Medlem
Mass Effect 2

Hoppas att detta blir bra för ettan tyckte jag var sådär. Lite enformiga miljöer osv. Vad tyckte ni andra om ettan?

Medlem

Ettan var super, 2:an kan ju bara bli bättre:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Ettan var super, 2:an kan ju bara bli bättre:up:

Är det ingen som tyckte att miljöerna i ettan var lite enformiga/trista? jag tyckte inte heller om planetutforskandet och hissarna.

Medlem
Skrivet av landahl:
Skrivet av MilleX:

Ettan var super, 2:an kan ju bara bli bättre:up:

Är det ingen som tyckte att miljöerna i ettan var lite enformiga/trista? jag tyckte inte heller om planetutforskandet och hissarna.

Typisk Sci-Fi jag gillade det! Men gillar du inte Sci-Fi lika mycket som jag gör så kanske de kan anses vara lite tråkiga och enformiga.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Just sidouppdragen och planetutforskning var ett stort minus. Missförstå mig inte, upplevelsen i sin helhet var underbar och jag anser att Mass Effect är ett av de bättre spelen som har släppts de senaste åren, men just sidogrejerna höll absolut inte samma klass som resten av spelet. BioWare har ju sagt att de ska ha jobbat på just den delen inför tvåan, så jag hoppas verkligen att de har lyckats göra det mer intressant.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Just sidouppdragen och planetutforskning var ett stort minus. Missförstå mig inte, upplevelsen i sin helhet var underbar och jag anser att Mass Effect är ett av de bättre spelen som har släppts de senaste åren, men just sidogrejerna höll absolut inte samma klass som resten av spelet. BioWare har ju sagt att de ska ha jobbat på just den delen inför tvåan, så jag hoppas verkligen att de har lyckats göra det mer intressant.

Håller med helt. Entusiasmen avtog rätt fort för sidequests och blev bara grinding. Och hissarna... Gaaah
Men visst är det ett underbart spel...

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Just sidouppdragen och planetutforskning var ett stort minus. Missförstå mig inte, upplevelsen i sin helhet var underbar och jag anser att Mass Effect är ett av de bättre spelen som har släppts de senaste åren, men just sidogrejerna höll absolut inte samma klass som resten av spelet. BioWare har ju sagt att de ska ha jobbat på just den delen inför tvåan, så jag hoppas verkligen att de har lyckats göra det mer intressant.

håller helt med. Spelet är underbart MEN I grund och botten var spelet ganska dåligt i fråga om strider och världen. Väldigt ointressanta platser och enformiga fighter.

Storyn däremot var helt underbar men så fort man side questade dog jag inombords av uttråkning.

Medlem

Vissa grejer man hittade i sidequests bidrog lite grann till storyn, men inte mycket.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Det enda jag inte gillade med ettan var att utforska planeterna, kändes bara så tomt, enformigt och meningslöst. Hissarna gillade jag faktiskt.

Medlem

De säger att det kommer vara mycket roligare att utforska planeter i ME2, det kommer vara mycket mer detaljerat och djupare.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv
Skrivet av MilleX:

Ettan var super, 2:an kan ju bara bli bättre:up:

Så sa de om Gears of War 2 också men det sög ju arsle. Både multiplayern och singleplayern fick sig en rejäl försämring. Med tanke på Xbox 360 vidrigt dåliga kapacitet(som gör att den egentligen borde räknas till generation 6) så förväntar jag mig inte mycket av ME2. Om de förbättrar planet utforskningen blir väl inget kvar år resten. Från vad jag hört (dragon age, någon annan som känner sig lite tom?) så misslyckades de med sidequest i sitt senaste spel också. Varför skulle de lyckas de här gången


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

QRT
Medlem

Underbar stämning och spelvärld.
Roliga dialoger, förutom det att dina val oftast leder till samma respons.
Småkassa strider.
Riktigt kass exploration.

Men jag ser fram emot detta, bra skit.

