Värt att införskaffa nwn/nwn2

Medlem
Värt att införskaffa nwn/nwn2

Jag har spelat och älskat KotOR 1 & 2 många gånger och nu börjat vidga vyerna för liknande spel. Enligt lite vad jag läst ska Neverwinter Nights-spelen påminna om Kotor, samma utvecklare och DoD-reglerna i grunden.

Hurpass mycket skiljer sig de två spelserierna från varandra, och kan man spela nwn 2 utan att ha spelat ettan? Kort sagt; är det värt att lägga pengarna på det?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Kotor 1 & 2 väldigt bra spel, NWN2 är också det och påminner lite om Kotor spelen som du skrev. Dock spelade jag aldrig igenom hela NWN1 så låter någon annan svara på det istället.

Dock är NWN2 klart värt pengarna, även Storm of Zehir. Men så var Mask of the Betrayer en besvikelse tyvärr.

Medlem

NWN1 är mycket värt pengarna, speciellt i dagsläget då det knappt kostar något. Dock så är det så tyvärr att expansionerna (som du antagligen kommer få med då de numera säljs tillsammans) har en förfärligt dålig story. De enda värda de erbjuder är multiplayer content. Antar att servern Neversummer fortfarande är uppe o rullar på NWN.

Edit: Grimley, även du borde testa NWN1 då du får lite mer bakgrunds info om det hela, samt en väldigt bra och välskriven story.

Medlem

Allright! Låter lovande. Jag hittade faktiskt ettan utan några expansioner för under hundringen, och slog till på den. Om det känns bra efter några timmar lär jag slå till på tvåan också. Ska man satsa på att få några expansioner där eller är det lika bra att spara några tior och gå vanilj? Jag är mycket intresserad av att utforska single player-läget faktiskt.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Jo, dock gillade jag inte singleplayer delen för NWN1. Tyckte det var riktigt tråkigt, men är väl roligare online antar jag.

Medlem

Givetvis är allt en smaksak men jag tycker NWN är roligare än NWN 2. Inte lika djup storyline som i Baldur´s Gate-spelen men mycket bra spel ändå. Köp expansionerna efter du klarat huvudspelet.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Givetvis är allt en smaksak men jag tycker NWN är roligare än NWN 2. Inte lika djup storyline som i Baldur´s Gate-spelen men mycket bra spel ändå. Köp expansionerna efter du klarat huvudspelet.

Så du tycker att expansionernas story-line var bra alltså? Själv tycker jag bara att det var trams, men uppskattade lvl-raisen och de nya klasserna

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Ariath:

Givetvis är allt en smaksak men jag tycker NWN är roligare än NWN 2. Inte lika djup storyline som i Baldur´s Gate-spelen men mycket bra spel ändå. Köp expansionerna efter du klarat huvudspelet.

Så du tycker att expansionernas story-line var bra alltså? Själv tycker jag bara att det var trams, men uppskattade lvl-raisen och de nya klasserna

Var skrev jag att jag tyckte storylinen var bra i NWN´s expansioner?;) Jag skrev han skulle köpa dom efter att han klarat huvudspelet, inget annat. Eller hur?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Singelplayer tyckte jag om NWN 2 bättre men NWN är ett mkt bättre spel på grund av alla de bra modulerna som finns att spela online.

Medlem

Alltså... jag har spelat nwn ett och två, men inte hela tvåan.

Är det bara min dator det är fel på, men jag störde mig på låg FPS i tvåan. Någon annan som upplevt det?

I övrigt tycker jag att man kan spela nvn2 utan att ha spelat ettan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har dragit igång kampanjen i ettan, och efter att ha lusläst FZ:s recension av tvåan är nu även den inhandlad. Nu återstår bara att komma på om jag ska ge mig på att klara ettan först och sen bita i tvåan, eller om jag ska försöka spela båda parallellt.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Chapter 2 är extremt tråkig i ettan tycker jag iaf, men traggla dig igenom den och du kommer inte att ångra dig! Spelet blir bara bättre o bättre, och det är ganska lätt när man har lärt sig hur man bygger en bra gubbe

hint hint: paladin/sorcerer/bard hybriden var oslagbar när jag spelade på online servrar, inte ens noob-hackade vapen kunde döda mig skulle dock inte rekommendera den för kampanjen. Vilken klass kör du och vart är du ngnstans i spelet?

Medlem

Har bara hunnit lira nån timme än så länge, och har en dex-baserad ranger på lvl 5 eller nått sånt. Leker lite i dock-området för närvarande. Funtar på att multiclassa med fighter senare för lite extra feats så småningom, men jag vill nog ha en 9-10 lvls ranger först så man får lite skills och sånt först.

Lär köra en bard eller monk i nån slags tappning om jag tröttnar på den här karaktären.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

mjae... Fighter ger dig inge mer än disciplin & tumble som du vill ha. Jag skulle hellre satsa på en Illusionist hybrid. Först får du en familiar som hjälper dig, och sen får du en hel arsenal spells som du kommer behöva! Gå Illusionist så snart som möjligt, ta det i 4 levels, och sen fortsätt ranger, sen avsluta med illusionist, så bör du ha fått en fin karaktär

Medlem

Första NWN var mycket bra, sedan blev det lite som det brukar... Testa!

Medlem

Jag skulle säga att tvåan är tusen gånger bättre än ettan. Historian i ettans huvudkampanj är ett skämt och även om tvåans historia knappast höjer rollspelsstandarden så är den ändå tusen gånger bättre än ettans, samt så har ettan knappt några intressanta dialoger.

Men om du har köpt ettan kan det vara värt att checka in expansionerna, själv tyckte jag att deras kampanjer var mycket roligare att spela igenom än originalet.

Har inte kört igenom alla expansionerna till tvåan men den som jag har kört tycker jag om.

Medlem

jag tycker ettan är bäst om du tänkt köra multiplayer, finns otroligt många modules till ettan också, och flertal persistent servers med rollspels inslag om du är mer av en nörd som mig

tvåan har dock ett bättre singel player lir, båda rekommenderas ialf om du är en inbiten rpg spelare

inget man får missa alltså ! så spring och köp det nu!

Medlem

Jag avråder dig från att köpa NwN 2. Så sjukt tråkigt och dåligt gjort, animationerna är stela och gameplay-mässigt är det tråkigt som fan.

Riktigt linjärt och små områden att röra sig i. Orkade inte fortsätta ett tag efter jag kommit till Neverwinter


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar