Dragon Age - PC eller Xbox?

Medlem
Dragon Age - PC eller Xbox?

Ja fan har beslutångest här. Älskar Mass Effect, på xboxen fungerade det spelet underbart med kontroller och hur det hela gick att "pausa" för att ge order osv. Alltså, ah mass effect är grymt på xboxen.

Men Dragon Age? ogillar att de släpper på både pc och xbox samtidigt. för hade de enbart släppt på konsolen först så hade jag ju köpt den till den utan att tveka. nu vet jag inte.

Någon som lyckat lista ut huruvida den kan tänkas vara lika skön som Mass Effect att lira på konsol? Eller blir spelet mer som witcher och baldurs gate, vilket med sina kontrol-system är PC-anpassade?

Medans om det har lika smidigt och smart system som Mass Effect vore dunderskönt att lira på konsolen, i soffan, på min 104" stora ramspända duk, med Full-HD proj. hmm

Någon? Åsikter? hjälp tack!

Medlem

Jag kommer definitivt att införskaffa det här till PC. Mass Effect kan jag hålla med om att det var trevligare med handkontroll osv.

Det som gör att det blir PC för min del är att det ska gå att köra isometriskt och ha liknande kontroll som i Baldurs Gate. Det här har man tydligen inte tagit med i Xbox släppet så det blir det garanterat PC för min del. Sen kommer väl moddar osv. till PC med.

Medlem

Även jag älskar Mass Effect på konsol, men Dragon Age känns som ett spel som gör sig bäst på PC. I mitt fall blir det i alla fall ett PC-köp.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Något att tänka på är att PC versionen kommer ha smidigare kontroller & som det låter mer fiender i varje fight(för att inte göra det för svårt för konsoller, har dom dragit ner på fiende antalet/gjort så dom kommer i vågor istället för alla samtidigt).

Huvudanledningen att gå PC however är enligt mig att du kan ladda hem spelar gjorda mods, och tittar man på vad som fanns till NWN1 så är det mycket att se fram emot!

Medlem

Definitivt PC upplagan

Medlem

Jag har tyvärr inte en tillräckligt bra dator för att kunna lira detta. MEN jag har både 360 och ps3 så det blir en av dom. Någon som vet om det är någon skillnad på 360 och ps3 versionerna?

Medlem

PC upplagan eller inget. Så som jag anförtrott mig till PCn och så som jag sagt tidigare: "Konsoler är en hädelse" ;););)


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Det blir 360-versionen för min del.


signatur
Medlem

Jag ska nog satsa på PS3, av samma PC-anledning som SlimJim.

Men jag är grymt nojig över just hur kontrollerna kommer funka i överlag. Gammal Baldur:are som man är....

Medlem

Föredrar personligen Mass Effect på PC, och skulle välja PC för Dragon Age också även om jag fortfarande hade en Xbox 360 tillgänglig.

Har redan snickrat ihop 10 karaktärer i Dragon Age: Origins Character Creator. (Fast två av dem räknas inte, då de är självporträtt... typ.)


signatur

Continue walking in the prosperity of darkness, rising to your promised stage.
The world keeps turning, fully unaware of this chosen, pure successor!

Medlem

PC all the way. Något annat för detta är att kompromissa. Vilket givetvis många behöver göra, inget ont i det.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Mods -> PC
Inte mods -> Xbox360/PS3

Inte så svårt val, anser jag

Medlem

Pc, har ingen xbox


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

För min del blir det Xbox eftersom min dator har gått till de sälla jaktmarkerna. Är glad över att slippa tänka på att installera, konfiguerera och optimera det på PC men tror att kontrollerna blir bättre på dator. Hade jag haft en kraftfull PC hade jag köpt det till PC men nu blir det Xbox eller inget alls.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Förhandsbokat och klart till 360. Mods är totalt ointressant för min del och så ligger jag hellre i soffan och lirar på min Pioneer Kuro 9G än att boota äckelwindows på macen.

