Roliga rollspel!

Medlem
Roliga rollspel!

jag behöver hjälp, har letat överallt efter ett roligt rollspel. är trött på wow och dyligt så nu vill jag ha något utöver det vanliga. vill ha ett rollspel som man kan gå olika vägar på, så om jag startar ett nytt game så ska inte de bli likt det förra.
Tipsa gärna !:heart:

Medlem

Dragon Age kanske, inte spelat det själv men hört att storyn alltid är olika beroende på vad du väljer för karaktär.

Medlem

dock har jag redan spelat dragon age. tyckte de va för mykt snack och tactics. i början va de olika storys, sen sjönk alla ihop till en. inget spel för mej,vill hellre ha ett spel som är lite enklare och rakt på sak. men stort tack för att du kom med förslag !

Inaktiv

Svårt att hitta spel som är enklare än Dragon Age och ändå bra med valmöjligheter.

Planescape Torment är grymt bra, men tyckte du att Dragon Age hade mycket dialog så kommer du nog avsky det...

Inaktiv

Fable låter som nåt för dig, finns till PC eller xbox360

Medlem

rappakalja, finns fable 2 till pc ? spelade 1:an när den kom till xbox. verkligen undehållande. inte heller detta vanliga slakta monster,få exp och gå upp lvlar,utan fable har ngt eget, MIN ÅSIKT. tack så mykt.

Medlem

MASS EFFECT!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

Fable 1 finns till PC, ej 2an ännu. Mass effect är en klar favorit, grymt spel helt enkelt.

Medlem

Ett rollspel utan mycket dialog är som semester utan arbete runtom.:)

Ge dig på Baldur´s Gate-serien. Än finns det inget som överträffar den vad gäller RPG.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Testpilot

Knights of the old republic spelen tycker jag är helt sanslöst bra.

Om man är lite mer action betonad kan man ju satsa på Jade Empire som för mig personligen var för mycket beat'em up twitch spelande o för lite rollspel men smaken e som baken

Inaktiv
Skrivet av Papput:

rappakalja, finns fable 2 till pc ? spelade 1:an när den kom till xbox. verkligen undehållande. inte heller detta vanliga slakta monster,få exp och gå upp lvlar,utan fable har ngt eget, MIN ÅSIKT. tack så mykt.

saken är den att fable inte är en äkta rpg och om du föredrar det framför ett spel som dragon age så kan jag väl typ tipsa om:
dungeon siege 1-2
Risen

Medlem

Rollspel utan dialog?
Det är ju dialogen som gör rollspelandet. Men Diablo 2 är ju inte så mycket snack i. Vet inte hur det blir med 3an.
Hmm Borderlands kanske? Vet inget om det annat än jag läst att det var nån rpg/fps klon.

Annars är mina tips på bra rollspel:
Mass Effect
Dragon Age
KOTOR 1 & 2
Baldurs Gate 2

Medlem

The Witcher
Mass Effect
Drakensang: The Dark Eye
Dragon Age: Origins - Ge det en chans till, ifall du inte gillar det så ge det ännu en chans till. Det är bra.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av MilleX:

MASS EFFECT!

Helt rätt. Mass Effect här otroligt bra. Mycket val och variation i spelet, kan spelas flera gånger om utan att det blir i närheten av samma spel. Finns sex olika klasser att spela som och bara det gör en ju tvungen att spela spelet som alla sex =D.

Inte riktigt lika mycket dialog som dragon age, men det är endel snack, men man kan ofta säga massor med roliga saker som gör att snack-delarna blir roliga även dem (för de som tycker att det annars brukar vara tråkiga)

Grymt bra spel, rankar det som ett av de absolut bästa singel-player spelen!


signatur

Spelberoende, är det något negativt?

Inaktiv

Fallout 3, det kan spelas som ett seriöst dialogbaserat rollspel om man vill ett ett rakt-på-spel där man alltid använder våld om man nu vill det.

1
Skriv svar