Medlem

Jag har inte riktigt fattat det här med att överföra en save från det första spelet till tvåan. Blir man tvingad att använda samma klass som man använde i ettan då? Jag har läst allt som står om detta i Mass Effect 2 forumet men har inte hittat något svar än.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag har inte riktigt fattat det här med att överföra en save från det första spelet till tvåan. Blir man tvingad att använda samma klass som man använde i ettan då? Jag har läst allt som står om detta i Mass Effect 2 forumet men har inte hittat något svar än.

Jag skulle gissa på det är så. Vad är annars meningen med att man ska överföra sin karaktär, förutom att vissa val man gjort i dialog och handling ska överföras till 2an?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

fan ettan va ett av dom bästa spelan jag har någonsin spelat, det ända minuste va den jävligt tråkiga miljön på planeterna(hissarna va gööt varför klagar ni?) det fans inga djur heller det va ett minus ochså


signatur

Jävla Borgare

Medlem
Skrivet av narrashade:

fan ettan va ett av dom bästa spelan jag har någonsin spelat, det ända minuste va den jävligt tråkiga miljön på planeterna(hissarna va gööt varför klagar ni?) det fans inga djur heller det va ett minus ochså

Det fanns vilda djur på en del planeter.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av narrashade:

fan ettan va ett av dom bästa spelan jag har någonsin spelat, det ända minuste va den jävligt tråkiga miljön på planeterna(hissarna va gööt varför klagar ni?) det fans inga djur heller det va ett minus ochså

Det fanns vilda djur på en del planeter.

rymd apor och kor inget anat och ingen växtlighet på icke huvud uppdrag planeter


signatur

Jävla Borgare

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av mr.bear:

Just sidouppdragen och planetutforskning var ett stort minus. Missförstå mig inte, upplevelsen i sin helhet var underbar och jag anser att Mass Effect är ett av de bättre spelen som har släppts de senaste åren, men just sidogrejerna höll absolut inte samma klass som resten av spelet. BioWare har ju sagt att de ska ha jobbat på just den delen inför tvåan, så jag hoppas verkligen att de har lyckats göra det mer intressant.

håller helt med. Spelet är underbart MEN I grund och botten var spelet ganska dåligt i fråga om strider och världen. Väldigt ointressanta platser och enformiga fighter.

Storyn däremot var helt underbar men så fort man side questade dog jag inombords av uttråkning.

Håller med. Hissarna tyckte jag var okej, åtminstone de som hade "radio nyheter" eller konversation mellan party members.

Medlem

ett spel flyter 100 gånger bättre om det laddar in koden ordentlig alltså har loading screens tror jag att jag lärde mig en gång. så jag är 100% för hissarna


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Inaktiv

problemet mid hissarna är ju att load tid xbox är så mycket sämre än load tiden för nya datorer. Varför ska man som dator spelare vänta för att konsol nissarna måste det?

men jag jag tyckte inte det var något fel med hissarna ffa inte så länge de körde dialoger och annat under tiden.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av WaltX:

Jag har inte riktigt fattat det här med att överföra en save från det första spelet till tvåan. Blir man tvingad att använda samma klass som man använde i ettan då? Jag har läst allt som står om detta i Mass Effect 2 forumet men har inte hittat något svar än.

Jag skulle gissa på dethttp://www.fz.se/gfx/space01.gif är så. Vad är annars meningen med att man ska överföra sin karaktär, förutom att vissa val man gjort i dialog och handling ska överföras till 2an?

Jag har läst att man kan ändra både klass och utseende om man vill. Dock bara på en inofficiell (men trovärdig) FAQ i IGNs forum. Har också sett det någonstans på Mass Effect-wikin.

Det verkar mer eller mindre som att man inte är låst till samma klass om man importerar en gammal save. Jag var lite rädd för det, och började kika runt.

Men som sagt, jag har inte kikat på någon officiell FAQ. Däremot är det starka oc trovärdiga källor som säger att det är möjligt att byta.

