Torchlight, action rpg

Inaktiv
Torchlight, action rpg

---

Medlem
Skrivet av dosman:

Personligen skulle jag gärna sett en diabloklon med ultra-gothic grafikstil och musik gjord av Matt Uelmen.

Amen to that. Finns det ett spel med mörkare och dystrare musik än Diablo så säg.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Det är i stort en stort en klon på Diablo 2 med inslag av Titan Quest samt Sacred.
Det är även folk som var med på Diablo 2 som är aktiva med Torchlight.
Det blir ett garanterat köp för mig iaf, loot, loot och mera loot.
Ska bli kul att nötta Single Player faktiskt.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Den absolut största nackdelen med Fate var det faktum att det i stort sett inte spelade nån som helst roll hur man byggde sin karaktär efter ett tag eftersom man kunde få tag på så löjligt överdrivet überloot. Eftersom en av de absoluta huvudgrejerna med ARPGs är att bygga sin karaktär på ett bra sätt så blev Fate efter en kort tids spelande helt värdelöst för mig. Om Travis fixar detta i och med Torchlight så kan det bli ett riktigt mysigt ARPG, annars står jag nog över.

Medlem

Ser mycket fram emot det här spelet. Hade lite svårt för grafiken till att börja med, men tänker inte så mycket på den nu. Gameplayet och möjligheterna till att modda osv. ser riktigt skoj ut.

Medlem

givet köp. 20dollar? common, är ju inget för en soft diablo clon =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

Ser onekligen lovande ut.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Är frälst och har köpt det blir bra , sen har jag köpt dragon age för lite mer seriös rpg bra o mixa dom 2 beroende på humör


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tjena allihop!

Det börjar nu närma sig till release av torchlight och jag är nog inte ensam om att längta

Jag hittade en sida med färska videor direkt från spelet:

http://www.runicgamesfansite.com/2009/10/the-big-torchlight-r...

Enjoy! Om ni orkar bli frestade lite till innan release


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

vågar inte kolla på dom vill upptäcka saker själv


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

hellgate blev ju fiasko, så jag vet inte


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

hellgate blev ju fiasko, så jag vet inte

Uhm, knappt samma grabbar.
Var mest dom som jobbade på Mythos som gick vidare. Många av dom som gör Torchlight har inte ens jobbat på hellgate eller mythos. Dom har folk dom jobbat på D2 dock.

Så att jämnföra detta med Hellgate.. njaaa.

Dock lär jag säga att jag gillade Hellgate, iafall offline att spela igenom nån gång

Sen, 150:- common =D många timmar med skoj.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Är ju inte ens 20dollar på minst 2 ställen på nätet , steam o en till som jag har glömt namnet på

Edit
Såg på ett ställe att runegames har valt att inte använda sig av den hatade 1:1 dollar to Euro/Other currency option det kommer fortfarande vat på grundpriset men det är ju def billigare än om dom hade kört med gamla modellen.

http://forums.somethingawful.com/showthread.php?threadid=3135...

Det betyder ju i min bok att det inte är valve som bestämmer denna policy utan den är en option för dom som säljer sina spel via steam


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Medlem

kan bara säga så här kul har inte jag haft i ett spel på länge.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Jee
Medlem

Har spelat demot i någon timme nu. Skönaste hack-n-slash-spel jag spelat på länge. Väldigt tung känsla med Destroyern. Har inte testat dom andra klasserna än. Hoppas man kan lägga över sparfiler från demot till hela versionen sen.

Tråkigt att det inte finns co-op. Dom har iofs en bra anledning till avsaknaden av multiplayer.

Skrivet av torchlightgame.com:

Q: Will I be able to play Torchlight online?

A: Because of the relatively short development window and tiny development team, we decide to focus our efforts on making a complete single-player experience. However, we are already in development of a massively multiplayer action-RPG set in the world of Torchlight for future release.

Det här får en verkligen att längta efter MMO-versionen som ska släppas eller Diablo 3.


signatur

Eller inte?

Medlem

Detta verkar onekligen intressant, är det endast mus styrning?

20 dollar är ju inte en förmögenhet heller..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Torchlight har verkligen en träffsäker känsla omkring sig. De verkar ha slipat bra på kärnan i spelet. Från att helt vara bortom min radar blev jag ruskigt sugen att langa upp 160kr... Börjar dock känna av rätt så täta släpp. Spelkontot har inte mycket kvar att röra sig med!
Men krydda detta med Co-op, och speltiden fram till Diablo 3 är som asfalterad.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Ja, spelet styrs med musen vilket fungerar mycket bra. Har spelat igenom demot som Alchemist och kommer definitivt att inhandla hela spelet förr eller senare, även om det inte riktigt är den typ av spel jag normalt spelar! Grymt lätt att sätta sig in i, och verkar riktigt välgjort åtminstone sett till det lilla jag har provat.

Medlem

kör bara inte på normal iaf inte som melee helt omöjligt o dö sen har man ett main pet sen kan spawna 1 eller flera pets förutom den. plus extra pet spell som du kan lägga in i main pet .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

kör bara inte på normal iaf inte som melee helt omöjligt o dö sen har man ett main pet sen kan spawna 1 eller flera pets förutom den. plus extra pet spell som du kan lägga in i main pet .

hehe det har du så rätt i. Kör själv med en melee gubbe och har dött en gång och är på level 18 spelet är dock sjukt beroende framkallande skall snart börja med en duel gun gubbe snart.

Inaktiv

Förutom några få buggar så tycker jag att det bara finns en grej som är helt värdelöst med Torchlight och det är när man enchantar ett item så kan man ha oturen att förlora alla stats och bli tvungen att börja om helt ifrån början. I övrigt så är enchanting den enda vägen att gå om man vill ha grymma items och en snabb väg till maxlevel. 39 timmar tog det för mig och det skulle gå mycket fortare om jag hade startat enchanting redan ifrån början. En annan nackdel med enchanting förutom att items kan förlora alla stats är att unika items helt tappar värdet då dom är betydligt mycket dyrare att enchanta än allt annat. Ett tips till er som lirar Destroyer(den där karaktären som ser ut som en gorilla i kroppsbyggnad): Satsa på Doomquake och Devastate.

1
Skriv svar