Dragon Age Svårt.

Medlem
Dragon Age Svårt.

Jag har spelat Dragon age många timmar och det är bland de bästa spelen jag har spelat. Jag kör på easy men trots det så är det ibland extremt svårt även när man har med sig healern wyanne. Är det någon annan som håller med? TEx när man väcker andarna med gravstenen i brazilian forest. Jag struntade i att försöka besegra dem för det var för svårt. En ande drar en till sig och det är enormt frustrerande.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har spelat Dragon age många timmar och det är bland de bästa spelen jag har spelat. Jag kör på easy men trots det så är det ibland extremt svårt även när man har med sig healern wyanne. Är det någon annan som håller med? TEx när man väcker andarna med gravstenen i brazilian forest. Jag struntade i att försöka besegra dem för det var för svårt. En ande drar en till sig och det är enormt frustrerande.

jag har köpt spelet men inte orkat börja lira det än..

men går det inte att vänta med att göra vissa quests tills man är högre lvl och kan klara sig bättre ?

Inaktiv

Ja dom reavers eller vad det heter är svåra.

Man får prova olika saker och se vad som fungerar bäst.

Mot dem brukar jag ha alla i partyt ranged förutom tanken. Hela tanken satan och dps ner honom. Tanken kan springa iväg ibland för att komma undan dps men han blir ju tillbaka dragen. Då kan man lägga en stun precis när pullen kommer. Men även om man blir tillbaka dragen så har man sparat lite hp tror jag.

Men ja reavers skit svåra i början

Inaktiv

Det bästa sättet att besegra tunga melee bossar är spellsen Misdirection Hex, Paralisys, Horror och Crushing Prison(fast dom 3 senare fungerar inte på alla bossar).
Om du har Wynn som magiker gissar jag att du inte har särskillt mycket crowd control och det är kanske därför spelet blir svårt.

Medlem

Kan inte betona nog vikten i att använda sig av funktionerna i spelet. Jag är dock nästan pedantisk på pausandet, vilket jag slår iväg på efter varje handling (fastän jag bara kör normal). Och glöm inte bort stridstaktikerna, de är värda att hålla koll på för de karaktärer man spelar med. Är det något man inte hinner med att uppfatta eller dylikt ska karaktären i fråga kunna fixa bassituationer själv.
Crowd Control, som nämnt, gör strider också mycket mer hanterbara. T.ex. frostmagierna, så som Winter's Grasp och Cone of Cold!

Men så förstås, som den striden du nämnde mot en Revenant*, det är faktiskt fullt möjligt att gå tillbaka till sådana senare.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

PaZ
Medlem

Revenants, menar ni? Jag hade problem med alla, krävdes 10-15 försök och massa potions. Men jag håller med jonne, det gäller att bara ha en meleegubbe på dem, annars börjar de med "double strike", och då är det kört. Jag har ingen helare, utan kör morrigan med cone of cold, då kan man låsa revenanten 3/4 av tiden.

Medlem

Gör inte snubbarna i skogen föränn sent i spelet, man får prylar men behöver tokigt mycket str för att använda skiten.
cone of cold var nog min mest använda spell för gången jag körde, rada upp snubbarna och frys alla och så lite mer aoe och bam svår fajt skitlätt för du fryser varenda jävla boss varje gång typ om du smäller på vulnerability hex på dom precis före.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jag har börjat spela om spelet från början eftersom jag inte lyckades döda longhain i duellen i the landsmeet. Jag spelar nu som mage och spelet började helt annorlunda, roligt som fan. Ja ska se til att riktigt sätta mig in i hur man gör olika potions mm. Sedan ska jag göra lite saker annorlunda så att jag får flera som slåss med longhain i duellen.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har börjat spela om spelet från början eftersom jag inte lyckades döda longhain i duellen i the landsmeet. Jag spelar nu som mage och spelet började helt annorlunda, roligt som fan. Ja ska se til att riktigt sätta mig in i hur man gör olika potions mm. Sedan ska jag göra lite saker annorlunda så att jag får flera som slåss med longhain i duellen.

Bara en person kan slåss mot honom. Du eller någon i partyt som för tillfället är med dig, när du går till The Landsmeet.

Inaktiv
Skrivet av Jelen:
Skrivet av landahl:

Jag har börjat spela om spelet från början eftersom jag inte lyckades döda longhain i duellen i the landsmeet. Jag spelar nu som mage och spelet började helt annorlunda, roligt som fan. Ja ska se til att riktigt sätta mig in i hur man gör olika potions mm. Sedan ska jag göra lite saker annorlunda så att jag får flera som slåss med longhain i duellen.

Bara en person kan slåss mot honom. Du eller någon i partyt som för tillfället är med dig, när du går till The Landsmeet.

Man kan också göra så att alla blir förbannade på en och ta tronen by force genom att döda typ alla vakter m.m. i rummet. (tror jag) Jag hamnade i denna situationen efter att loghain ägde mig första gången när jag vill att alistair skulle möta honom och snabb klickade igenom dialogen. Jag tror man kan klara spelet den vägen också. Fast detta kan nog vara svårare än att duellera honom

En rogue med dual wield + stun potions och 1 healing potions hade jag inga problem med

Min arcane mage som jag trodde skulle spöa loghain med sin absurda armor och dmg blev ägd.

Likaså pallade inte alistair av honom med sköld och vapen.

Testpilot

Jag har börjat lira och som jag såg i tråden så har även jag stora problem mot dessa undeads , sket i dem helt enkelt då de ägde mig inom 2 sekunder.
Har min main som är 2 hands warrior , men har ingen healer och känner att jag nog ska satsa på en gubbe som är magiker istället då det kryllar av melee henchmen som man kan använda.