Ge mig spelet nu.

Medlem
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av WaltX:

Jag har inte riktigt fattat det här med att överföra en save från det första spelet till tvåan. Blir man tvingad att använda samma klass som man använde i ettan då? Jag har läst allt som står om detta i Mass Effect 2 forumet men har inte hittat något svar än.

Jag skulle gissa på dethttp://www.fz.se/gfx/space01.gif är så. Vad är annars meningen med att man ska överföra sin karaktär, förutom att vissa val man gjort i dialog och handling ska överföras till 2an?

Jag har läst att man kan ändra både klass och utseende om man vill. Dock bara på en inofficiell (men trovärdig) FAQ i IGNs forum. Har också sett det någonstans på Mass Effect-wikin.

Det verkar mer eller mindre som att man inte är låst till samma klass om man importerar en gammal save. Jag var lite rädd för det, och började kika runt.

Men som sagt, jag har inte kikat på någon officiell FAQ. Däremot är det starka oc trovärdiga källor som säger att det är möjligt att byta.

Ge mig spelet nu.

Har hört på Mass Effect 2 forumet att man ska kunna byta klass vilken jag också har hört i någon Mass Effect 2 Video.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av MilleX:

Ettan var super, 2:an kan ju bara bli bättre:up:

Så sa de om Gears of War 2 också men det sög ju arsle. Både multiplayern och singleplayern fick sig en rejäl försämring. Med tanke på Xbox 360 vidrigt dåliga kapacitet(som gör att den egentligen borde räknas till generation 6) så förväntar jag mig inte mycket av ME2. Om de förbättrar planet utforskningen blir väl inget kvar år resten. Från vad jag hört (dragon age, någon annan som känner sig lite tom?) så misslyckades de med sidequest i sitt senaste spel också. Varför skulle de lyckas de här gången

Då får du bli överraskad för IGN gav ME2 9.6/10 och det är inte dåligt..
och dom sa att varje sidequest var unik se själv
http://xbox360.ign.com/dor/objects/14235013/mass-effect-2/vid...

btw du låter som en riktig PS3 fanboy

Inaktiv

Spelet finns ju redan ute, dock den olagliga vägen om man kollar på Youtube.

Inaktiv

Klarade det igår! (Ej pirat, min brors recensions-ex)

Var riktigt bra! Lite kort mainstory dock... Hade gärna sett ett 20tal timmar till med playtime ;D

Men ett riktigt bra spel! 9,9/10...
om ni har några frågor så är det bara att ställa

Medlem

Undrar bara om sidouppdragen har någon påverkan på main storyn? Eller är sidouppdragen lika värdelösa som i de flesta RPG spelen?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av Rappakalja:

Klarade det igår! (Ej pirat, min brors recensions-ex)

Var riktigt bra! Lite kort mainstory dock... Hade gärna sett ett 20tal timmar till med playtime ;D

Men ett riktigt bra spel! 9,9/10...
om ni har några frågor så är det bara att ställa

Hur långt var det? Längre än första spelet eller är det klart efter en ~20 timmar speltid?

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Undrar bara om sidouppdragen har någon påverkan på main storyn? Eller är sidouppdragen lika värdelösa som i de flesta RPG spelen?

Man har tillgång till en ingame dator där man kan få mail. Man får ett par mail från karaktärer ur ettan som man gjorde sidequests med vilket är lite festligt!

Skrivet av robineng:

Hur långt var det? Längre än första spelet eller är det klart efter en ~20 timmar speltid?

Min playthrough blev 27 timmar och då hade jag nog ett par ställen kvar med sidemissions etc... När det släpps ska det ju komma DLCs samtidigt så om man kör ett fullständigt genomspel så lär det minst bli 30 timmar!

Medlem

Låter väldigt bra! Tack för svaret


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Spelet fick 90% i PC-gamer .. hade det varit så bra som hypen försökt pumpa upp det till hade det fått mer?

123
Skriv svar