Behöver tips på bra spel (typ Evil Genius etc)

Medlem
Behöver tips på bra spel (typ Evil Genius etc)

Är börbaskat rastlös just nu och känner ett starkt sug att spela något slags spel där man bygger med en gnutta management..

Evil Genius är ju ett helt briljant spel, samt Dungeon Keeper.. Känner att jag vill spela något liknande spel (men inte just dem två). Inte ska det vara något typiskt RTS spel heller, jag är inte ute efter ett Command & Conquer spel där man bygger, utan det ska vara mer åt de förstnämnda.
Startopia är också ett spel jag kommer på som är kul.

Så förslag på något roligt "bygga/management" som påminner om Evil Genius/Dungeon Keeper skulle uppskattas.

(Suttit de senaste nätterna och spelat Tropico 3 vilket i och för sig är kul, men är inte precis det jag vill ha)

Medlem

Management där det någorlunda gäller att anpassa sitt byggande efter inkommande invånare, resp. tvärt om? Kan inte annat än rekommendera ett av tidernas bästa, och i relation minst omnämnda spel: Theme Hospital!

Viva Piñata är ju samma typ, och ska vara bra rent av, men personligen har jag inte riktigt fastnat för det. Dessutom är det på konsoll.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

1
Skriv svar