Nytt Strategi spel RiskIT utvecklat av FZ medlem

Medlem
Nytt Strategi spel RiskIT utvecklat av FZ medlem

Hej, jag är utvecklare och har tagit ett systemprojekt på KTH till final i Sweden Game Awards och vi vill gärna ha lite beta testare.

Spelet är ett webbspel där du startar eller går med i matcher med nu upp till 25 motståndare. Det är inget singelspel alls men man kan testa för känna på upplägget. Bäst fungerar det med ett par vänner. Om ni vill ha ett liknande spel så utgick vi ifrån det vi gillade bäst med brädspelet RISK och gjorde om det för att bli ännu bättre helt enkelt. Nu liknar det bara RISK till ytan men är roligt på samma sätt.

Vi ville att man ska kunna spela när man vill så om du är sugen på en lång match så testa 40 dagars mode, om du vill ha snabbare matcher kör 40 minuters matcher. 40 dagars spel tar kanske 15 minuter av din dag per dag och är ett roligt sätt spela långa games med många av sina vänner.

Jag är grymt sugen på lite input av er här på FZ så kom gärna med åsikter och frågor, hoppas jag väckt ert intresse.

Spelet hittar ni här:
http://risk-it.no-ip.org

och en trailer här
http://www.youtube.com/watch?v=o3G9jHLQ_8w

Mvh
Justus Thorvaldsson

Medlem

Designmässigt så är menyerna ganska fula, det ser ut som om dom är gjorda 97 typ.
Språkmässigt så måste det rensas upp lite, meningar snoppas av abrupt och gör att det ser hastigt gjort ut.

Skippa att man måste betala pengar för att köpa items och advisors, jag är nästan 100% säker på att folk kommer avskräckas av att vissa spelare kommer köpa till sig det för att ständigt vara på topp och utnyttja systemet.

Återkommer med mina åsikter om matcherna när jag har spelat en match.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Se där en åsikt =), är lite osäker på va du menar med menyer, är det de med knappar i på vänster sida eller flikarna i toppen? Det är dock så att vi är programmerare hela bunten, skulle vi ha 10 kr och en billig designer som ger det lite kärlek så skulle det såklart se bättre ut snabbt.

Måste köpa är verkligen helt fel, det är inte så vi menar, det kommer såklart vara en balansfråga vilka som kommer vara i topp av rankinglistor mellan de som köper sig till det och de som spelar gratis. Som vi tänkt är det mer för casual/free att spela och ranking över korta tidsprerioder, de som vill satsa på långa perioder kan tjäna på köpa items.

Men det är samma poäng som du vinner när du spelar matcher och satsar på under matcher som du köper items för, så alla ska kunna få topp items och inte köpa en enda tingest för riktiga pengar.

En ai kommer kunna utvecklas då det är lite kul att ha kom jag just på. Varit så mycket med ena och andra sista dagarna.

Medlem

Ingen som vågar testa lira en runda med ngn vän? Jag hade hoppats på lite input Det är inget att ladda ner eller flash och inte heller någon reklam alls.

Medlem

Mjo, svårt att svälja designen... svårt att säga något om spelet för mina vänner blev avskräckta av designen. :-S


signatur

Have a good time!

Medlem

vad ospecifikt kritik det dyker upp. men ingen rapporterar om någon spelupplevelse.
trodde dessutom strategispelare var mer intresserad av strategi än design men kanske var fel, men det betyder att strategispelare som inte är intresserade av design gör sämre strategispel än de som är intresserade av design och inte strategispel.

1
Skriv svar