Medlem
Risen-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som satt tänderna i Risen. Kom gärna med lite tips och trix. Game on

Inaktiv

hade själv tänkt göra en sådan här tråd men lät bli, bra att du gjorde dock!

Jag är på chapter 4 av 5

vart är ni andra?

litet tips till alla:
bandits med lockpicking och pickpocketing är grymt kul!
samt PLOCKA UPP ALLT NI SER, från början till slut plocka allt ni kan. Cash is good!

Medlem
Skrivet av Rappakalja:

PLOCKA UPP ALLT NI SER, från början till slut plocka allt ni kan. Cash is good!

alltid bra att göra lirat i 15h nu dock det tar tid att plocka upp saker, samt att jag slackat en del.

gillar spelet mer och mer faktiskt, det var lite segt i början.

Medlem

Själv kör jag på Smithing 3/3 + Prospecting 1/1.
är lvl 10 nu så börjar bli segt att lvla.

Nån som vet om man kan göra andra vapen än de tre som finns tillgängliga i "Bandit Camp"? kan man göra sköldar?

Inaktiv

finns bara de 3 olika svärden... förutom vissa unika som kommer senare (inga sköldar).
smithing e grymt bra eftersom du kan göra najs jewelry, vapnena e lite mindre bra... fast i början så har dom bra dmg!
skulle dock lägga fler learning points på stridsfärdigheter

satsa på att få upp strength till 100 om du kör på att vara en av Dons men!

Medlem

Oj dags att lägga lite på styrka och Svärd-poäng uppenbarligen. Har bara 4/11 på Svärd och ca 50 i styrka.

Vad skall man med AP till? bara för skojs skull?

Medlem

lockpicking 2/3 - 3/3 skulle nog varit bra så här i efterhand, det finns ju en hel del kistor utspridda i spelet

Inaktiv

hehe ja, lockpicking e grymt!

AP (achivment points antar jag?) är nog bara för skojs skull, jag har inte hittat nåt annat iallafall

Medlem

mina karaktärer i RPG-spel har alltid en tendens att bli generalister

vill nästa maxa lockpick på denna gubben, men blir han tillräckligt bra för end-game då?

Inaktiv

jag har max str (100), max smithing, max lockpicking, max pickpocketing, max alchemy, max svärd och prospecting etc.
så ja det blir han ^^

Medlem

precis så jag tänte bygga min char.

Medlem

när tycker du jag skall ta lockpicking?

Inaktiv

så fort som möjligt, 3/3 e asa brao!

skaffa sneak också, så ställer du dig vid en dörr nånstans, kör sneak (ctrl) och tar dig fram till chesten som du öppnar, lite buggigt kanske... men det är najz

Medlem

har 3/3 nu.

Antar att sneak är nödvändigt

Behöver mer på swordfighting har bara 4/10, vid nästa skill-lvl kan jag använda bastard i en hand.

Inaktiv

hehe najs

vilken level är du nu?
sneak kanske inte behövs, vet inte, jag tog det bara

Har du hittat nån del av Stormwind svärdet?

Medlem

jag är 11 och väldigt snart lvl 12. jag behöver verkligen kunna göra mer skada. inga delar av det svärdet...

inga mer spoilers tack

kör hårt på svärd-skillen nu om det inte finns massa smaskigt att sno i städerna!? då behövs sneak!

vilken lvl är du?

Inaktiv

jag är lvl 26 just nu

strength är nog bättre att satsa på tror jag... vet inte riktigt!
jag körde mest på måfå egentligen ;D

Medlem

nu är jag lvl 12 och kan använda bastard sword enhandat.

vart finns fler teleporter stones?

Medlem

och hur aktiverar man TP-stenarna?

Medlem

OMG sparade 6 x Ogre roots + 6 x Hero crown = 6 Strength potions = 30+ i Strength.

har 99 i Strength som lvl 14, hehehe.

Medlem

Ja det är ett tips. Ät inte upp alla Ogre roots och andra växter som ger +1 till nån stats. Spara dem och lär er Alchemy och gör potions av dem istället så får ni +5 istället för +1.

Jag klarade spelet igår. Jag gillade starkt att det var skitsvårt i början innan man fick kläm på fightingen och så. Det känndes som att man verkligen var en liten nolla som inte kan mycket om fighting och blivit strandad på en ö.

Medlem

håller med c-row, riktigt svårt i början innan man fick kläm på striderna och blev tillräckligt stark.

Var får man fler TP-stenarna? jag har fått bandit, harbor och volcano. skulle behöva en i east.

Var får man tag på scrollen/magin för att bryta magiska barriären vid east temple?

Medlem

Magierna för att öppna kraftfält får man mot slutet av spelet.

och teleport stenarna får man

av diverse ödle fiender som springer runt i världen i slutet av spelet också

Inaktiv

TP-stenarna får du senare av vissa saker.... i wont tell!

synd att du tog strentght pots redan man kan bara träna till 100str hos trainer resten kan man endast få utav potsen... så hade varit bättre att trainat till 100 str via trainer sen köra pots all the way! men no worries

Medlem

Mmh jag vet inte hur långt tränarna vill lära en stats. Själv blev jag fast på 99str och resten från items så jag kunde ha de bästa vapnen

Inaktiv


jag är på sista stället, ska klara det sen, inte orkat.
har ca 160str, bästa vapnen och bästa armor + super skillz!

Medlem

Ajdå, men jag tänkte att jag tar statsen upp till 100 så jag kan lägga learning points på andra skills. trodde inte man kunde få mer än 100 oavsett :/ aja får klara mig iaf.

Blir mycket springande nu när jag inte kom i i eastern temple och inte har några teleportstenar mer än de tre första.

Medlem

Någon som vet vart man hittar Leon? En av de tre sönerna i "sons of Tilda" questen.. Har typ sökt genom hela ön men jag hittar inte aset;)

Medlem

Leon är i skogen sydost om Severin vid en liten stuga ovanpå en liten kulle.

Det är mer eller mindre mitt på ön.

Medlem

Thanx man:) Fann honom direkt nu tack vare din beskrivning

12
Skriv svar