Medlem
Baldurs gate

vet någon vad som hände med den serien baldurs gate 2 e ett riktigt bra spel undrar bara om man kanske får se en 3 dyka up=)

Medlem
Skrivet av Sille:

vet någon vad som hände med den serien baldurs gate 2 e ett riktigt bra spel undrar bara om man kanske får se en 3 dyka up=)

Tillverkarna splittrades och sedan konkande eller interplay(ägarna) rättare sagt stängde ner hela företaget tack vare ekonomiska och interna konflikter

Medarbetarna splittrades åt olika håll, Obisidian entertainment och Troika games var dit dem flesta stack

SÅ vi kommer antagligen inte se ett nytt Baldurs Gate på ett bra tag, och jag hoppas verkligen inte vi får det heller då utan dem originella tillverkarna så kommer vi aldrig igen får se ett spel i sann Baldurs Gate anda, utan i bästa fall kan det bara bli ett helt nytt spel som enbart lever vidare på namnet

Jämnför med Fallout serien(samma tillverkare som BG-serien) och Fallout 3 där ett annat företag tog över rättigheterna och gjorde ett helt okej spel, men inte sann till originalet

Hade ju varit ironiskt om tillexempel Bethseda hade köpt rättigheterna till BG serien och tillverkat ett Baldblivion

Medlem

Dragon Age har ju sagts vara en spirituell uppföljare till Baldurs Gate serien. och roligt nog spelade jag aldrig BG 2 utan enbart ettan och dess expansioner.

Medlem

Gillade Baldurs Gate Dark alliance,

hoppas verkligen det och liknande äldre spel kommer släppas på xbla eller psn.

Medlem

Nån mer än jag som harvade story böcker i bg2?
De var tider det var glad att jag var arbetslös då man spelade dygnet runt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Nån mer än jag som harvade story böcker i bg2?
De var tider det var glad att jag var arbetslös då man spelade dygnet runt

Om du menar böckerna man hittade i spelet så finns här en till. Jag läste dom jag hittade i BG 1 med expansion. Det gav spelet mervärde kan man lugnt säga.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

jo, jag var så fanatisk att jag samlade alla böcker och andra föremål som gjorde spelet så mycket mer värt det i min personliga bas man fick beroende på vilken klass man var, jag var lite som en samlare, och när man hade tråkigt så gick man och öppnade en bok och läste igenom lite för att liva upp sin egna fantasi

Sånt gillar jag med RPG spel, att utvecklarna tar tid att göra små historier i en historia redan, livslängden på ett spel ökar

1
Skriv svar