Medlem

Bokade det till Xboxen igår för 80 kr + ett begagnat Dead Rising. Hoppas verkligen de har gjort intuitiva kontroller eller att AI:n är bra så att man iaf slipper tänka på vad ens följeslagare hittar på för dumheter.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Själv skulle jag välja PC.


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem

Jag kommer att köpa det till PC.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Köper det till PS3, har inte tillräckligt med pengar för att kunna vara en PC-spelare, tyvär

Medlem
Skrivet av SlimJim:

Jag har tyvärr inte en tillräckligt bra dator för att kunna lira detta. MEN jag har både 360 och ps3 så det blir en av dom. Någon som vet om det är någon skillnad på 360 och ps3 versionerna?

Vad jag har hört så är skillnaden är att Ps3:ans version kommer att ha större upplösning än Xboxens. 1080p till ps3 och 720p till xbox!
Jag är dock inte säker om det här stämmer, ta det med en nypa salt!

Inaktiv

Blir ett köp till PC, tycker alltid kontrollerna blir för lidande när det gäller att spela på 360... Sen vill man ju ha tillgång till toolset och mods.

Inaktiv

Det svider för mig här också, har det till 360 men vet ändå inte om jag skall fortsätta där eller börja på PC istället.
Usch mår dåligt när det kommer till sådana här situationer.
Laddar nog ner det till PC isåfall, men detta är de jävligaste valen i år.
Oblivion blev också till 360 men tycker ändå att det var mer charmigt på PC, bara att jag isåfall måste börja om vid grottan för tionde gången sedan 2006.


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv

sitter och installerar mitt ex as we speak, kommer med en status report of how awesome it is snart!

Medlem

Det är 720p på PS3 och Xbox 360. PS3ans 1080p upplösning är nästan bara ett rykte då enbart ett fåtal spel har den upplösningen.

PC är antagligen den bästa plattformen för detta spel, förutsatt det inte lider av en massa buggar p g a diverse hårdvara så som en hel del PC spel har tendenser att göra.
Både grafiken och kontrollerna talar för PC, översiktsvyn inte minst.
Dock tror jag att konsolversionerna kommer vara alldeles tillräckliga efter vad jag läst.

Medlem

Jag är ingen direkt xbox spelare så det blir ett PC köp för mig. Blir ju massa mods sen också till PC versionen, känns faktiskt som spelet är mer byggt för PC än kontroll av det jag har sett.

Men jag tror det är bra på båda plattformar då det är Bioware, har stort förtroende för dem

Medlem

Det blir PC för min del. Tycker att RPGs gör sig bäst på PC och sen att det finns moddar och sånt gör valet lätt.
Av dom recensioner jag läst tycker jag att det verkar som att, även om skiladerna är små, PC versionen är överlägsen.

Att jag inte har varken xbox eller ps3 har inte med saken att göra

Medlem

PC givetvis! Xpoxen är inte till för seriösa, tunga rollspel där man behöver massor med knappar - för att inte tala om moddbarheten. På sin höjd kan man köra Fable eller nått annant lättsamt på krysslådan då jag mer ser den som en barnleksak som kräver föga av användaren - bra för sport, faijting och racinglir samt lite Rockband på fyllan.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Om valet står mellan PC och 360 och du har en dator kapabel at klara av liret så kan du lika gärna skaffa det till PC, det är där det är menat att spelas + alla mods:)

Själv skaffar jag dock mitt ex. till PS3:p


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av SlimJim:

Jag har tyvärr inte en tillräckligt bra dator för att kunna lira detta. MEN jag har både 360 och ps3 så det blir en av dom. Någon som vet om det är någon skillnad på 360 och ps3 versionerna?

Bioware har snackat lite om att de kanske kommer integrera mod-support för PS3:)
För mer konkreta skillnader så har det snackats om att PS3 versioner har snäppet bättre grafik.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Efter kollat lite recensioner så är tydligen kontrollerna lite sämre på konsol.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

12
Skriv svar