Kungadöme-simulator-grejs?

Inaktiv
Kungadöme-simulator-grejs?

Finns det något spel till PC där man bygger upp ett kungadöme? Bygger slott, försöker hålla invånare nöjda, införskaffa mat och annat som dom behöver, bygger upp en armé, försvarar sig mot invasioner osv.

Det närmaste jag kommit är Dwarf Fortress, nog för att det är kul men det är lite för dåligt kodat. All pathfinding dödar datorn när ens fäste har vuxit för mycket...

Majesty gillade jag inte alls...

Stronghold sög gristryne...


signatur

Vill du har gratis prylar? Den här sidan ger bort massor av gratis prylar: http://www.cubelagoon.com/?ref=7009

Medlem

Typ settlers?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Age of empires är kanske värt att prova

Medlem

stronghold 2 solklart

Medlem

Age of empires, är det bästa jag spelat:up:

Eller Anno (jag har bara spelat 1503) om du är mer fokuserad på själva samhället, och inte lika mycket krigföring


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem

Knights and Merchants! Gammal goding med musik som är värd att döda för!

Medlem

Anno låter som något du verkligen är ute efter. Testa Anno 1404 demot, det är både snyggt och roligt! Många timmar har gått åt till att spela det spelet

Medlem

Minecraaaaaaaaaaft!

Medlem

Du bör verkligen titta in Anno 1404 som Lekande Sanden sa. Det är skrämmande hur många timmar som ryker när man väl börjar med det. Riktigt kul och underhållande.

Nackdelen är att Ubisoft står i spakarna, de är totalt inkompetenta. Spelet har ända sedan utsläpp haft grova problem med minnesförluster och i den senaste patchen (1.2) förvärrades det till den grad att många inte ens kan spara sitt spel längre eftersom spelet då krachar. Jag håller mig till 1.0 tills vidare.

Jag har spelat lite olika Anno och Settlers spel och jag har alltid funnit Anno serien mer attraktiv än Settlers.

Medlem

Stronghold, Empire Earth, Age of empire?


signatur

You can't win the game...

Medlem

Jag spelar mest Empire Earth


signatur

You can't win the game...

1
Skriv svar