Baldurs gate 1 och 2 solo

Inaktiv
Baldurs gate 1 och 2 solo

Måste bara säga att om ni gillar baldurs gate och vill prova en annan aspekt av spelet så prova att spela det med endast en karaktär genom hela spelet. Det kräver lite efter tanke och lite kunskap om hur spelet fungerar och ja storyn i stort, men det är fullt möjligt utan att behöva ta till jätte fula knep (lite fula knep måste man nästan göra ibland)

Om ni spelar 1an så kolla också in baldurs gate tutu (baldurs gate med baldurs gates 2 motor och grafik). Men 1an är ganska enkelt solo om man kör tutu med nya klasser, men ger en ny schysst känsla.

För maximal utdelning så utforska själv vilken klass som fungerar och vilken strategi du bör ha. 1 an är betydligt lättare att köra solo än 2an framför allt om man kör tutu. Men old school BG 1 går till och med att klara som solo warrior så det är bara att pröva möjligheterna.

För tips eller frågor kan ni posta in denna tråden så kan jag hjälpa. Kan också posta lite strategier och klass val om någon vill. Men om man vill klura ut sådant själv så läs isåfall inte resten av tråden. Om den nu får något intresse överhuvudtaget.

Inaktiv

fett tråkigt utan minscs kommentarer.. och alla underbara dialoger

Medlem

Ah, solade halva BGII med en beserker/mage. Goda tider.
Det trista är väl bara att man träffar level cappen så fort solo.

Medlem

Går ju att låsa upp cappen med nån mod, men det blir lite för enkelt då


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

Alltså jag rekommenderar solo när man kan allt annat utan till. Det är ju inget man gör första gången.

Medlem

Efter halva tvåan började jag köra solo med min kensei, tog så långt tid att få alla andra att hånka på och dom kanske klantade sig etc. Allra lättast var alla eye of the beholders, kutade runt med en pryl som reflekterade lightning så det var hur jefla lätt som helst.
Tråkiga med att köra solo är att man missar en hel del roliga strategiska element och fular runt för mycket, imo.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar