The Elder Scrolls Online

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Stephan:

Det har stått klart för mig i flera år att Elder Scrolls Online kommer floppa. Förhoppningsvis är det också det sista stora MMOet som försöker kopiera WoW - man kan tycka att utvecklarhusen borde inse att det inte funkar vid det här laget.

Något folk glömmer är att WoW var till en börjam ett Everquest 2 klon

Nej, WoW var en EQ1-klon, inte en EQ2-klon. Men det är inte speciellt relevant för diskussionen eftersom det är WoW som utvecklare försöker kopiera nu, inte EQ.

Medlem

Ge mig ett mmo till konsol så ska jag spela det. går det inte göra mmo till konsol??

Medlem

Jag tror mer på Skyrim Online http://skyrim-online.com/

Medlem

Förhandstitt? varför ens ta upp plats på internet med denna dynga? Står ju inte ett intressant ord i denna artikel. FZ skärp er.

Inaktiv

MMO, nej tack. Eller kanske The Secret world isf... vi får se.

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Ge mig ett mmo till konsol så ska jag spela det. går det inte göra mmo till konsol??

Om man gillar runescape grafik

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mikaelekvall:

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.

Nyskapande? GW har endast hypen uppe eftersom det inte är någon månadskostnad. Folk kommer inse vad tråkigt det är vid end game precis som alla andra spel.

. Du lär inte ha spelat det. Just saying.


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem
Skrivet av Aru:
Skrivet av mikaelekvall:

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.

Har du spelat det? Jag är tveksam till det spelets potential efter några betahelger med det nu. Stabbig combat, plottriga spelleffecter och zergiga PvP-slag där det är omöjligt att utläsa vad som egentligen pågår. Men ja, vill så gärna att det ska gå bra för Guild Wars 2. Det känns som ett fantastiskt mmo i teorin åtminstone.

Vad gäller det här så hoppas jag naturligtvis på det. Jag gillar Elder Scrolls-universumet och har ingenting emot traditionellt upplägg. Inte alla previews av spelet har varit så negativa som den här.

Jag har spelat gw2 sedan innan första bwe. Jag tror på succé. Men jag är också elder scroll fan, så givetvis hoppas jag på succé för elder scrolls online också, men är tveksam. Man får se det som ett fristående spel. Annars blir man nog besviken.


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Palpatine666:

Ge mig ett mmo till konsol så ska jag spela det. går det inte göra mmo till konsol??

Om man gillar runescape grafik

Haha! ne men e det inte konstigt??

Medlem
Skrivet av Palpatine666:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Palpatine666:

Ge mig ett mmo till konsol så ska jag spela det. går det inte göra mmo till konsol??

Om man gillar runescape grafik

Haha! ne men e det inte konstigt??

Nästa generation kommer nog ha mmo

Medlem

Om trenden med prenumeration -> pay-to-win -> free-to-play håller i sig kanske det här blir första spelet med get-paid-to-play. Ja, någon gång måste ju spelarna ta slut


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

kul att ni skriver ingenting om att ifall det är target aim system eller, target target system som wow, och andra grejjer, det är ju rätt tydligt att folket på fz inte har en koll på vad som är bra eller vad som gör ett spel bra, eller vad som krävs.

Sen klagar ni om att det är mp man kan ju under om ni är pensionärer rädda för förändring, allt handlar om dom gör det bra eller dåligt.

ett bra MP vinner alltid över ett bra SP spel i varje scenario, problemet är bara det är svårare att göra det bra.

Men men, att lyssna på vissa reviews(nästan alla) är som slå sig själv i stortån ifall man lyssnar för det finns ingen som ens spelat spel på hög nivå eller har bra theorycrafting, när det gäller balansering eller andra saker(Idiotiska frågor även till utvecklarna när dom väl får chansen)

No offence men ni bör kolla över vilka som rescenserar och ni skickar iväg för det känns som ni har 36+ åringar som inte spelat något endaste spel på hög nivå, + bara spelat singelplayer spel, och dör på svårighetsgrad easy, och fastnar vid lätta pussel.

Nej tack.

vad menar du med 36+ igentligen?är det ngt fel/nackdel att ha närmare till 40 än till 30 i spelsammanhang?,, hur gammal är du själv om man får fråga?

Medlem
Skrivet av hest:

MMO:erna behöver ta ett steg mot vad Minecraft gör. (Då syftar jag INTE på grafiken )

....suck

Medlem

Vill man ha bra och roliga strider med 100+ i antalet människor kan man ju ta och spela mount and blade warband och dlc:et napoleonic wars, bättre än något mmo!

L32
Medlem

Det kommer antagligen att bli totalt misslyckat men jag ska nog köpa det ändå bara för att testa.

Medlem

Jag har aldrig spelat ett MMO nån gång. Jag tänker mig att det är för stressigt, att man måste ta hänsyn till andra och inte kan göra som man vill. Och såklart behöva fejsa en massa spelare som är så otroligt mycket bättre och bara mosar en.
MEN, jag har alltid varit oerhört sugen på att få spela ett open world-spel, där andra spelare finns i samma värld. Och att man går runt och gör sin egen grej, och kanske, om man har tur/otur, råkar stöta på någon annan och eventuellt utbryter en strid, eller så kanske man köpslår med varann. Finns såna spel? Kan det här vara ett sånt spel? Om inte, hade det ens vara möjligt att göra ett sånt spel?

123
Skriv svar