Nytt spel om kristendomen

Medlem
Nytt spel om kristendomen

ni har säkert hört om det nya spelet som är taget från gamla testamentet, svenska kyrkan gav en svensk utvecklare 1 miljon för att göra spelet.

Vad tror ni, kommer spelet bli bra? är det bra reklam för ungdomar?
(spelet kommer förövrigt ut i oktober)

Om ni vill säga "amen, bah, så gammalt" så fick jag faktiskt höra detta utav p3 vaken igår :D.

Sen så om det stämmer med 1 miljon, det är en rätt bra budget för ett par studenter ju.

Edit - http://www.sr.se/cgi-bin/goteborg/nyheter/artikel.asp?artikel...

bättre rubrik- fzmod

Medlem

Stog om det i den dagstidning vi har här, det verkar ju bli awesome om man får vara Gud och bara fucka shit up, helst med dom bibliska verserna som grund :3


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

skulle inte tro det greger :crazy:

Medlem
Skrivet av Aiek:

skulle inte tro det greger :crazy:

Attans!

Kommer inte hindra mig från att hypa upp det dock!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Du har ju alltid Populous Greger. Där kan du åtminstone dränka människor med att göra landsänkningar mm. Riktigt underhållande;).


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Haha, ja det är faktiskt ganska kul (har iofs bara spelat populous 3), man kan ju hoppas att Testament kör på en liknande modell iallafall.

Grattis till 1337 inlägg föresten


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

ÅHH. Tack:) Och i samma veva försvann det hehe.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Avstängd

Det känns kanske lite onödigt att provocera till diskussion i den här tråden, Greger. Kan vi inte bara diskutera nyheten?

Jag tycker att det verkar intressant. Ser fram emot att pröva det när det kommer, men jag har en känsla av att det kommer att bli lite b.

Medlem

Det kan nog bli ett intressant spel,
då kanske man kan lära sig lite och samtidigt ha lite kul,
om det nu inte blir ett fps eller marioliknande spel.

Hade iofs vart kul med ett fps med Duke Nukem humor,
Jesus säger typ, Hail to the king baby eller groovy,
eller jesus säger, its me jesus och hoppar runt på några grodor.

MFC
Medlem

vaddå.. ska bossarna vara keruberna då eller?.. eller de fyra ryttarna lulz


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

En uppföljare till Super Noah's Ark 3-D kanske.

Medlem

Ursäkta trådkapningen men angående tråden kristendom vs islam som blev låst så måste jag förklara följande:

Skrivet av Mullins:

Dessutom, om man nu tycker religion i sig är helt idiotiskt - varför då gå in i en tråd om enbart handlar om det? Öppna inte tråden, enklare blir det inte.

Det finns så mycket feltänk i dessa meningar att jag inte vet vart jag skall börja men man skall givetvis INTE undvika att prata om saker man tycker är idiotiskt eller fel - Föredrar du att det bara är kristna som skriver i jesus-trådar där de alla kan komma överrens om hur bra allt är med jesus eller vad är tanken med uttalandet?
Varför går man in i en religionsdiskussion gång på gång när man i stort sett vet vad som kommer hända? Testa att låta en tråd vara olåst så att diskussionen får dö ut av sig själv istället för att uppmana någon att göra samma tråd igen med lite annan infallsvinkel starring the same old people.

Jag begriper mig inte på trådlåsandet, ha bästeföredatum istället om alla trådar där folk pratar måste låsas för att någon stjärna inte kan sköta sig.

Ledsen för trådkapningen, jag var bara tvungen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Ursäkta trådkapningen men angående tråden kristendom vs islam som blev låst så måste jag förklara följande:

Skrivet av Mullins:

Dessutom, om man nu tycker religion i sig är helt idiotiskt - varför då gå in i en tråd om enbart handlar om det? Öppna inte tråden, enklare blir det inte.

Det finns så mycket feltänk i dessa meningar att jag inte vet vart jag skall börja men man skall givetvis INTE undvika att prata om saker man tycker är idiotiskt eller fel - Föredrar du att det bara är kristna som skriver i jesus-trådar där de alla kan komma överrens om hur bra allt är med jesus eller vad är tanken med uttalandet?
Varför går man in i en religionsdiskussion gång på gång när man i stort sett vet vad som kommer hända? Testa att låta en tråd vara olåst så att diskussionen får dö ut av sig själv istället för att uppmana någon att göra samma tråd igen med lite annan infallsvinkel starring the same old people.

Jag begriper mig inte på trådlåsandet, ha bästeföredatum istället om alla trådar där folk pratar måste låsas för att någon stjärna inte kan sköta sig.

Ledsen för trådkapningen, jag var bara tvungen.

Tycker mitt inlägg slog huvudet på spiken (och även min låsning) - varför? Vi kan ta den här tråden som exempel. Bara efter en rad som "man kanske kan lära sig nåt" ramlar det in flera mindre vettiga inlägg som endast behandlar hur trevlig kristendomen är, vilket inte alls var ämnet i tråden.
Vill du diskutera låsningen eller några andra beslut så dra iväg ett pm - kapa inte andra trådar.

Medlem
Skrivet av mullins:

Vill du diskutera låsningen eller några andra beslut så dra iväg ett pm - kapa inte andra trådar.

Att PM-chatta besegrar syftet med ett forum. Jag har en del att säga om det också men skall inte fortsättta trådkapningen. Jag kanske startar en tråd istället. Någon dag. Om gud vill. (ontopic igen)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tja, kan man skapa spel baserat på böckerna om härskarringen eller filmerna om star wars så borde man väl kunna skapa spel baserat på bibeln. Same shit, different name så att säga. Det skulle kunna bli ganska episka filmsekvenser mellan de olika spelavsnitten. Jag skulle nästan kunna betala för att se Rasis död (2:a mackabeerboken nånstans) och spela en soldat i anfallet.

Jag skulle förresten kunna tänka mig att Muhammeds äventyr skulle kunna bli ett ganska schysst rpg...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Har hittils inte hört talas om ett enda spel baserat på den kristna tron som varit bra:p
Alla kristna spel är ju så himla mjäkiga, vilket är väldans konstigt med tanke på de vidrigheter som beskrivs i bibeln.
Ett DS lir där man får korsfästa Jesus genom att gnugga lite på skärmen hade varit perfa t.ex.:D


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Eftersom den svenska kyrkan ligger bakom det, så är det garanterat ett barnvänligt spel med god aura:)

Edit: Läste nu att det var ett Actionrollspel. Så tar tillbaks det tidigare.:P


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

vozk - hehe, undrade vad du skrev egentligen jag också :P..

1
Skriv svar