Dragon age. 2 vapen samtidigt

Inaktiv
Dragon age. 2 vapen samtidigt

Någon som vet hur man använder 2 vapen samtidigt?

Inaktiv

du måste välja "dual weapon fighting" då kan du ha svärd/mace/axe + dagger, när du har högsta nivån av den så kan du ha 2 svärd/yxor etc

Inaktiv

Okej tack men hur väljer jag dual weapon?

Medlem

Det är väl bara Warriors och Rogues som har tillgång till talangträdet för dubbla vapen? Annars ska du bara kunna dra de olika vapnen till lediga platser i din karaktärs "inventory".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Antar att ni kör på pc, jag kör ju på xbox och har inte fattat hur man använder 2 vapen

Medlem
Skrivet av batigol18:

Antar att ni kör på pc, jag kör ju på xbox och har inte fattat hur man använder 2 vapen

Det kan väl ändå inte vara så komplicerat? Du har två platser för aktiva vapen, borde väl bara att vara att välja "equip" på de två vapnen du vill använda.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Så vitt jag förstått det så är det bara att utrusta en karaktär som har förmåga att använda 2 vapen samtidigt (warrior och rogue) med två icke tvåhandsvapen. När man klickar på equip får man välja mellan vänster- och högerhand med grön eller blå knapp.


signatur

12:50. Press Return

Inaktiv

Men kör ni på pc eller, det kanske inte är samma som till xbox. Måste man inte ha en viss level för att ha 2 vapen?

Medlem
Skrivet av batigol18:

Men kör ni på pc eller, det kanske inte är samma som till xbox. Måste man inte ha en viss level för att ha 2 vapen?

Nej, du ska kunna utrusta dig med två vapen redan från början och det bör inte vara någon större skillnad mellan 360-versionen och PC-versionen. Vilken typ av vapen är det du försöker utrusta din karaktär med?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

jag testade köra med 2 stycken daggers, alla svärden är ju typ bara mainhanded, tror bara det går köra dual weapon med one handed vapen

Medlem
Skrivet av Richard:

Så vitt jag förstått det så är det bara att utrusta en karaktär som har förmåga att använda 2 vapen samtidigt (warrior och rogue) med två icke tvåhandsvapen. När man klickar på equip får man välja mellan vänster- och högerhand med grön eller blå knapp.

Har också för mig att det är så.

Sen kan du ha ett Main-hand-vapen i ena handen, däremot behöver din offhand vara onehanded (vilket main-hand-vapen också är, men de måste equipas i main-handen (obviously). Longsword är ett exempel på Main-hand-vapen)

Medlem
Skrivet av batigol18:

jag testade köra med 2 stycken daggers, alla svärden är ju typ bara mainhanded, tror bara det går köra dual weapon med one handed vapen

För att du ska kunna använda ett Main hand vapen i din offhand, t.ex en hammare behöver du ha valt den sista talenten Dual wield mastery eller nåt, efter att du valt den kan du ha två svärd, yxor, hammare w/e

Inaktiv

okej då måste jag ha den förmågan du snackade om?. tror jag har 2 talents i dual weapon men inte den dual wield mastery

Medlem

Dual-Weapon mastery ligger som sista Dual-weapon talent, med början på Dual-Weapon Training.
Kravet är att ha alla 3 tidigare DW talents och att du är lvl 12 och har minst 36 Dexterity.
Men om du satsar de flesta av dina Stat points på Dexterity ska du normalt inte ha några problem att få DW mastery i lvl 12

Medlem
Skrivet av batigol18:

jag testade köra med 2 stycken daggers, alla svärden är ju typ bara mainhanded, tror bara det går köra dual weapon med one handed vapen

Du klarar alltså av att köra dubbla daggers? För som sagt, du ska kunna använda dubbla vapen redan från början för att sedan kunna hantera bättre genom att bygga på DW-trädet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Okej tack light. Nej mr bear jag testade med 2 daggers men det gick inte, kanske jag som gjort fel lr nåt, eller så fattar jag inte hur man gör

1
Skriv svar