Dragon age och laddningstider

Medlem
Dragon age och laddningstider

Är det nån mer än mig som har sjukt långa laddningtider? Det verkar som om att ju längre jag spelar desto längre laddar spelet tex om man går mellan 2 zoner. Det är pc versionen jag snackar om nu. Sedan verkar det som om det är memory leaks eller så för det blir rätt så segt ibland.

ro
Medlem

Yup, har precis samma problem. Funkar ju att starta om datorn, eller spela kortare sessioner ..

Får en del underliga buggar med, när jag exempelvis dödat en boss och det blir snack, så kan det upprepas en 2-3 gånger om jag är för snabb på esc knappen (monologen upprepas).

Medlem

Ingenting jag har märkt av. Normalt tar det inte mer än 10 sek, max har kanske varit 30 sek - 60 sek.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jo, det verkar vara någon minnesläcka i spelet eller bara allmänt dålig minneshantering. Efter kanske 3-4 timmar börjar laddningstiderna bli rätt så långa. Brukar inte räcka med att bara starta om spelet heller, utan omstart av datorn krävs. Men, men. Eftersom det inte är så ofta så orkar man med

Inaktiv

det är ganska långt till xbox också

Inaktiv

http://daforums.bioware.com/viewtopic.html?topic=703112&forum...

känt problem, tydligen mest för AMD Phenoem processorer. Dom håller på att fixa det, för mig så startar jag bara om spelet så fixar det sig...

Testpilot

Jag märker inget , har snabba laddtider och som igår tex hade jag spelet påslaget hela dagen utan några problem.

Har en Amd X2 iofs , 6Gb minne.

Inaktiv

ja men som sagt det är ju bara på vissa processorer. Min bror har inga problem, många som itne har. Men vissa får världens problem, däribland jag... efter spelat i en halvtimme blir loadingscreens 3-5minuter

Medlem

Har inte alls märkt av sega laddningstider. Kör på en Q6600. Har spelat 24H och inte varit en enda laddningstid som varit längre än 15 sekunder. 4GB RAM och en gammal hederlig SATA hårding.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Surt. Jag har inga problem och har en pentium. Enda laddningen som var seg för mig är denerim.

ro
Medlem

Har i7 920 på 2,6 ghz och sexa ram, inte fan hjälper det

1
Skriv svar