Morrowind behöver mods!

Medlem
Morrowind behöver mods!

Jag älskade verkligen oblivion. Har antagligen spelat igenom det 5 - 7 gånger med alla expansioner. Så fick jag höra att Morrowind skulle vara minst dubbelt så bra än Oblivion. Så chokad som jag var så sprang jag över till den närmsta butik och drog åt mig en Game of the Year edition. Ända problemet nu är att jag är lite av en "grafikbög" och vill upgradera grafiken lite med alla dessa moddar. Jag laddade ner en från TPB men den visade sig ha många hål i sig så jag är i behov av ett stort mod paket fyllt med grafik updates. Helst skall detb finnas en installer som gör allt åt en så man inte behöver sitta i 30min och dra över filer från winrar.

Tack i förväg.


signatur

Mitt motivation är: Varför göra det nu när jag kan göra det senare.

Inaktiv

Vilket är anledningen att jag stör mig som fan på att jag inte lirade morrowind när det var nytt. Fatta bra bra det måste varit.

Jag är inte så grafik bögig generellt , men när det kommer till first person är jag.

Hittar du någon mod som verkligen fetar upp detta spelet så är jag nyfiken

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=6OvA8stLwco
Denna video tycker jag visar ett steg åt ett lite mer grafiskt avancerat Morrowind än vad jag vill minnas. Ända är väl att inget remodellerande skett, så samma antalet polygoner, men med högre upplösning på texturer, och lite effekter.
Kanske skulle underlätta en titt på det klassiska spelet åt er. Nackdelen är väl att man måste lägga in mods och grejer, och se till att de fungerar. Inget jag personligen sysslat med till Gamebryo-motorn Bethesda använder sig av. Men det ser ju ut att vara värt i alla fall.
Modsen som används står i infopanelen, efter länken.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

1
Skriv svar