Oblivion; spelbart på konsol?

Medlem
Oblivion; spelbart på konsol?

Har planer att införskaffa Oblivion till min PS3 efter att min PC har kraschat. Har spelat Oblivion sedan det släpptes till PC och älskar det. Bland mina favorit spel ever. Men nu när min kära PC är borta så börjar jag allt mer kika på ett alternativ, att köpa Oblivion till PS3:an.

Men då är ju frågan, kan konsol versionen komma upp till samma standard och spelkänsla som i PC:n? Eller är det ingen skillnad alls? Hur fungerar kontrollerna i jämförelse med tangentbordet?

Någon som har Oblivion eller spelat det på konsol ber jag om ert tycke.

Tack för hjälpen!;)

Mvh från en hängiven gamer 8)

Medlem

Jag spelade det på 360 vid release och hade inga som helst problem. Kontrollerna fungerade mycket bra och grafiken höll (så vitt jag vet) ungefär samma klass som till PC. Enda nackdelen jag egentligen kan komma på är att konsolerna saknar moddstöd, men klarar du dig utan det så bör det inte vara några som helst problem.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av SirIgor:

Har planer att införskaffa Oblivion till min PS3 efter att min PC har kraschat. Har spelat Oblivion sedan det släpptes till PC och älskar det. Bland mina favorit spel ever. Men nu när min kära PC är borta så börjar jag allt mer kika på ett alternativ, att köpa Oblivion till PS3:an.

Men då är ju frågan, kan konsol versionen komma upp till samma standard och spelkänsla som i PC:n? Eller är det ingen skillnad alls? Hur fungerar kontrollerna i jämförelse med tangentbordet?

Någon som har Oblivion eller spelat det på konsol ber jag om ert tycke.

Tack för hjälpen!;)

Mvh från en hängiven gamer 8)

Har kört Oblivion på xbox 360, och nu när man bara har ps3 så har man köpt det igen,
det är hur fint som helst att köra på konsoll,
se bara till att du köper
Oblivion Game of the year edition,
då får du, Oblivion och 2 expansioner inbakade i spelet, Knights of the nine och Shivering isles är expansionerna,
spelet är ju nått år gammalt så Game of the year edition lär du kunna köpa rätt så billigt.

1
Skriv svar