Splinter Cell: Conviction och UBI

Medlem
Splinter Cell: Conviction och UBI

Har sedan det första Splinter Cell kom ut varit ett stort fan av den serien och därför var ett köp av Splinter Cell: Conviction självklart.

Förbokade Limited Collector's Edition, fick hem det, installerade och skulle låsa upp prylarna som man fick med. Får först ett meddelande om att det inte gick att ansluta till servern, provar snabbt igen och då står det att nyckeln redan har använts. "Jaja, jag skickar ett mail till Ubisoft efter att jag spelat lite", tänkte jag. Sagt och gjort, jag skickade ett mail till Ubisoft och förklarar mitt problem. Nu, en vecka senare, har jag fortfarande inte fått något svar. Går in på Ubis forum och ser att fler har exakt samma problem. Ingen fungerande kod och inget svar från supporten.

Detta gör mig lite orolig. Har jag köpt ett PC-spel för 700kr utan att få allt som lovas? Kommer Ubisoft göra något åt detta problem eller hoppas de på att folk ska ha glömt bort detta efter ett tag?

Någon annan som stött på detta problem?

För övrigt är jag ganska nöjd med spelet. Något kort och många av elementen som gjorde Splinter Cell unikt är borttagna (Läste någonstans att man kan klara de tre första SC-spelen tillsammans utan att behöva döda fler än 16 personer, medans du måste döda runt 50st i Conviction för att klara spelet).
Men i övrigt var det väldigt bra. Gillade storyn och hade troligtvis gillat spelet ännu mer om det inte var just Splinter Cell.

Medlem

UBI har gjort det till en dålig ovana att bajsa på pc-spelarna. Mer eller mindre.

Medlem

Ja, tyvärr har det blivit så.

1
Skriv svar