Dragon Age: Origins - Stridssystemet

Medlem
Dragon Age: Origins - Stridssystemet

Har nyss fått reda på att stridssystemet i DAO kommer att vara samma som användes i Biowares hyllade 'knights of the old republic'(KOR). Tydligen så ska detta vara nåt slags 'peka-och-klicka' system i stil med t.ex. Diablo eller nåt random MMORPG. Eller har jag blivit missinformerad?

Jag har aldrig spelat KOR så kan någon här som HAR spelat det upplysa mig i detalj om hur stridssystemet där funkade + för/nackdelar. Har sett några gameplayvideos men blev inte klokare av det:p

Grejen är att jag inte har nåt som helst problem med 'peka-och-klicka' system..... så länge de finns i dataspel. Men jag ska skaffa DAO till konsol(klarar inte av att spela 3e-persons spel på dator) och 'peka-och-klicka' system + handkontroll = fail i mina öron.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Har aldrig spelat KotOR, men tydligen så ska en del av stridssystemet funka som sådan att du kan pausa spelet före eller mitt i en strid och ge dina gruppmedlemmar order från en strategisk vy. När man själv slåss så gör man det i tredjepersonsvy, och har diverse kombos och attacker till sitt förfogande


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Tack för svaret! Då har jag nog inget att vara orolig för:D


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Du behöver inte spela i tredje person på pc du kan spela det i fågelperspektiv som i Baldurs Gate du kan inte göra detta i konsol versionen

Medlem

Stridssystemet påminner snarare mer om Baldur's Gate-spelen än KotOR. Det finns ett flertal videos som demonstrerar DA:Os stridssytem vid det här laget, kolla in dem?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Om stridssystemet blir som i KoTOR så blir jag väldigt glad. Tyckte att det funkade väldigt bra och var skapligt balanserat.


signatur

There is whiskey in the jar!

1
Skriv svar