Brütal Legend, ett spel värt att lägga pengarna på?

Medlem
Brütal Legend, ett spel värt att lägga pengarna på?

Tjena!

Jag har varit grymt sugen just på spelet Brütal Legend nu under en kort period. Är det ett spel som är värt att lägga pengarna på?

Då jag är en RPG fantast och älskar just denna genre så vill jag gärna ha goda åsikter och jämförelser med andra spel i samma genre. Och självklart höra om pengarna är värt det.

MVH Vozk


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Brütal Legend är inget rollspel. Det är en blandning av massa olika genrer. Lite som ett hårdrocks-GTA med RTS-inslag.

Jag är lite besviken. Jag trodde nog att det skulle vara mer hack 'n' slash, som i demot, men det är rätt mycket RTS. Förvisso gillar jag strategi, men det blir så ytligt och lite rörigt med kontrollen. Sen så är det väldigt lätt även på den svåraste nivån. Det roligaste är att fara runt i bilen, lyssna på hårdrock, och låsa upp reliker osv.

Medlem

Alltså ett spel som inte riktigt är värt fullpris ?
Har inte tetat demot än men det känns som om man väntar ett tag tills priset gått ner.

Medlem

Ja, jag tycker inte riktigt att det var vad jag hade förväntat mig, men samtidigt verkar många recensenter höja det ganska så högt. Kanske hade jag för höga förväntningar då jag gillar hårdrock, Jack Black och iaf. mycket av det Schafer gjorde på 90-talet.

Fast iofs är väl just hårdrocken, Jack Black och dialogerna som är bra. Nu är det emellertid inte en film utan när man köper ett spel så hoppas iaf. jag lite på en bra spelkänsla med. Det hade säkert blivit en hur bra film som helst, men som spel är det lite ytligt; det snuddar lite lätt vid några olika genrer och jag hade i ärlighetens namn nöjt mig med ett svårt och lite djupare äventyrsspel med en massa hack och slask.

Medlem

Var nästan säker på att det var ett RPG. Där dök förväntningarna rejält.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Måste nog ta tillbaka lite av min kritik till det här spelet. Det lossnade någonstans ungefär halvvägs in. Uppdragen är mycket varierande i kvalitet och design, men ju längre in jag kommer destomer utmanande har det känts.

Medlem

Av det jag sett och testat hos en polare så var då verkligen inget att hurra över.

Medlem

699, Nej
599, Nej
499, Möjligt
399, Går nog an
299, Köp direkt!


signatur

Rawr

Medlem

Du ska nog veta vad du vill ha ut av Brutal Legend. Vill du insupa världen som Tim Schafer varit med och byggt upp. Ta del av berättelsen och karaktärerna, och tycker sådant är en viktig del i ett spel. Då är fullkomligt värt.
Är vad du förväntar dig ett modernt och putsat action-rpg, kan du snart känna dig lurad, och bör åtminstone vänta till det går ned i pris.

Vad det är, är ett Hack 'n Slash (med inslag från t.ex God of War och Fable). Action i form av öppen värld och racing. Tredje persons realtidstaktik, tänk Sacrifice. Det sistnämnda kan komma över en lite som en överraskning, men lär man sig hantera det och tänker mer taktiskt än vad man förväntar sig själv behöva, är den biten inga större problem. Spelet känns klassiskt, annars, på många vis. I mån av handhållning etc.
Jag vill rekommendera spelet i alla fall.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

det är inte direkt värt 500 vad jag tycker men vad vet jag jag är rätt snål när det gäller spel xD

Medlem
Skrivet av Crawller:

699, Nej
599, Nej
499, Möjligt
399, Går nog an
299, Köp direkt!

699, kanske
599, helt klart
499, yes go for it
399, vad väntar du på?
299, köp 2! (ge polaren ett ex)

Spelet är helt klart värt sitt pris, men för att tycka det måste man gilla hårdrock, förstå och älska jack black's och double fine's humor


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av General_Toxer:
Skrivet av Crawller:

699, Nej
599, Nej
499, Möjligt
399, Går nog an
299, Köp direkt!

699, kanske
599, helt klart
499, yes go for it
399, vad väntar du på?
299, köp 2! (ge polaren ett ex)

Spelet är helt klart värt sitt pris, men för att tycka det måste man gilla hårdrock, förstå och älska jack black's och double fine's humor

Gilla hårdrock behöver man absolut inte göra. Självklart ska du inte hata musiken, men du måste inte älska den heller. Jag är absolut ingen hårdrocksfantast, men jag har njuter av spelet för det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av General_Toxer:
Skrivet av Crawller:

699, Nej
599, Nej
499, Möjligt
399, Går nog an
299, Köp direkt!

699, kanske
599, helt klart
499, yes go for it
399, vad väntar du på?
299, köp 2! (ge polaren ett ex)

Spelet är helt klart värt sitt pris, men för att tycka det måste man gilla hårdrock, förstå och älska jack black's och double fine's humor

Gilla hårdrock behöver man absolut inte göra. Självklart ska du inte hata musiken, men du måste inte älska den heller. Jag är absolut ingen hårdrocksfantast, men jag har njuter av spelet för det.

Du kan ha rätt, folk har bara olika synpunkter på spelet och hur man ska njuta av det


signatur

Illiud Latine dici non potest!

1
Skriv svar