.

1
Skriv svar