Måste man börja om Fallout 3 med Broken Steel paketet?

Medlem
Måste man börja om Fallout 3 med Broken Steel paketet?

Jag har precis börjat monsterspela Fallout 3 och tänkte köpa GOTY versionen i höst som kommer innehålla alla expansioner.

Men jag är orolig över en sak. Spelar jag igenom orginal spelet, måste jag börja om från början när jag slänger på expansionerna?

Har hört rykten om att Broken Steel ändrar på slutet till orginalet m.m


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag har precis börjat monsterspela Fallout 3 och tänkte köpa GOTY versionen i höst som kommer innehålla alla expansioner.

Men jag är orolig över en sak. Spelar jag igenom orginal spelet, måste jag börja om från början när jag slänger på expansionerna?

Har hört rykten om att Broken Steel ändrar på slutet till orginalet m.m

Alltså du får ju ta någon savegame från precis innan du klarat spelet om du ska kunna spela vidare med broken steel från dina tidigare saves, och ja slutet ändras med broken steel så att man ska kunna fortsätta spela efter man klarat officiella slutet, inte direkt så drastiskt men mer vill jag inte berätta om du inte vill höra en massa spoiler

sedan vet jag inte med GOTY versionen, men om du laddat ner expansionet via games for windows eller vad fan skit tjänsten heter, så måste du också logga in varje gång du ska köra, därav om du spelat tidigare utan games for windows inloggat så måste du börja om från början för alla savegames inte kommer med när du kör med games for windows.. okej det där lät jävligt krångligt det kan jag hålla med om

Medlem

Jag kunde fortsätta spela efter att jag hade klarat main storyn med Broken Steel.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Så jag ska alltså spara strax innan orginalet tar slut? Vad heter sista uppdraget så jag vet vart jag ska spara?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Så jag ska alltså spara strax innan orginalet tar slut? Vad heter sista uppdraget så jag vet vart jag ska spara?

"Take it back!"


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tack så mycket


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Så jag ska alltså spara strax innan orginalet tar slut? Vad heter sista uppdraget så jag vet vart jag ska spara?

ja, alltså om du inte hinner spara innan du klarat spelet, så kan du ju inte forsätta lira om du inte startar om från början eller laddar in en tidigare save

Medlem

Ok, ska vara uppmärksam när "Take it back" dyker upp i min quest log. Tack för all hjälp


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar