Framtida strategi... svårt att förklara läs!

Inaktiv
Framtida strategi... svårt att förklara läs!

Okej, jag tänkte bara skriva här och fråga om någon kan tipsa om något spel som är typ som Eve Online fast kanske lättare/kan vara singelplayer....
Kanske som ett framtida Anno 1404, så man kan ha byteshandel, bygga städer etc fast i framtiden.... Men samtidigt ha frihet som i Eve att kunna åka runt och sånt.... svårt att förklara...

Någon som fattar hur jag menar? Eller kanske vet något spel?

Inaktiv

eve är väl mmo o anno är strategi.vill du ha ett anno spel som utspelar sig i framtiden?

Inaktiv

ja typ, en blanding av dem ;D

typ så att man har sitt huvud skepp, sen bygger man upp sin världar etc...

Inaktiv

finns det e sådant spel?alldrig hört talas om det.men spore kanske är hyfsat liknande?

Inaktiv

kanske därför jag gjorde denna tråd? för att se om det finns något spel som det jag beskriver...

Inaktiv

Uhm, det var en....Sins of a Solar Empire? Nej jag vet inte, låter som en ganska konstig hybrid. Du menar alltså ett rpg med strategi element?

Det finns ju X3: Terran Conflict:
http://www.fz.se/spel/x3-terran-conflict/pc

Inaktiv
Inaktiv

kunde det inte finnas ett Eve-spel med bara singleplayer och typ en campaign och grejjer

Medlem

imperium galactica serien eller galactic civilisations 2

kanske?

Medlem
Inaktiv

Sins of a solar empire och X3?

Medlem
Skrivet av Rappakalja:

kunde det inte finnas ett Eve-spel med bara singleplayer och typ en campaign och grejjer

Nu har jag inte spelat EVE men X3 är nog det närmaste du kan komma tror jag.

Rymdrpg/simulator med möjligheter för att göra uppdrag åt olika faktioner och bygga egna flottiljer.

Det är ett kul spel, dock med en del nackdelar:
-Saknar funktion att spara när man vill
-Svårt
-Tidskrävande

Medlem
Skrivet av Askamaia:
Skrivet av Rappakalja:

kunde det inte finnas ett Eve-spel med bara singleplayer och typ en campaign och grejjer

Nu har jag inte spelat EVE men X3 är nog det närmaste du kan komma tror jag.

Rymdrpg/simulator med möjligheter för att göra uppdrag åt olika faktioner och bygga egna flottiljer.

Det är ett kul spel, dock med en del nackdelar:
-Saknar funktion att spara när man vill
-Svårt
-Tidskrävande

Det går att spara när man vill, man behöver bara köpa ett item för att göra det, annars kan man tanka hem ett script för just det ändamålet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Askamaia:
Skrivet av Rappakalja:

kunde det inte finnas ett Eve-spel med bara singleplayer och typ en campaign och grejjer

Nu har jag inte spelat EVE men X3 är nog det närmaste du kan komma tror jag.

Rymdrpg/simulator med möjligheter för att göra uppdrag åt olika faktioner och bygga egna flottiljer.

Det är ett kul spel, dock med en del nackdelar:
-Saknar funktion att spara när man vill (Det kunde man visst )
-Svårt
-Tidskrävande

Det går att spara när man vill, man behöver bara köpa ett item för att göra det, annars kan man tanka hem ett script för just det ändamålet.

Oh, hade inte sett att det fanns såna items Tidigare hade jag landat på stationer varje gång för att spara.

Medlem

Ingen som har föreslagit Freelancer eller Darkstar one (inte helt säker på den sista)? Dom har några år på nacken vid det här laget men freelancer har sett mycket speltid hos mig och vänner.

Inaktiv

star craft :>

GIEF 2:an!!!

1
Skriv svar