Vilka PS2 RPGs skall man ha?

Medlem
Vilka PS2 RPGs skall man ha?

Varvade nyligen "FF XII" å gillade det starkt och nu vill jag ha tips om andra bra rollspel till PS2:an? Dock så vill jag helst INTE ha spel med "Random Encounters" och mycket "level grinding".
Ni kan skippa "Persona 4"(Äger jag redan) och "FF X+X-2", då det verkar vara inte falla mig i smaken.


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Inaktiv

Svårt att säga då jag egentligen avskyr allt vad JRPGs är, men Rogue Galaxy är hyfsat kul.

Medlem

Det finns mycket att hata över JRPGs, men på något sätt är dem roliga att spela trots sina många och uppenbara svagheter. Det största problemet jag har med dem, är faktumet att de kalas för rollspel men det är inget rollspelande i dem;-)


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

Är det inga som har några bra tips mer än "Rouge Galaxy"? Är det någon som har spelat "Dragon Quest 8", för jag har hört en del bra om det men är det något att ha?


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

Baldur's Gate Dark alliance (1 och 2) Kan spelas i co-op med en till polare. As kul! Måste spelas säger jag.

Kingdom Hearts - Superepic awesome game.


signatur

Rawr

Medlem

Kingdom Hearts lätt.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Visste inte att "Kingdom Hearts" var ett RPG? Trodde att det var ett action/äventyr. I så fall måste jag ha dem! Kan inte bli mer coolare med Kalle Anka som kickar röv:-)


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

TRUE that

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=84388

Där skrev jag lite mer ingående om samma ämne. Läs vettja


signatur

Rawr

Medlem

Odin Sphere är ett måste. Fruktansvärt bra spel.

Medlem

Tack för alla bra tips! Det är alltid bra att veta vilka spel som är bra till ett system med ett sådant ENORMT spelkatalog! Har ni mer tips är det välkommet att "posta" här.


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

Vet inte om du kan spela amerikanska spel, men annars

Radiata Stories
Suikoden 3, 4, 5
Xenogears 2
Tales of Rebirth

riktigt riktigt bra rollspel här
även rogue galaxy som redan tipsats om är enormt bra

Inaktiv

Mana Khemia

Grandia 2

Första .Hack-serien

Star Ocean 3

Valkyrie Profile 2

Jade Cocoon 2

I dessa spel ser du monstren innan striderna börjar och kan välja om du vill attackera eller inte.

Gillade du FFXII:s stridsystem så kommer du nog trivas med .Hack som är en föregångare av det stridsystemet. Det enda tråkiga är att du hela tiden måste säga till dina andra karaktärer när dom ska hela eller använda specialattacker men man vänjer sig. Det finns fyra .Hack-spel, man kan egentligen spela vilket som helst men vill du få en klarhet i historien så bör du spela alla fyra från början till slut

Är du sugen på Star Ocean 3, skippa den lätta svårighetsgraden från början, den är pinsamt enkel.

Medlem

Jag antar att PS2 Lite(eller vad den nu heter?) klarar inte av att spela NTSC spel o-modat. Om det är fallet, så är det det väldigt synd då jag inte visste att det fanns ett "Tales of" spel på PS2:an.
"Tales of Symphonia" är nämligen ett av mina favorit JRPG:er och det känns lite sunkigt att det bara finns ett på den amerikanska/japanska marknaden:-(

Listan börjar bli lång, så det är nog dags att börja göra efterforskningar om spelen och ta reda på vart man kan få tag på dem till ett vettigt pris.


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Inaktiv
Skrivet av St Anger:

Jag antar att PS2 Lite(eller vad den nu heter?) klarar inte av att spela NTSC spel o-modat. Om det är fallet, så är det det väldigt synd då jag inte visste att det fanns ett "Tales of" spel på PS2:an.
"Tales of Symphonia" är nämligen ett av mina favorit JRPG:er och det känns lite sunkigt att det bara finns ett på den amerikanska/japanska marknaden:-(

Listan börjar bli lång, så det är nog dags att börja göra efterforskningar om spelen och ta reda på vart man kan få tag på dem till ett vettigt pris.

Här står det att det bara kom ut i Japan: http://en.wikipedia.org/wiki/Tales_of_symphonia

Medlem
Skrivet av S-Fobia:
Skrivet av St Anger:

Jag antar att PS2 Lite(eller vad den nu heter?) klarar inte av att spela NTSC spel o-modat. Om det är fallet, så är det det väldigt synd då jag inte visste att det fanns ett "Tales of" spel på PS2:an.
"Tales of Symphonia" är nämligen ett av mina favorit JRPG:er och det känns lite sunkigt att det bara finns ett på den amerikanska/japanska marknaden:-(

Listan börjar bli lång, så det är nog dags att börja göra efterforskningar om spelen och ta reda på vart man kan få tag på dem till ett vettigt pris.

Här står det att det bara kom ut i Japan: http://en.wikipedia.org/wiki/Tales_of_symphonia

Jag pratade om att "Tales of Rebirth" bara fanns i USA, då "Tales of Symphonia" har jag redan på "Gamecube". Det bidde nog lite rörigt när jag skrev och jag får förlåta att det blev så.


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

Suikoden V är nog min favorit när det gäller JRPGs på PS2an, underbart spel. Början är lite trög, men efter några timmar så lossnar allt när icke trevliga saker händer, och får sedan en väldigt rolig spelupplevelse som varar många timmar med intressanta personer osv.

Ett annat spel som jag inte tycker har fått så mycket uppmärksamhet som jag tycker det förtjärnar är Steambot Chronicles. För att vara ett JRPG så är det väldigt öppet, med olika dialogalternativ som ändrar vad andra tycker om en beroende på om man är snäll eller ond. Det har även flera olika slut (2 goda & 2 onda) och som The Elder Scrolls så kan man fortsätta spela spelet efter huvudstoryn är gjord och bara vandra omkring och göra sidouppdrag osv. Det har inte heller några slumpmässiga strider utan man slåss mot dom man ser osv.

Yakuza-spelen är väldigt bra också, och påminner mycket om JRPGs till spellägget, fast det är nutid i "riktiga" världen, och ett mera actionbaserat stridssystem.

Inaktiv

Ett spel ni har glömt att nämna är Persona 4 helt klart värt att spela, tyvärr går det bara att köra rösterna bara på engelska men jag tycker det är en av det spel som har lyckas att göra en bra röstöversättnings.De är lite dungeoncrawling i det o alla dungeon är random varje gång man går in dom så de är alltid olika.

Det är lätt o billigt o få tag i också, 179kr webhallen.
Så köp det, det är mitt råd


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

lite synd att Phantasy Star 1 och 2 inte blivit översatta till engelska än


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar