Någon som faktiskt provat CitiesXL?

Medlem
Någon som faktiskt provat CitiesXL?

Vet inte riktigt var jag skulle lägga denna post då spelet klassas som alla möjliga genres, tom MMO.

Iaf är min fråga om någon har köpt och spelat fullversionen av CitiesXL och kan ge ett utlåtande om det är värt pengarna?

HAr läst många recensioner och en hel del på Simtropolis och spelet blir allts om oftast sågat för att det absolut inte kan mäta sig med SC4 som skaparna menat att det gör. På simtropolis är spelet totalsågat tex.

Dock vet jag att simtropolis är väldigt SC4 kära så jag tar det med en nypa salt.

Men iaf. Är det någon som kan dela med sig av sina intryck om det är värt pengarna att köpa spelet och betala varje månad för att få tillgång till allt?

Tack på förhand.

Medlem

Jag köpte det redan första dagen det kom ut och det ångrar jag inte. Om man jämför med Monte Cristos eget spel City Life så är det här ett stort steg framåt. Om man jämför med SimCity 4 så finns det många likheter, men det som alla fan boys på SimTropolis skriker om är ju att man inte kan bygga busslinjer, tunnelbana och en del annat. Jag kan inte säga att jag har saknat det än sån länge eftersom det finns en hel del annat att syssla med. Dessutom har man ju mängder av olika vägar att välja mellan så man kan styra trafiken ändå, men på ett annat sätt. Inte heller har jag saknat att man slipper lägga ner vattenledningar eller bygga elledningar.

Det jag saknar jämfört med SimCity 4 är att man inte kan sänka/höja skatterna för olika typerna av företag och samhällsklasser. I Cities XL kan du bara göra det föra alla företag och alla invånare.

Jag har också testat on-line spelet men än så längre tycker jag inte det är värt pengarna. Men det är ju en del på gång så det är möjligt att jag testar det längre fram. Bland annat ska det komma realistiska kartor över Rio de Janerio och New York. Man ska kunna bygga China Town och även medeltida byggnader.

Medlem

Tack för infon.

Alltså jag är sugen på spelet, men rätt besviken på hur det "demo" jag spelade vekcan före release var. Det är kvaliteten på det demot som gör att jag tvekar och undrar hur det verkligen är...

I demot var handelssystemet helt upp åt väggarna och fungerade inte alls. Hur fungerar det nu vid release? Läste FZ.se review nyss och där står det iaf att det fortfarande inte är fixat.

Medlem

När jag testade on-line så fungerade inte handelssystemet och jag har inte sett någon information och någon patch än. Men det bör väl vara på gång.

När man spelar singleplayer fungerar det däremot. Det en del irriterar sig på är att man bara kan köpa/sälja med ett enda bolag. Det betyder att man får ca 2 500 när man säljer en token och får betala 10 000 när man köper en. Tyvärr går det inte heller att handla mellan sina egna städer.

Medlem

Spelet verkar rätt så fränt.


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

1
Skriv svar