Vad är en bra uppsättning egentligen för att klara sig , jag har tex inte stött på nån healer så om jag sätter min mainchar som healer kanske ?

Inaktiv

Jag tycker att spelet var för lätt, jag körde men min PC (player character) som mage och hade morrigan, wynne och alistair med mig och jag varavade spelet på nightmare utan att min PC dog en enda gång.

Jag hade hoppats på en utmaning =(

Inaktiv

Kämpar rejält med min rogue som MC men visst kan spelet bli så mycket lättare med tre mages och en tank på ett ungefär.


signatur

//The thing called truth will be decided by me//

Inaktiv

Ja spelet är ju inte på något sätt balanserat. Det var ett fantastiskt bra spel men systemet var mer eller mindre värdelöst. Inga uppgifter om vad magier faktiskt gjorde för skada och dessutom finns det spells/talents som är värdelösa och de som är totalt överlägsna. Lägg sedan till att bågar och rogues också är totalt värdelösa.

ro
Medlem

Magiker är för användbara och gör för mycket skada. Kör du 3 magiker och force fieldar din main tank så är det typ gg.

Men jag håller inte med om att rogues och archers är värdelösa. En cunning archer rogue (typ Leliana om du skaffar henne på låg lvl), kan vara sjukt användbar. Arrow of slaying har jag sett critta på över 600, och det finns inget som dishar ut en sån stadig skada som en archer. Sen att det är för det mesta sämre än en melee rogue är ju en annan femma.

Problemet är att ingen annan klass kan mäta sig mot magiker, som kan cc allt och sen bara slänga iväg massa aoe spells.

Inaktiv

Jag misstänker personligen att bioware hade tänkt att ha dragon age i en high magic setting men sen av någon anledning ändrade till low. För warriors och rogues skalar enormt mycket bättre med ny gear än vad magiker gör.

Problemet för rogues både archers och melee är att dexterity är trasig och inte bidrar till att öka skada för bågar eller daggers.

Vilket i sin tur tingar alla rogues till att vara cunning rogues ocg därmed få enormt mycket sämre defence.

Medlem

Mjo, håller med, spelet är ganska svårt ibland. Jag känner att jag alltid är lite för låg level på...I liknande spelet kommer det ibland svåra fiender men mestadels brukar det vara ganska enkelt...Inte i detta...Jag investerar säkert 20% av pengarna i spelet på att köpa ingredienser till potions för att hålla karaktärerna vid liv i fighterna.

Spelar som mage och en sak som brukar vara ganska bra när man märker att det börjar gå åt "#¤%& är att langa upp en "inferno" mitt där man står med alla fiender runt en och sedan sätta force field på en själv så man inte tar någon skada...alla dumma "darkspawns" står och slår på en förjäves och tillslut dör de =D.


signatur

Spelberoende, är det något negativt?

Inaktiv
Skrivet av abflex:

Jag misstänker personligen att bioware hade tänkt att ha dragon age i en high magic setting men sen av någon anledning ändrade till low. För warriors och rogues skalar enormt mycket bättre med ny gear än vad magiker gör.

Problemet för rogues både archers och melee är att dexterity är trasig och inte bidrar till att öka skada för bågar eller daggers.

Vilket i sin tur tingar alla rogues till att vara cunning rogues ocg därmed få enormt mycket sämre defence.

Jag sket i cunning på min rogue faktiskt. Jag körde upp strength istället högt nog för att kunna använda 1hands svärd ganska fort.

När jag väl fick dual wield alla vapen och momentum så började det roliga. Min rogue gjorde MYCKET mer skada än mina mages morrigan och wynne. Wynne healade och morrigan CC. Roguen ägde alla med sina backstabs. Det är bara main handen som används i backstabs så bara ett bra vapen behövs, sen fokuserar man helt på att boosta backstab effekten med offhanden blir det nice som fan.

sen också

Cone of cold + garanterade crittar från duelist skillen = shatter, shatter, shatter, shatter.

Och ja force field var så jävla tråkig spell att jag sket i att använda den. Karaktären som fick force field på sig borde få noll aggro så att något annat attackerades.

Medlem

Ang. archers vill jag citera en vän från ett annat forum:

"Not only do they get their very own pet to use as a "tank" to keep the enemy busy (ranger is a no-brainer) but the archer can stand and deliver crowd-control and one-shot kills. Moreover, whilst doing so at range is preferable, dealing out damage up close and personal is not an issue because of the way "defense" works.

Is it just me or are there too many people that seem to think "armor" is your only defense against enemies?

In case you are wondering, forget "Arrow of Slaying". There are three other talents in the archery group that are far, far more useful."

Har kört igenom första halvan av spelet med en Rouge Archer, och de är riktigt bra, och då har jag även valt att lägga 4 talents på lockpicking, som annars hade kunnat gå på archery.

Ranger(+Duelist) är inte att underskatta. Archers är bättre än vad man kan tro

Medlem

Jag spelar som warrior och för mig var spelet skit svårt på normal kör nu på easy pga av att jag spelar spelet mest pga av storyn.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har börjat spela om spelet från början eftersom jag inte lyckades döda longhain i duellen i the landsmeet. Jag spelar nu som mage och spelet började helt annorlunda, roligt som fan. Ja ska se til att riktigt sätta mig in i hur man gör olika potions mm. Sedan ska jag göra lite saker annorlunda så att jag får flera som slåss med longhain i duellen.

Kul att du spoilar också:) nåt att tänka på tills nästa gång?


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

mmm jag tyckte spelet var linjärt o trist faktiskt, inte specielt svårt heller. om man gjämför det med typ Oblivion så är Oblivion 1000gånger bättre på alla sätt.

1
Skriv svar