EA tillåter inte vidareförsäljning/bortskänkning av spel!

MFC
Medlem
EA tillåter inte vidareförsäljning/bortskänkning av spel!

TRÅDEN OMDÖPT! (se längst ner)
Fick nyligen Spore av en vän som jag tänkte ge till min dotter. Problemet är att spelet verkar vara registrerat på min väns e-postadress fortfarande. Han och jag klurar på hur vi ska få EA att fatta att det ska vara registrerat på min E-postadress istället.

Är verktyget "de-authorization tool" ämnat för detta också eller är det bara för att avregistrera hårdvaran spelet körs på för att frigöra en av fem "slots" hos EA?

Jag har kontaktat EA via supporten men inte fått svar ännu. Tänkte kolla om någon av er lyckats med att överföra ägarskapet av Spore från en person till en annan?

---------------------------------
Tråden omdöpt eftersom EA bestämt att ett spel för evigt ska vara knutet till en e-postadress.

...

http://forum.spore.com/jforum/posts/list/13187.page


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Gud så dåligt. Ännu ett skäl att ogilla EA.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

fyfan vad lack jag blir på sånt här. EA är både riktigt riktigt giriga ( se quest snubben i DA:Origins som finns i spelet men vars quest man måste köpa) samt att de förpestar ens speltid med sådana här trista episoder som MFC beskriver.

MFC
Medlem
Skrivet av EA-Supporten:

Unfortunately the Registration code/Serial number/CD Key can only be used to create one account. Since the previous owner of the game has previously created an account using the Registration code/Serial number/CD Key, you cannot use it again to create a new account. Also, the account registered once cannot be unregistered. You will need to login to the game using the same account name and password with which the previous owner registered the game.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

EA ligger etta på min bojkottlista. Under hösten har jag också lagt till Ubisoft. Detta eftersom man endast fick installera Anno 1404 två gånger, behövde man installera det flera gånger fick man köpa ett nytt spel.

De här bolagen tror att de kommer åt den olagliga nerladdningen genom den här typen av åtgärder. Det enda de lyckas med är att reta upp sina tidigare trogna kunder.

MFC
Medlem
Skrivet av Bluetooth:

EA ligger etta på min bojkottlista. Under hösten har jag också lagt till Ubisoft. Detta eftersom man endast fick installera Anno 1404 två gånger, behövde man installera det flera gånger fick man köpa ett nytt spel.

De här bolagen tror att de kommer åt den olagliga nerladdningen genom den här typen av åtgärder. Det enda de lyckas med är att reta upp sina tidigare trogna kunder.

För mig är detta synonymt med fascism faktiskt!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av Bluetooth:

EA ligger etta på min bojkottlista. Under hösten har jag också lagt till Ubisoft. Detta eftersom man endast fick installera Anno 1404 två gånger, behövde man installera det flera gånger fick man köpa ett nytt spel.

De här bolagen tror att de kommer åt den olagliga nerladdningen genom den här typen av åtgärder. Det enda de lyckas med är att reta upp sina tidigare trogna kunder.

HAHAHAHAHAHA! Windows använadare och deras små problem. LoL! De har sannerligen inte några breda perspektiv. Om de endast visste hur det är att vara fri....Dagens skratt!

@MTC. Varför kan du inte få accountet då? SPORE lär val ha det bästa DRM som finns som man lär ändå inte kunna köra utan skiva.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

MFC
Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Bluetooth:

EA ligger etta på min bojkottlista. Under hösten har jag också lagt till Ubisoft. Detta eftersom man endast fick installera Anno 1404 två gånger, behövde man installera det flera gånger fick man köpa ett nytt spel.

De här bolagen tror att de kommer åt den olagliga nerladdningen genom den här typen av åtgärder. Det enda de lyckas med är att reta upp sina tidigare trogna kunder.

HAHAHAHAHAHA! Windows använadare och deras små problem. LoL! De har sannerligen inte några breda perspektiv. Om de endast visste hur det är att vara fri....Dagens skratt!

@MTC. Varför kan du inte få accountet då? SPORE lär val ha det bästa DRM som finns som man lär ändå inte kunna köra utan skiva.

Nu är jag inte säker.. menar du att jag ska använda min polares e-postadress eller huruvida EA inte kan ge mig ett nytt konto för MIN e-postadress?

Oavsett så går det inte att lösa.. vill ha MIN e-postadress och det går inte för EA.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Räker det inte bara med kontot. Du kan få låna mitt annars. Jag spelar det ändå inte. Du kan deleta alla mina sparningar utom rymdskeppet tunnan.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

MFC
Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Räker det inte bara med kontot. Du kan få låna mitt annars. Jag spelar det ändå inte. Du kan deleta alla mina sparningar utom rymdskeppet tunnan.

Tack men nej tack.

För mig är det principen att jag ska få använda ett spel oavsett vem som ägt det tidigare.

"Använda" i sammanhanget innebär full funktionalitet vilket jag inte får om jag inte kan använda min egen e-postadress.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag läste just på Wikipedia att Ubisoft har tagit bort gränsen för hur många gånger man får intsallera Anno 1404. Det gäller i alla fall när man köpt det på DVD. Det var ju ett steg i rätt riktning. Kan det vara så att man har lyssnat till kritiken från sina kunder?

MFC
Medlem
Skrivet av Bluetooth:

Kan det vara så att man har lyssnat till kritiken från sina kunder?

... eller har man mjölkat så mycket man behöver?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Min gissning skulle vara både och. Ubisoft har ju faktiskt bevisat att de KAN lyssna på kritik (AC1 -> AC2) men det är med stor sannolikhet inte hela anledningen...

Tycker det är trist att de som faktiskt beter sig ordentligt ska få det sura äpplet i dessa sammanhang. "piraterna" tar sig ändå runt det tillslut.

Borde EA egentligen inte kunna ta bort användarkontot helt, och på så sätt låsa upp nyckeln igen? Om original-köparen kontaktar dem och förklarar läget och säger att han vill ta bort sitt konto och ge vidare spelet till någon annan borde de väl kunna göra det hela? (Gissar att det är mindre känsligt om den som köpte det från första början säger till. Inte för att EA borde ha någonting att göra med om den första ägaren vill sälja/ge spelet vidare, men om de nu redan visat sig inkapabla till det kanske det hjälper ändå...?)

Inaktiv

"antipirat skydd drabbar bara konsumenterna inte piraterna..."

Uppenbarligen när Spore ligger på top3 på listan över mest piratade spel men det är inte bara pga piratering dom gör så här, dom gillar inte andrahandsmarknaden heller.

Inaktiv
Skrivet av lvitriol:

men det är inte bara pga piratering dom gör så här, dom gillar inte andrahandsmarknaden heller.

Andrahandsmarknaden på PC är rätt obefintlig, så det är larvigt av dem. Steam och andra digitala tjänster är precis likandant, de tillåter inte vidareförsäljning. Så det är inget ovanligt numera.

Jag tänka mig att företagen är ordentligt förbannade på andrahandsmarknaden för konsoller. Det är något de säkert vill stoppa. Får se hur det går med nästa konsollgeneration om det dyker upp något för att låsa spel till ett konto/kund.

Gå bara in i en Gamestop butik t.ex. så finns det fler konsollspel att köpa som är andrahand än nya spel.

Medlem

man kan bli hur arg som helst på alla dessa "skydd" problemet är ju i första hand att folk piratar spel för mycket o ett företag behöver pengar kostigt nog eller hur.. det är anledningen till att färre bra spel släpps.

Inaktiv
Skrivet av Sille:

man kan bli hur arg som helst på alla dessa "skydd" problemet är ju i första hand att folk piratar spel för mycket o ett företag behöver pengar kostigt nog eller hur.. det är anledningen till att färre bra spel släpps.

Ja dem gör spelen sämre för att folk piratar dem, eller inte. Hur tänkte du nu?

Fast du kanske har rätt... pop musiken är för jävlig för tillfället med alla auto tunade kastrat hiphoppare. Att musiken suger kanske också har att göra med att folk laddar ner så mycket musik. Ja så måste det vara

Medlem

Helt otroligt.... eftersom dom inte får in pengar nog att utveckla spelen som dom ska så drar dom ner på nästa spels utvecklingstid, så spelet släpps kanske 1år innan det verkligen e färdigt(bara för dom behöver pengar). osv

musik mässigt så kommer pop alltid vara förjävlig. lyssna på rock mycket bättre kan ha med att göra att folk köper i den industrin..

Medlem

EA kan köra upp sina regler i ****** om dem nu så gärna vill det

Medlem

Om EA låser spelet till ett visst konto, som exempelvis senaste Command and Conquer 4, hur ska jag då kunna sälja det vidare en vacker dag då jag behöver pengar? Jag brukar köpa och sälja spel i andra hand via annonser för att spara några slantar, menar ni att det inte går längre med EAs spel?

Det är tydligt att strategin går ut på att man ska tjäna in pengarna flera gånger om, och i den ekvationen ingår inte vad spelarna vill.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu blir jag väll flame'ad på riktigt men det är väl inte så konstigt att företagen vill att varje individ som ska spela deras spel ska köpa det? Vill man ha en vara ska man betala den som gjort jobbet (tillverkaren) för det.


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

1
Skriv svar