Razer Deathadder scroll problem?

Medlem
Razer Deathadder scroll problem?

När jag sitter o skrollar upp eller ner så hackar den till eller det går segt att scrolla. Till exempel om jag skrollar neråt så blir det att den åker upp en bit eller upp och ner två till tre gånger så man får ta det försiktigt men ibland hjälper det inte. Samma som när jag spelar Fallout new vegas / Skyrim om jag skrollar så jag sitter i third person view för att kolla hur gubben ser ut med armor etc o ska skrolla tillbaka så hackar till som om du skrollar ner och upp samtidigt. Har testat att sätta i den i en annnan USB port funkar inte.

Har den senaste drivrutinerna. Har en bild över själva kontrollpanelen till razer musen.
http://img838.imageshack.us/img838/7104/razerw.png

EDIT: Har även testat dragit ner/upp skrollen samma visa ändå.

Medlem

Tja, ja har också samma problem med min Deathadder den hackar och det går segt ibland när man scrollar, fruktansvärt störande när man surfar på webbsidor och försöker scrolla uppåt efter man har läst klart något men man bara hackar tillbaka...
Har ingen aning vad som orsakar det men om någon därute har en lösning uppskattas det.

Medlem

Såg massa har problem med denna mus efter ett par år hittade en lösning:
get a phillips or torx head screwdriver.
on the bottom of the housing there should be 1 screw above the bottom foot and 4 underneath the bottom foot. remove the foot and unscrew them all.
separate the two housings gently.
there should be another 4 screws around the wheel, unscrew them and remove the wheel gently from the red place holder.
get a tack cloth and spray or dip it in some WD40 and lubricate the end of the pin then insert it back into the red place holder and reassemble.

Medlem

Hade exakt samma problem, vad jag gjorde var att lyfta av överdelen av musen, eftersom jag inte hade rätt skruvmejsel, och därefter med aceton och bomullspinnar rengjorde alla delar som gick att komma åt runt scrollhjulet, alltså både hjulet och länken som den sitter ihop med, även in genom alla hål och liknande som fanns runtom!

Nu funkar den som vanligt igen!

Medlem

Tackar har du Skype eller som du kan tala om på ett ungefär? För ja bröt upp lite lätt för att kolla hittade inga skruvar. Hur fick du av överdelen har suttit o kollat på de ett tag

Medlem

jag använde mig av en liten skruvmejsel, flat. Men såg att man kan använda sig av en kniv eller liknande, kan länka en video som visade hur man rengjorde själva ytan enbart:
http://www.youtube.com/watch?v=icBH9i3Rwr0

1
Skriv svar